• Anonym (Ego?)

    Är det egoistiskt eller oegoistiskt att skaffa barn?

    Ja vad tycker ni, och varför?

  • Svar på tråden Är det egoistiskt eller oegoistiskt att skaffa barn?
  • Nimzay
    Anonym (Såklart egoistiskt) skrev 2020-05-19 12:08:27 följande:
    Det är upp till var och en, jag kan inte tvinga någon då vi lever i en demokrati, om inte ens svenskar vill lyssna, vad får dig att tro att de kommer lyssna på mig, de flesta lik dig kommer vara döda långt innan klimatförändringen kommer hota människans existens.
    Skrev aldrig nåt om att tvinga, utan om att förmedla tankar och försöka övertyga...lite lustigt btw att du inte kunde svara på annat sätt än med halmgubbe

    antar att du är alldeles för lat och bekväm av dig för att ens försöka det som jag föreslog...pliplong...........egoistiskt ;)))))))))))))))
  • sextiotalist
    Anonym (Såklart egoistiskt) skrev 2020-05-19 11:48:19 följande:

    Ett universitet i Finland och en lokal tidning är det enda du kan komma med, tror du att detta verkligen motbevisar flera decienner av vetenskapliga studier och observationer, lol. Och bara för att man bryr sig om miljön så betyder det inte att man är vänster, ärthjärna.


    Nu är inte ny teknik en lokaltidning utan en tidning som vänder sig till ingenjörer, civilingenjörer och brukar vara rätt tidiga med att presentera olika typer av forskning.

    Jag skulle nog se ny teknik som en av de mest trovärdiga tidningar som ges ut idag
  • Konservativ
    Nimzay skrev 2020-05-19 12:12:44 följande:

    Skrev aldrig nåt om att tvinga, utan om att förmedla tankar och försöka övertyga...lite lustigt btw att du inte kunde svara på annat sätt än med halmgubbe

    antar att du är alldeles för lat och bekväm av dig för att ens försöka det som jag föreslog...pliplong...........egoistiskt ;)))))))))))))))


    Såja. Han ska bara fatta mod förstår du väl. Vår hjälte ska rädda planeten och det är inga småsaker!
  • Nimzay
    Konservativ skrev 2020-05-19 12:23:23 följande:
    Såja. Han ska bara fatta mod förstår du väl. Vår hjälte ska rädda planeten och det är inga småsaker!
    Tänkte bara att det kanske var bäst att sätta igång, i och med att det inte är några småsaker, men visst självklart måste hn samla energi och mod först innan hn sätter igång...typ sluta vara fegis helt enkelt;)))
  • Anonym (Såklart egoistiskt)
    sextiotalist skrev 2020-05-19 12:17:25 följande:

    Nu är inte ny teknik en lokaltidning utan en tidning som vänder sig till ingenjörer, civilingenjörer och brukar vara rätt tidiga med att presentera olika typer av forskning.

    Jag skulle nog se ny teknik som en av de mest trovärdiga tidningar som ges ut idag


    Kom tillbaks när du har krediterad vetenskaplig rapport, den nivån duger bara i grundskolan.
  • Anonym (Såklart egoistiskt)
    Konservativ skrev 2020-05-19 12:23:23 följande:

    Såja. Han ska bara fatta mod förstår du väl. Vår hjälte ska rädda planeten och det är inga småsaker!


    Typiskt, när man förlorar debatten så kan man bara komma med hån, om ni är så rädda nu att den vita "rasen" ska dö ut, så får ni väl pumpa ut en massa barn.
  • Nimzay
    Anonym (Såklart egoistiskt) skrev 2020-05-19 15:15:38 följande:
    Typiskt, när man förlorar debatten så kan man bara komma med hån, om ni är så rädda nu att den vita "rasen" ska dö ut, så får ni väl pumpa ut en massa barn.
    Fast du verkar ju rätt bra på att dra till med halmgubbar och tokigheter själv, är ju till exempel inte ens nån här som verkligen uttryckt nån direkt rädsla för att den vita rasen skulle dö ut, är väl mest att en del tyckte att det var viktigt att hålla igång hela människosläktets evighetskedja medan du var emot det. Samt tyckte ju att du borde sätt igång att försöka övertyga människor att INTE pumpa ut en massa barn eftersom du uppenbarligen tycker det är så förskräckligt att få en massa barn...
  • Physalis
    Konservativ skrev 2020-05-19 07:07:56 följande:

    Barnafödandet per kvinna går kraftigt ner över hela världen. Att befolkningen ökar beror på att folk blir äldre så om man vill föregå med gott exempel så ska man förkorta sitt liv.

    Å andra sidan är det ingen fara. Inga resurser har tagit slut, inga städer har översvämmats, den ökade koldioxidhalten ger ökade skördar, fler människor än någonsin är mätta. Inte för att miljömuppar bryr sig om hungrande barn i Afrika, men det är ändå ett faktum.


    Det här tycker jag faktiskt var en väldigt intressant infallsvinkel. Vi vet att varje människa i rika länder bidrar ofantligt till den negativa inverkan på miljön. Rimligtvis är det egoistiskt och med miljöperspektiv oetiskt att ägna sig åt forskning i syfte att bli bättre och bättre på att hålla gamla människor i liv.
    Korrekturläser som en kratta
  • Konservativ
    Anonym (Såklart egoistiskt) skrev 2020-05-19 15:15:38 följande:

    Typiskt, när man förlorar debatten så kan man bara komma med hån, om ni är så rädda nu att den vita "rasen" ska dö ut, så får ni väl pumpa ut en massa barn.


    Vad då hån? Jag har inte hånat dig. Och inte har jag pratat om den vita rasen så jag vet inte varför du gör det.

    Det är bara ett faktum att när det gäller etniska svenskar så har du redan fått som vill: de föder få barn. Så du måste helt enkelt vända dig till somaliska och arabiska kvinnor. Tänker du göra det?
  • Wagner

    Självklart är det egoistiskt, precis som allt annat som människan gör. Det är vår natur!

Svar på tråden Är det egoistiskt eller oegoistiskt att skaffa barn?