• Yudita

    ensam &gravid

    Hej Tjejer! 
    jag vet inte hur jag ska ens börjar , är helt knäckt just nu. 
    Är gravid med en kille jag dejtade i 5 månader , fick reda på att jag var gravid i november 2019 idag är jag gravid i vecka 13. killen vill abslout inte vara delaktig i barnets liv , han vill att jag ska göra abort och det vill inte jag. Ringde honom och försökte får honom att vara delaktig , han har sagt till mig att han inte vill han mår inte bra utav att jag är gravid att jag ska göra abort. 
    Jag tycker verkligen synd om den här barnet vet inte hur jag ska tar det nu under graviditet mår så fruktansvärt dåligt. Han förändrade helt så fort han fick reda på att jag var gravid. kille hör inte av sig längre till mig och han bor 10 min ifrån mig . enligt honom så hatar han mig för detta. 
    Jag behåller inte barnet bara för att ha honom kvar i mitt liv. jag gjorde det för att jag är emot aborter , gjorde det tidgiare en gång ska bara säga att jag mådde riktigt dåligt vill inte går genom det igen. vad ska jag göra? behöver lite råd , jag tänker på detta hela tiden.
    Killen HATAR mig bokstavligen Gråter

  • Svar på tråden ensam &gravid
  • Anonym (Kram)

    Ja men folk har såååå mycket åsikter och tyckanden utan att ens veta om hela historien, (som man garanterat inte vill skriva ut här)

    Men vad kul! Du ska bli mamma igen, och dina barn får ett syskon, skit i att gå in här och läsa mer, njut av din graviditet och vill den pappan inte vara delaktig så är det upp till han, ledsen dock för barnets skull men kanske i framtiden kan dem ses och lära känna varandra, vem vet! Lycka till !:)

  • Yudita
    Richard1986 skrev 2020-01-11 01:48:44 följande:
    1. Ja han vill inte ha detta barnet......JUST NU....hur det blir sen vet du ingenting om

    2. Han kan ändra sig. Och skulle han då ta rättslig strid mot dig om rätt till barnet så kommer du med stor sannolikhet tvingas gå med på något arrangemang om ?umgängesrätt?.... Av det naturliga skälet att det är hans biologiska kött och blod också. Inte bara ditt.

    Domstolarna bryr sig inte ett skit om han sagt det ena eller det andra till dig under graviditeten eller om du tycker att han har varit taskig och orättvis mot dig. De har bara barnets bästa för ögonen. De skiter fullständigt i vad du tycker om Pappan såvida han inte är farlig för barnet... Och du säger ju själv att han är helt underbar så...

    Kontentan är JA du får behålla och föda ett barn emot mannens vilja och tvinga honom att betala underhåll. MEN du måste vara medveten om att det inte är ett problemfritt val och kan slå tillbaka hårt mot dig om han skulle välja att ta rättslig strid för sitt barn senare. Det är ingen åsikt. Det är fakta.
    dem får göra det. fortfarande är det jag som kommer ha hela vårdnad spelar ingen roll vad han kommer säga senare , det är mitt barn / beslut punkt slut och hur det kommer ser ut i framtiden har ingenting med ditt åsikter och göra.
    han vet att jag ska flytta. Jag fly inte för jag är inte som han. utan vill bort från den här staden och det har jag velat göra innan jag ens träffade honom. 
  • Anonym (Sara)

    Kommer han vilja ha gemensam vårdnad så har han stor chans att få det... Det är ju inte du ensam som bestämmer.

    Kanske kommer han att fortsätta att hålla sig borta, men det kan också bli så att han ändrar sig och vill vara delaktig, ha gemensam vårdnad och umgänge.

    Barnet är lika mycket hans som ditt, så han kommer ha rättigheter. Barnet kommer ha rätt till sin pappa, helt oavsett vad du tycker om den saken.

    Du bör ha detta i åtanke.

  • Richard1986
    Yudita skrev 2020-01-16 00:02:23 följande:

    dem får göra det. fortfarande är det jag som kommer ha hela vårdnad spelar ingen roll vad han kommer säga senare , det är mitt barn / beslut punkt slut och hur det kommer ser ut i framtiden har ingenting med ditt åsikter och göra.

    han vet att jag ska flytta. Jag fly inte för jag är inte som han. utan vill bort från den här staden och det har jag velat göra innan jag ens träffade honom. 


    Om han går till domstol för att få rätt att träffa sitt barn så spelar det i allra högsta grad roll vad han säger. Såvida han inte är någon våldsman (och det säger du ju själv att han inte är) så kommer domstolen att ge honom rätt till det.

    Ett barn har alltid 2 biologiska föräldrar och rätt till kontakt med båda alldeles oavsett vad föräldrarna tycker om varandra. Det är fakta. Barnet växer i din kropp och så länge bestämmer du över graviditeten. Men när barnet är fött så har även han rättigheter eftersom barnet är precis lika mycket hans som ditt.
  • Anonym (Theådåra)

    Hej heter theådåra har 11 barn å jag blev lämnad av alla kram hör av dig så kan vi prata trådstartaren

  • Yudita
    Anonym (Theådåra) skrev 2020-01-16 10:34:25 följande:

    Hej heter theådåra har 11 barn å jag blev lämnad av alla kram hör av dig så kan vi prata trådstartaren


    Hej ! 
    har du 11 barn med olika pappor?? ojdå varför blev du lämnad?
  • Anonym (Cilla)
    Richard1986 skrev 2020-01-16 05:59:46 följande:

    Om han går till domstol för att få rätt att träffa sitt barn så spelar det i allra högsta grad roll vad han säger. Såvida han inte är någon våldsman (och det säger du ju själv att han inte är) så kommer domstolen att ge honom rätt till det.

    Ett barn har alltid 2 biologiska föräldrar och rätt till kontakt med båda alldeles oavsett vad föräldrarna tycker om varandra. Det är fakta. Barnet växer i din kropp och så länge bestämmer du över graviditeten. Men när barnet är fött så har även han rättigheter eftersom barnet är precis lika mycket hans som ditt.


    Så är det.Men finns fler pappor än mammor som inte vill ta hand om sina barn.Man kan inte tvinga någon.
  • Richard1986
    Anonym (Cilla) skrev 2020-01-19 12:10:56 följande:

    Så är det.Men finns fler pappor än mammor som inte vill ta hand om sina barn.Man kan inte tvinga någon.


    Precis så är det. Hon kan välja att föda även om han inte vill. Han kan tvingas till att betala underhåll när barnet är fött, men han kan inte tvingas till att finnas i barnets liv om han inte vill det.
  • Yudita
    Anonym (Cilla) skrev 2020-01-19 12:10:56 följande:
    Så är det.Men finns fler pappor än mammor som inte vill ta hand om sina barn.Man kan inte tvinga någon.
    Det är ingen som har tvingat honom.

    skrev att jag kommer flytta utomlands och då behöver han inte vara delaktig eftersom han vill ändå inte vara pappan till barnen.
    Gör inte det för att straffa någon.
  • Yudita
    12N34K56S skrev 2020-01-19 12:47:53 följande:

    Jag kan va med dig å ta hand om barnet älskar små barn


    HAHAHAH ursäkta
Svar på tråden ensam &gravid