• Pope Joan II

    Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

    Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

  • Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-10-29 18:46:48 följande:
    Jo, jag utgår också ifrån att de gör det. Det gör de hos oss också. 
    Samma här, verkar som en del har svårt och ta in detta.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-29 18:58:48 följande:
    Många gånger ordnas samtal med läkare på videokonferens eller telefon för personer med eller utan symptom. Utan symptom går man dit med munskydd, håller avstånd etc så gott det går. 
    Om man har eller just haft symptom, får man ta PCR test innan man får gå till vårdcentral. 
    När man ringer dit, bestäms vad som ska göras, om det inte går att vänta på testresultat. Om det är något brådskande och allvarligt kan man få besök i hemmet av doktor med skyddskläder eller man får instruktioner om något speciellt ställe på sjukhus där man blir emottagen av sjukvårdspersonal med skyddskläder. 
    Jaha..... det låter EXAKT som här. Förutom läkaren i hemmet. 
  • Pope Joan II
    pyssel skrev 2021-10-29 18:48:23 följande:

    Noterar att det fortfarande finns ett gäng skräniga gäss i tråden där även kommissionens andra betänkande blir till vatten.


    Ja, det är märkligt det där.
  • FuckGoggleAskMe
    pyssel skrev 2021-10-29 18:40:00 följande:
    Korrekt.

    Vi får väl se om kommissionen nu kommer få öknamnen "populister" och "högerextremer" av de totalitära rödsvarta i tråden. Jag tippar på att det kommer vara väldigt tyst om det, liksom lusten att upprepa omdömena "debacle", undermåligt" och "senfärdigt", som yttrades under den knappa kvart jag fick med mig.

    Desto högre kommer invändningarna "Fast jag sa" och "Jo men de sa" eller allra helst "De menade" att skalla från de enögda. Dags för popcorn, det är ju dessutom fredag
    Kommissionen har säkert även någon dold agenda, har glömt vissa saker, vill inte förstå och borde läsa på om smittskyddslagen. Medlemmarna i kommissionen bor antagligen inte ens i Sverige, så de vet ingenting om hur det fungerar där.  
  • FuckGoggleAskMe
    AndreaBD skrev 2021-10-29 19:01:49 följande:
    Jaha..... det låter EXAKT som här. Förutom läkaren i hemmet. 
    Och förutom test först för vaccinerade eller ovaccinerade som nyligen haft symptom. 
  • pyssel
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-29 19:04:00 följande:

    Kommissionen har säkert även någon dold agenda, har glömt vissa saker, vill inte förstå och borde läsa på om smittskyddslagen. Medlemmarna i kommissionen bor antagligen inte ens i Sverige, så de vet ingenting om hur det fungerar där.  


    Icke att förglömma, "Vi har inte ministerstyre"
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-29 19:05:56 följande:
    Och förutom test först för vaccinerade eller ovaccinerade som nyligen haft symptom. 
    Hur nyligen då? Har man inte symptom längre så har man ju inte det. 
  • FuckGoggleAskMe
    pyssel skrev 2021-10-29 19:07:43 följande:
    Icke att förglömma, "Vi har inte ministerstyre"
    Absolut, någon borde upplysa dem om detta!! Finns kanske någon frivillig här i tråden?
  • Pope Joan II
    pyssel skrev 2021-10-29 18:40:00 följande:
    Korrekt.

    Vi får väl se om kommissionen nu kommer få öknamnen "populister" och "högerextremer" av de totalitära rödsvarta i tråden. Jag tippar på att det kommer vara väldigt tyst om det, liksom lusten att upprepa omdömena "debacle", undermåligt" och "senfärdigt", som yttrades under den knappa kvart jag fick med mig.

    Desto högre kommer invändningarna "Fast jag sa" och "Jo men de sa" eller allra helst "De menade" att skalla från de enögda. Dags för popcorn, det är ju dessutom fredag
    Ja, "pave" har ju redan anklagats för att ha återgett delbetänkandet fel av den som vet bäst och mest om "strainsen". 

  • FuckGoggleAskMe
    AndreaBD skrev 2021-10-29 19:18:19 följande:
    Hur nyligen då? Har man inte symptom längre så har man ju inte det. 
    Där håller jag helt med dig, om man inte har symptom så har man inte symptom. Det håller nog de flesta med om.

    Enligt min länk i morse från ECDC kan man smitta upp till 10-20 dagar efter det att man började få symptom och antar att de förhåller sig till någon liknande period här.  Min husläkare bokade om mitt besök till 11 dagar efter det att mina symptom började. Min son var fri från symptom efter 3 dagar när han fick Covid19, men fick inte börja skolan igen på 14 dagar efter att han smittats, 12 dagar efter att hans symptom började. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin