• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-25 13:37:38 följande:

    Blir inte klok på testen. Nyss detta


    Jamen! Kan nog hända att du ska fortsätta med Lutinus iallafall! Vad konstigt att de går upp och ner sådär mycket. Mycket starkare än de du la upp imorse är det juh....hormonerna är väl högre under vissa tider på dygnet, tror jag?
  • Enkeli

    Hoppet är den sista som lämnar en men nu tog jag ett CB tidigt test tom och blev inget streck. Därmed är jag nu 100% att det är ett missfall- men visste det redan. Behövde nog bara bearbeta, med lite hopp och massa förtvivlan..har ni någon erfarenhet hur snabbt mensen brukar komma?

  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-25 13:50:27 följande:

    Jamen! Kan nog hända att du ska fortsätta med Lutinus iallafall! Vad konstigt att de går upp och ner sådär mycket. Mycket starkare än de du la upp imorse är det juh....hormonerna är väl högre under vissa tider på dygnet, tror jag?


    Tack fina för att du orkat med i svängen! Inte är sånt här lätt.. någonsin! Hur var din historik- minns inte riktigt?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-25 15:22:23 följande:

    Hoppet är den sista som lämnar en men nu tog jag ett CB tidigt test tom och blev inget streck. Därmed är jag nu 100% att det är ett missfall- men visste det redan. Behövde nog bara bearbeta, med lite hopp och massa förtvivlan..har ni någon erfarenhet hur snabbt mensen brukar komma?


    Kramar! Svara dig i ett inlägg lite högre upp förut, men hoppas att din kropp tar hand om det denna gång direkt,då borde du börja blöda om några dagar,1 vecka kanske?Hjärta Så var det iallafall för mig när jag fick missfall, från svagt streck tog det bara några dagar så börja jag blöda.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-25 15:28:04 följande:
    Tack fina för att du orkat med i svängen! Inte är sånt här lätt.. någonsin! Hur var din historik- minns inte riktigt?
    Nä det är verkligen inte lätt alla gånger,livet kan vara så orättvist ibland,fy...men man ska aldrig ge uppHjärtaJag kommer att påbörja min 4: de ivf eller kanske förhoppningsvis ICSI i början av november på en ny klinik.
    Tiden går oerhört segt månaden man måste vänta emellan.
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-24 19:58:47 följande:

    Ja, har känt i flera dagar nu och har en del fertila flytningar. Hur känns det för dig? :)


    Jag har laddat massor med mys här hemma, omger mig med god mat, roliga saker, romantiska kvällar med mannen. Planerar en hel del roliga saker nästa vecka så jag känner mig positiv :) Och längtar sååå efter att ruva!

    Kan dock inte komma ifrån att jag redan funderar på hur nästa FET kommer att bli, men det är ok. Det är så jag fungerar :)

    Håller tummarna för oss i morgon!
  • Ölandstoka
    Enkeli skrev 2020-10-25 15:22:23 följande:

    Hoppet är den sista som lämnar en men nu tog jag ett CB tidigt test tom och blev inget streck. Därmed är jag nu 100% att det är ett missfall- men visste det redan. Behövde nog bara bearbeta, med lite hopp och massa förtvivlan..har ni någon erfarenhet hur snabbt mensen brukar komma?


    Beklagar verkligen! Hoppas att det samtal till kliniken i morgon kan ge klarhet. Så sorgligt när man hinner börja hoppas. Kram!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-25 16:30:59 följande:

    Jag har laddat massor med mys här hemma, omger mig med god mat, roliga saker, romantiska kvällar med mannen. Planerar en hel del roliga saker nästa vecka så jag känner mig positiv :) Och längtar sååå efter att ruva!

    Kan dock inte komma ifrån att jag redan funderar på hur nästa FET kommer att bli, men det är ok. Det är så jag fungerar :)

    Håller tummarna för oss i morgon!


    Låter härligt! Helt rätt att mysa och planera in roliga saker. Jag håller mig mest hemma (vill ju inte bli sjuk) men försöker också mysa mycket. Och så har jag och sambon börjat hemma-träna ihop.

    Är nervös för imorgon. Tycker jag känner mycket i magen redan nu. Så rädd för att det innebär att jag kan bli överstimulerad. Lycka till nu imorgon och uppdatera efteråt! :)
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-25 09:42:32 följande:

    Jag ser typ inget streck längre.. igår var det ljust streck. Ser ingen anledning att fortsätta med Lutinus känner jag och tror mensen kommer fortare om jag inte tar lutinus..

    Hur snabbt tror ni man börjar blöda? Kan man behöva cytotec tror ni? Som sagt- hade missed abortion förut innan vår son 4,5 år. Jag var gravid 2015 med honom- kan det vara så att mina ägg har alla blivit så dåliga så att vi inte kommer lyckas? Med tanke på att det var 19 ägg från blörjan , 12 mogna, 11 befruktade, inget till frysen :(


    Fy vad tråkigt! Invänta samtal med kliniken imorgon...de kommer ge information om nästa steg. Det är inte omöjligt att du börjar blöda inom kort. Tror man vill undvika cytotec om det går. Hoppas även läkarna har en teori om varför äggen slutade dela sig. Det finns inget som säger att de blir samma resultat nästa gång och att alla ägg är dåliga. Kanske får ni testa en annan medicin. Kram
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-25 10:21:39 följande:

    Hoppas på många fina blåsor imorgon då! Alltid lika spännande,och nervöst med förstra UL efter sprutstart...


    Åh tack fina du! Det är det. Känner rätt mycket i magen (fast mer i livmodern typ) vilket gör mig lite orolig. Hur långt är det kvar tills ni börjar nästa behandling?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020