• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Emelie 01
    Linjana skrev 2020-07-07 07:54:30 följande:

    Har denna månad testat bidrottninggele.

    Hur länge ska man ta?

    Har hört både att man ska sluta när ägglossning kommer men även att man kan köra på hela cykeln.

    Vad säger ni?


    Jag har också tagit bidrottningsgelé denna månaden. Jag slutade dock när ÄL varit. Jag har hört både och. 


    Vet inte varför det skulle vara sämre att fortsätta med det till BIM egentligen. Berätta gärna hur du gjorde, så vet jag kanske hur jag ska göra nästa månadFlört

  • Emelie 01

    Idag har jag molande värk i tjejmagen. Det är ca 5 dagar kvar till BIM enligt föregående cykel som jag egentligen tycker är något kort( borde vara 8 dagar kvar till BIM). Men den är ju oregelbunden så har inte mycket att gå på. 


    Det är nu 6-7 dagar sedan ÄL, kan det mola på där nere redan nu eller är det för tidigt? Känns lite tidigt att känna mensvärk så långt innan. 


    Ja nu börjar jag tänka för mycket men man greppar ju efter allt. Om man vill testar tidigt, vilket märke på test rekommenderar ni då ?


     

  • saraama
    Emelie 01 skrev 2020-07-07 09:18:11 följande:

    Idag har jag molande värk i tjejmagen. Det är ca 5 dagar kvar till BIM enligt föregående cykel som jag egentligen tycker är något kort( borde vara 8 dagar kvar till BIM). Men den är ju oregelbunden så har inte mycket att gå på. 

    Det är nu 6-7 dagar sedan ÄL, kan det mola på där nere redan nu eller är det för tidigt? Känns lite tidigt att känna mensvärk så långt innan. 

    Ja nu börjar jag tänka för mycket men man greppar ju efter allt. Om man vill testar tidigt, vilket märke på test rekommenderar ni då ?

     


    Har ungefär samma bim som dig (14/7). Ägglossning bekräftad till 1/7 med NC. Igår hade jag ilande lätt mensvärk på kvällen. Tycker också det är tidigt att känna av mensen som ska dröja en vecka till.

    Har aldrig testat tidigt så kan inte tipsa om det. Jag ska vänta till minst söndag innan jag tar ett test. Testade positivt med sonen 12 dagar efter ÄL
  • Emelie 01
    saraama skrev 2020-07-07 10:21:22 följande:
    Har ungefär samma bim som dig (14/7). Ägglossning bekräftad till 1/7 med NC. Igår hade jag ilande lätt mensvärk på kvällen. Tycker också det är tidigt att känna av mensen som ska dröja en vecka till.

    Har aldrig testat tidigt så kan inte tipsa om det. Jag ska vänta till minst söndag innan jag tar ett test. Testade positivt med sonen 12 dagar efter ÄL

    Ja underligt, jag har fått väldigt mycket flytning också. Ursäkta detaljen.. Men det är annorlunda. Jag är egentligen så inställd på att vi har missat ÄL denna gången men man greppar ju efter allt som kan tyda på att det har lyckatsOskyldig


     


    Jag vet att det är bättre att vänta, ju närmre BIM desto bättre men jag har så svårt att inte få bekräftat. Det är ju även en lättnad när man får ett negativt resultat. 


    Spännande att vi har BIM så nära varandra, jag ska tempa och köpa en fertilitetsmonitor om vi inte lyckats denna gången. Eftersom jag har oregelbudnen cykel så har jag aldrig fått fullt utslag på ÄL test. Så vet inte när jag hade ÄL. 

  • saraama
    Emelie 01 skrev 2020-07-07 10:59:55 följande:

    Ja underligt, jag har fått väldigt mycket flytning också. Ursäkta detaljen.. Men det är annorlunda. Jag är egentligen så inställd på att vi har missat ÄL denna gången men man greppar ju efter allt som kan tyda på att det har lyckats

     

    Jag vet att det är bättre att vänta, ju närmre BIM desto bättre men jag har så svårt att inte få bekräftat. Det är ju även en lättnad när man får ett negativt resultat. 

