• Svar på tråden Bf April 2021
  • Äpplet163

    Hej!

    Jag har också bf 25 april 2021, första barnet. Plussade med ett CB early på ÄL+12.

    Glädje blandat med mycket oro såhär tidigt. Håller tummarna för att de kommande veckorna går bra, känns som att man håller andan varje dag. Har bokat in ett tidigt UL för att se att allt ser bra ut.

    Grattis och hoppas det går bra för oss allihop!

  • Vovalol

    Kanske lite väl tidigt att fundera på :) Men ni som har barn sedan tidigare, min son kommer vara 2 år och 4 månader när småsyskonet kommer (om allt går väl)

    Jag är väldigt aktiv och promenerar mycket.

    Tror ni det är lönt att köpa en syskonvagn eller ska jag köra på ståbräda med sits ?

    Är rädd för att storebror inte kommer se så mycket från en ståbräda pga att liggdelen är i vägen och därav inte kommer vilja sitta där ?

    Hur har ni gjort ?

  • Producenten

    Vovalol, jag hade avvaktat med att köpa syskonbarnvagn. Min dotter som nu är 2,5 blev en vagnvägrare nånstans runt tvåårsdagen. Hon vill gå själv. Så ja, det är inte ens säkert att din son kommer att vilja åka barnvagn när syskonet väl har kommit.

  • Enmsik
    Vovalol skrev 2020-08-21 08:43:13 följande:

    Kanske lite väl tidigt att fundera på :) Men ni som har barn sedan tidigare, min son kommer vara 2 år och 4 månader när småsyskonet kommer (om allt går väl)

    Jag är väldigt aktiv och promenerar mycket.

    Tror ni det är lönt att köpa en syskonvagn eller ska jag köra på ståbräda med sits ?

    Är rädd för att storebror inte kommer se så mycket från en ståbräda pga att liggdelen är i vägen och därav inte kommer vilja sitta där ?

    Hur har ni gjort ?


    Jag skulle vänta lite med syskonvagn, men absolut fundera på det. Syrran hade syskonvagn till sina 2 barn (skiljer 3 år mellan dem), och strax innan syskonet kom började den äldsta vilja gå själv istället för att åka vagn. Men när bebisen kom (äldsta då 3 år) så ville hon åka vagn igen. Blev ju lite avundsjuk då haha
  • Tissel91

    Grattis till alla!

    Här har vi en till som har BF 25:e april och det är (om allt går som det ska) vårt första barn. Jag har fortfarande inte riktigt förstått, men det börjar landa nu och är så glad! Min partner är överlycklig och landade i det hela mycket snabbare än jag, hehe. Jag hade tur och fick tid direkt hos barnmorskan som berättade lite om saker framåt och gav mig en gravidbok????

    Vi ska på nästa besök i september och är i vecka 4+6 idag.

  • hallonoj

    Någon mer som har värk i livmoderna/tarmarna nere i "tjejmagen"?? Kan få som små "attacker" och det gör såå ont, känns typ som magknip... Har även vaknat på natten av det :( brukar gå över när jag vilar med värmekudde. Livrädd för missfall just nu :( vecka 5 (4+4)

  • Natalila

    Halloj! Grattis allihopa ????

    Jag plussade igår svagt så gjorde ett test även idag och det blev ett plus idag oxå! ????

    Blir mitt fjärde barn. Har tre grabbar på 2,3 och 4 år så det är fullt ös.

    Denna graviditet var inte jätteplanerad då vi sa ?blir de så blir de? och på första månaden som vi började utan skydd så blev det ett plus! Så det var lite kul.

    Bf 29/4 som de ser ut ????

  • Nathalie009
    hallonoj skrev 2020-08-22 09:32:03 följande:

    Någon mer som har värk i livmoderna/tarmarna nere i "tjejmagen"?? Kan få som små "attacker" och det gör såå ont, känns typ som magknip... Har även vaknat på natten av det :( brukar gå över när jag vilar med värmekudde. Livrädd för missfall just nu :( vecka 5 (4+4)


    Jo jag har samma! V 4+1
    People are strange.
  • Nathalie009
    Natalila skrev 2020-08-22 15:45:27 följande:

    Halloj! Grattis allihopa ????

    Jag plussade igår svagt så gjorde ett test även idag och det blev ett plus idag oxå! ????

    Blir mitt fjärde barn. Har tre grabbar på 2,3 och 4 år så det är fullt ös.

    Denna graviditet var inte jätteplanerad då vi sa ?blir de så blir de? och på första månaden som vi började utan skydd så blev det ett plus! Så det var lite kul.

    Bf 29/4 som de ser ut ????


    Grattis! Mitt fjärde med och har också bf 29/4 :)
    People are strange.
  • Tissel91
    hallonoj skrev 2020-08-22 09:32:03 följande:

    Någon mer som har värk i livmoderna/tarmarna nere i "tjejmagen"?? Kan få som små "attacker" och det gör såå ont, känns typ som magknip... Har även vaknat på natten av det :( brukar gå över när jag vilar med värmekudde. Livrädd för missfall just nu :( vecka 5 (4+4)


    Jag tror jag känner samma det blandat med mensvärk, för mig kommer det ofta som hugg eller att det är en molande känsla. När jag träffade barnmorskan häromdagen berättade hon att jag skulle inte oroa mig över det då det händer mycket med kroppen nu i början. Hon liknade det hela med växtvärk vilket känns rimligt. Förstår att det kan vara svårt att inte oroa sig, men när hon berättade det blev jag lite lugnare så hoppas det hjälper lite :)
Svar på tråden Bf April 2021