• Svar på tråden Bf April 2021
  • miniia
    gisse skrev 2020-08-18 19:54:33 följande:

    Ja, vi får se om datumen ändras sen :)

    Vi har också 2 tjejer :)

    Kul att vi är flera som väntar en trea :) här blir det sista barnet, vilket känns lite jobbigt.


    Hej

    Fick ett svagt plus idag äl +10 och vill verkligen inte ropa hej än men var bara tvungen att skriva då jag såg att vi hade så mycket gemensamt. För oss blir det också nr 3 och vi har två flickor sedan innan 6 och 3.
  • miniia
    Fiia89 skrev 2020-08-18 14:49:25 följande:

    Precis pussat för barn nr 3, så läskigt men samtidigt så spännande.Troligen bf 26 april. Skulle vara väldigt roligt att följas åt med andra som också väntar sin 3a


    Här är en till som förhoppningsvis väntar nr 3 i slutet på april. Svagt plus idag äl +10. Har två tjejer sen tidigare.
  • gisse
    miniia skrev 2020-08-18 21:42:30 följande:

    Hej

    Fick ett svagt plus idag äl +10 och vill verkligen inte ropa hej än men var bara tvungen att skriva då jag såg att vi hade så mycket gemensamt. För oss blir det också nr 3 och vi har två flickor sedan innan 6 och 3.


    Åh stort grattis :)
  • Linkaa
    schulia1 skrev 2020-08-12 15:45:43 följande:

    Du är gravid :) :) Men ta ett till om några dagar om du blir lugnare och vill se stegring! 


    Tog ett nytt digitalt test imorse, nu blev det 2-3 veckor så det verkar ju stämma att jag precis gått in i vecka 6(5+0):) nu känns det bara så en enda lång väntan tills man kan börja berätta för folk, hur tänker ni kring det? När berättar man? Själv så gruvar jag mig mest för att berätta på jobbet, så jag vill gärna vara säker att det lilla livet stannar:)
  • Enmsik

    Födde en dotter den 20:e april i år. Nu väntas barn nummer 2 den 26 april 2021. Inte planerat men välkommet då vi hade problem att bli gravida med dottern och behövde ägglossningsstimulernade för att få henne. Har även ett utomkvedshavandeskap och ett MA innan dottern. Nu blev det en graviditet på första ägglossningen efter förlossningen som dessutom dök upp av sig själv! Känns spännande men också tufft med bebis bara ett år efter första och hur kroppen kommer klara detta så tätt inpå förlossningen men känner också att om kroppen inte varit redo så hade den inte ägglossat :)

  • Sosaso

    Hej!

    Har bf den 25/4 med vårt andra barn, har sedan tidigare en dotter som fyller 2 i oktober.

    Igår fick jag dock en mindre blödning, en liten rosa flytning och sedan en blodstrimma i en flytning typ. Har inte kommit mer sen dess. 

    Någon av er som varit med om samma? Är i vecka 5 (4+3) så väldigt tidigt fortfarande. Det jobbiga är att bara gå och vänta på vad som kanske ska hända. 

  • schulia1
    Linkaa skrev 2020-08-19 18:17:53 följande:
    Tog ett nytt digitalt test imorse, nu blev det 2-3 veckor så det verkar ju stämma att jag precis gått in i vecka 6(5+0):) nu känns det bara så en enda lång väntan tills man kan börja berätta för folk, hur tänker ni kring det? När berättar man? Själv så gruvar jag mig mest för att berätta på jobbet, så jag vill gärna vara säker att det lilla livet stannar:)
    Vad skönt med stegring :) Vi ligger väldigt nära varandra, jag är på 5+2 idag om mina appar stämmer. 

    Vi ska göra ett VUL 10/9 och KUB någon gång i början av oktober förhoppningsvis. Vi har bestämt oss för att berätta för vår omgivning efteråt om allt ser bra ut. Tills dess kommer vi hålla det hemligt för alla. Är så orolig för missfall och känner att jag inte är redo att berätta än. När jag väntade sonen berättade jag för min chef först i v. 16 och för kollegorna i v. 17. Denna gång tror jag att magen kommer börja synas mer så jag kommer bli illa tvungen att berätta tidigare. Varför gruvar du dig för att berätta på jobbet?
Svar på tråden Bf April 2021