    Spännande att vi har BIM så nära varandra, jag ska tempa och köpa en fertilitetsmonitor om vi inte lyckats denna gången. Eftersom jag har oregelbudnen cykel så har jag aldrig fått fullt utslag på ÄL test. Så vet inte när jag hade ÄL. 


    Ja kul att vi har typ samma dagar. Nyfikenheten gör sig påmind hela tiden! Men detta är vårt första försök till syskon så jag har inte flera månader av försök bakom mig. Sonen gick på första försöket 2017. Denna veckan är dock brutalt långsam då jag går på semester på fredag och får testa till helgen. Haha fy!

    Jag har tempat sedan jag tog ut min spiral i november (mådde skit av den). Har haft NC och pessar. Men nu är appen inställd på "planera graviditet" istället. Vet att vi prickat in perfekt med sex men det är ju ingen garanti
  • mzl93
    H0nd3ndär skrev 2020-07-07 06:13:58 följande:

    Tycker inte man ska bry sig om omgivningens åsikter det minsta. Jag och min man hade varit tillsammans 2 månader när spiralen åkte och bebisverstaden började. Mitt 2a hans 1a. När vi vart tillsammans 6 mån väntade vi gemensamt barn. De barnet är idag 18 mån och vi har både hunnit gifta oss och köpa hus. Nu försöker vi på småsyskon.

    Mitt x hade jag vart tillsammana med 3-4 år när 1a kom. Vi vart gifta. Höll inte alls och han vart inte alls intresserad av sitt barn. Så tiden för hur länge man vart tillsammans säger ingenting om hur framtiden blir!


    För min del känns det liksom rätt från början. Vi har skaffade hund för snart ett år sen och är nyförlovade nu, förhoppningsvis barn på g snart också. Det känns så jävla rätt med honom. VET att det ska vara vi. Men jag vet inte om omgivningen tycker att vi har för bråttom ändå... Men skönt att det finns andra som känner som jag! Hade lätt kunnat börja skaffa barn med honom typ från början haha! Ska försöka att inte bry mig!
  • mzl93
    Anonym (ssaa) skrev 2020-07-07 06:27:33 följande:

    Första barnet hade vi varit ihop 5 år och gifta ett år. Tycker dock inte det säger något för der beror på var i livet man är och hur gammal man är när man hittar rätt partner


    Precis!
  • mzl93
    Msofie skrev 2020-07-07 07:27:52 följande:

    Jag och min kille har varit ihop i 6 och ett halvt år, förlovade i en månad haha :) Vi träffades när jag var 18, flyttade tillsammans nästan direkt och har nu bott i vårt hus i 9 månader. Vi båda känner att vi är redo för det nu.


    Åh det låter perfekt haha! Tycker ändå inte människor ska tjata. Ofrivillig barnlöshet är mer utbrett än man tror!Bra att du orkar säga ifrån
  • SskEmma

    Hello!

    Har BIM 12/7... när skulle ni våga er på ett test? Är otålig men vill samtidigt att det ska vara relativt tillförlitligt!

  • PelloBello
    mzl93 skrev 2020-07-07 00:42:54 följande:

    Fy fan va drygt! Jag och min kille har varit tillsammans i nästan två år och slipper därmed tjat från omgivningen. Skulle bli tokig på det. Är däremot nervös för motsatsen, att folk ska tycka att vi har för bråttom. Men jag vet att han är mannen i mitt liv och han känner (förhoppningsvis hahaha) likadant därför ville vi köra ändå. Hur länge har alla ni andra varit ihop med era partners? Syftar främst på er som ska skaffa ert första barn. Och ni andra, hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni skaffade erat första?


    Eeh, jadu.

    Jag och min man träffades varannan helg, då vi bodde 30 mil ifrån varandra. Vi va inte tillsammans då.

    Jag blev gravid, han flytta hit när jag var i 5e månaden. Nu är vi gifta och kämpar med barn nr 2! Hehe.
Svar på tråden BIM juli 2020