• Svar på tråden Bf April 2021
  • Elianoto

    Hej

    Grattis till er allihopa! Här är också en med BF April 2021, 23 april. Vågade knappt tro att det var sant när vi plussade igår, efter 1 års långt kämpande, med både uttalanden om PCOS och utebliven ägglossning från diverse läkare... Vi fick MA förra året i vecka 17, så denna gången hoppas vi verkligen att det går vägen. Har en dotter sedan tidigare född 2015.

  • stila

    Stort grattis till alla som plussat, underbart! Hjärta Själv har jag BF 20.4 och har snart vetat i ca 2 veckor. Kom gärna med i vår FB-grupp för oss med BF i april 2021. Just nu är den hemlig, så jag kan endast lägga till vänner. Skicka ett pm till mig med ert namn så skickar jag vänförfrågan och bjuder in er. Efteråt kan ni radera mig som vän :) 

  • stila
    bfApril skrev 2020-08-25 18:54:27 följande:
    Jag har bf andra april och det är mitt första Glad Så spännande
    Åh, jag hade BF 9.4 med min dotter, men hon kom 11.4 :) Grattis!
  • Tissel91

    Grattis allihopa!

    Bra initiativ med FB-grupp. Jag går gärna med i den senare, just nu hemlighåller vi graviditeten och kommer försöka göra det till vecka 11-12 eller så. :)

    Hur mår ni allihopa? Jag är hungrig konstant och smaker har ändrats. Fortfarande mensvärk, men inte lika ihängande som förra veckan. Tror den största chocken har lagt sig nu, vilket känns skönt!

  • Elianoto
    Tissel91 skrev 2020-08-26 09:14:31 följande:

    Grattis allihopa!

    Bra initiativ med FB-grupp. Jag går gärna med i den senare, just nu hemlighåller vi graviditeten och kommer försöka göra det till vecka 11-12 eller så. :)

    Hur mår ni allihopa? Jag är hungrig konstant och smaker har ändrats. Fortfarande mensvärk, men inte lika ihängande som förra veckan. Tror den största chocken har lagt sig nu, vilket känns skönt!


    Jag är också hungrig konstant! Alltså förstår inte hur man inte ska lyckas äta typ hela tiden.... Läser bara överallt "viktigt att tänka på att du inte ska äta för två", nä men vad ska man göra om man är så hungrig så att man inte kan tänka på annat?! Haha..

    Har dom 2 senaste veckorna har jag också haft väldigt mycket molvärk, alltså så mycket så att jag har hunnit tänka "Nu kommer mensen". Den här börjat avta mer och mer nu, men då blir man såklart orolig för det (pga tidigare missfall när symptomen bara upphörde. Hoppas ni kan ha överseende med min oro.).

    Har fortfarande inte fått något direkt illamående, har ni andra det?
  • Linkaa
    Tissel91 skrev 2020-08-26 09:14:31 följande:

    Grattis allihopa!

    Bra initiativ med FB-grupp. Jag går gärna med i den senare, just nu hemlighåller vi graviditeten och kommer försöka göra det till vecka 11-12 eller så. :)

    Hur mår ni allihopa? Jag är hungrig konstant och smaker har ändrats. Fortfarande mensvärk, men inte lika ihängande som förra veckan. Tror den största chocken har lagt sig nu, vilket känns skönt!


    Jag mår oförskämt bra, hade ont i brösten i typ en vecka men nu är det som bortblåst, möjligen lite trött och nu på morgonen har jag börjat må lite lite illa, men med första barnet så kom illamåendet som en bomb under vecka 7 och jag gick in i vecka 7 idag.. hade varit skönt med lite illamående kanske man hade varit mindre orolig och fattat att man är gravid men när illamåendet väl kommer så kommer man nog ångra sig om den saken.. :)
  • JuliaKylo
    Tissel91 skrev 2020-08-26 09:14:31 följande:

    Grattis allihopa!

    Bra initiativ med FB-grupp. Jag går gärna med i den senare, just nu hemlighåller vi graviditeten och kommer försöka göra det till vecka 11-12 eller så. :)

    Hur mår ni allihopa? Jag är hungrig konstant och smaker har ändrats. Fortfarande mensvärk, men inte lika ihängande som förra veckan. Tror den största chocken har lagt sig nu, vilket känns skönt!


    Facebook grupperna brukar vara privata/hemliga så ingen kan se att du är med i den förutom de andra som är med i gruppen :)
  • Anonym (Gravid igen)

    Smyger mig in här...

    Fick mitt plus 9/8, var idag på privat vul och han beräknade till 6+3 och bf 18/4.

    Väldigt orolig av mig då jag har haft 2 mf tidigare. Väntar 3:e barnet....

    Ska på hälsosamtal 7/9.

    Mår bra vilket skrämmer mig...lite halsbränna och ev lite illamående någon gång under dagen annars inget....fast aldrig haft ömma bröst m.m med de andra barnen heller.

  • Producenten

    Imorgon går jag in i vecka 9. Jag känner mig utmattad och går runt som i en dimma. Jag tar piller mot illamåendet, finns det inga piller mot den här orkeslösheten? (Tror tyvärr att dåsigheten också kan vara en biverkning av åksjukepillren). Tack och lov jobbar jag hemifrån, så jag brukar sova en timme på lunchen. Hur mår ni andra?

  • Ehlda
    Elianoto skrev 2020-08-26 10:23:18 följande:

    Jag är också hungrig konstant! Alltså förstår inte hur man inte ska lyckas äta typ hela tiden.... Läser bara överallt "viktigt att tänka på att du inte ska äta för två", nä men vad ska man göra om man är så hungrig så att man inte kan tänka på annat?! Haha..

    Har dom 2 senaste veckorna har jag också haft väldigt mycket molvärk, alltså så mycket så att jag har hunnit tänka "Nu kommer mensen". Den här börjat avta mer och mer nu, men då blir man såklart orolig för det (pga tidigare missfall när symptomen bara upphörde. Hoppas ni kan ha överseende med min oro.).

    Har fortfarande inte fått något direkt illamående, har ni andra det?


    Mår bra än, känner av lite foglossning i blygdbenet men illamåendet brukar komma i v 6-7 ca. Så snart... Jag brukar må superilla till v 16. Kräks och är som en zombie då. Så himla jobbigt.. tänk att en gång kunna få slippa? Antar jag inte är skapta så!
Svar på tråden Bf April 2021