• Mammaresan

    BIM mars 2020

    Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

    Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

    När har ni BIM? :)

  • Svar på tråden BIM mars 2020
  • Mima93
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-15 08:07:26 följande:

    Nej va tråkigt! Jag var helt säker på att du skulle plussa.

    Har du barn sedan innan? Har ni sökt hjälp?

    Jag håller tummarna för att ditt plus kommer sent :)


    Nej inga barn. Ja vi har precis avslutat infertilitetsutredningen. Allting såg bra ut hos mig. Min sambo hade lite lite antal spermier men inte så det skulle vara omöjligt att bli gravida på egen hand. Han ska lämna ett nytt prov i april. Annara var deras råd att fortsätta försöka på egen hand över sommaren o har vi inte plussat till hösten ska vi få prova insemination, går inte det heller blir det provrörsbefruktning.

    Nu är jag på cd 32... en gång har mensen kommit på dag 31 men det är det senaste den varit.
  • Fantasifulltnamn

    Hej allihopa! Ska försöka förklara så gott jag kan utan bild då det inte funkar.

    1/3 började min mens, trodde jag. Först var det rött blod, en dag om ens det. Dag två och tre så var det bara mörkt brunt. Behövde inte använda tampong på dag två/tre heller. Det räckte liksom med Trosskydd.

    I fredags så fick jag ljus rosa flytningar, kom på pappret vid ett eller två toa besök, mitt på dagen och på kvällen var det normalt igen. Igår (lördag) så kom det ljus rosa flytningar igen. På kvällen var det borta. Nu idag, så har det inte kommit några rosa flytningar. Däremot kom det en gång en väldigt blöt sådan och var lov att gå på toa för att kolla vad som hände liksom. Har använt mig utan ägglossningstest sedan 6/3 och har inte fått ett positivt test ännu. Så det känns inte som att det skulle bero på en "ägglossnings blödning" heller, vilket jag aldrig brukar ha för övrigt. Kan det vara en nidblödning? Hade ju inte en riktig mens liksom. Har inte kört med ägglossningstest på ett tag innan nu, så vet inte när jag hade garanterad ägglossning. När kan jag testa med gravtest? Har babyplan tidiga hemma och testlagrets vanliga.

    Någon som vet något om detta? Ska jag hålla tummarna eller kommer jag endast bli besviken då? Vi har försökt i 6mån snart.

  • Nathiis

    Bim på Torsdag, idag vaknade jag med tunga bröst och mina annars tomma påsar efter amning med dottern känns betydligt fylligare .. Så blev de inte innan förra mensen. Så nu sitter jag såklart och hoppas på syskon <3 Men gör allt för att ställa in mig på att det inte är något ..

  • Oktoberr
    Ajjj skrev 2020-03-15 10:03:57 följande:

    Men vad spännande att vi har på samma dag!

    Själv har jag kännt lite men jag vet inte vad jag ska koppla de till. De senaste nätterna har jag sprungit på toan för att kissa upp till 4 gånger! För en vecka sen vaknade jag utav att det brändes typ i ena bröstvårtan och höll på så i nån dag, och nu värker det bara, nu i morse vaknade jag utav molande värk i magen, det drar liksom neråt, men det kan ju vara mensen som är påväg med! Dock var de länge sedan jag hade några värkar innan mens, bara under mens...

    När ska du testa dig?


    Hmm det låter ju hoppfullt, jag håller tummarna för dig! sent igårkväll började jag få molvärk i magen precis som jag annars får PRECIS när mensen kommer men ingenting än så länge. Sen har jag idag börjat få en känsla i brösten som jag brukar få innan dom svullnar upp som annars ska ha kommit för cirka 1 vecka sedan..typ sticker i dom? vill inte hoppas för mycket eller testa för tidigt så tänkte kanske på tisdag eller så.. du då?
  • Anonym (Swich)

    När kan man egentligen ta grav test?

    Jag har bara 12 dagars lutealfas den här månaden. Är på äl +8 idag.

    Det är ju fyra dagar innan och det sägs ju att man som tidigast kan testa fyra dagar innan BIM. Men är det inte för tidigt?

    Jag har läst någonstans att innan äl +10 kan man inte få plus.

    Någon som vet? :)

  • Anonym (Swich)

    När kan man egentligen ta grav test?

    Jag har bara 12 dagars lutealfas den här månaden. Är på äl +8 idag.

    Det är ju fyra dagar innan och det sägs ju att man som tidigast kan testa fyra dagar innan BIM. Men är det inte för tidigt?

    Jag har läst någonstans att innan äl +10 kan man inte få plus.

    Någon som vet? :)

  • Anonym (Nixti90)
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-15 16:12:02 följande:

    När kan man egentligen ta grav test?

    Jag har bara 12 dagars lutealfas den här månaden. Är på äl +8 idag.

    Det är ju fyra dagar innan och det sägs ju att man som tidigast kan testa fyra dagar innan BIM. Men är det inte för tidigt?

    Jag har läst någonstans att innan äl +10 kan man inte få plus.

    Någon som vet? :)


    Jag plussade med ett vanligt test (inte testa tidigt) ÄL +9 och då fick jag inte anstränga mig för att se det :) Det är tiden efter ÄL man räknar som spelar roll. Inte innan mens
  • Anonym (Swich)
    Anonym (Nixti90) skrev 2020-03-15 18:55:39 följande:

    Jag plussade med ett vanligt test (inte testa tidigt) ÄL +9 och då fick jag inte anstränga mig för att se det :) Det är tiden efter ÄL man räknar som spelar roll. Inte innan mens


    Tack för svar :) Jag är på äl+8 så jag väntar lite till
  • Langdskidor

    Hej! Efter ett tidigt missfall förra månaden provar vi igen nu, håller alla tummar.:) !

    Bim ca 28-29 mars

    Hoppas lilla ägget fäster <3

  • Anonym (Swich)

    Hur går det för alla? Hade vi inte några i tråden med BIM idag?

    Jag kan inte hitta någon BIM lista :)

Svar på tråden BIM mars 2020