• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • Nachosen

    Hej! Testade igår men fick ett negativt svar. Har bim imorgon och ska testa på torsdag enligt NC. Men idag när jag duschade så började mina bröst läcka bm. Slutade amma helt för 4-5 månader sen och har inte läckt Någon gång tidigare. Kan det vara ett tecken? Eller greppet jag efter halmstrån?

  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-06 18:31:41 följande:

    Ska hålla tummarna för dig :) jag testade i torsdags, negativt.. tidigt men blev ändå lite nedstämd så typ ställt in mig på att det inte blev något den här gången. Men hoppas ändå att mensen inte dyker upp under veckan. Dagarna går verkligen långsamt. Blir det mens så vill jag bara att den ska komma direkt i så fall så dagarna kan börja gå tills det blir dags för nästa försök. En snabbspolningsknapp vore bra ;)


    Då är vi rätt nära varandra. Har bim den 10/12. Men kommer inte kunna hålla mig fram till dess med att testa.

    Förstår verkligen med vad du menar att man bara vill ha det överstökat så man kan påbörja nästa försök om det inte tagit sig.
  • Tokan123
    Bebis2019 skrev 2020-12-06 20:08:12 följande:

    Såg fel, mitt positiva test var i måndags och sen dess har det molt på i magen och tempen går upp upp . Inget mer brunt nu sen det lilla tidigare men får väl se om det är mensen?


    Håller tummarna för en nidis då!
  • Perssonlund

    1/12 Eliales, 38, andra barnet

    1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

    2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

    3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

    3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

    3/12 AnnaB90, 2a barnet

    4/12 Mickis89, 31, 2a barnet

    5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)

    5/12 VirreP­irre06

    5/12 My19, 35 år, 3e barnet

    6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)

    6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )

    6/12 Nowoli

    7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

    8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

    8/12 Kristinis, 30, första barnet

    8/12 myownworstenemy

    9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet

    10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)

    10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

    10/12 T3, 30år, första barnet

    10/12 essemess, 34 år, 3e barnet

    10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

    10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet.

    10/12 Precis, 28 år

    12/12 FruH2

    12/12 Bessan­91

    12/12 SML89

    13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

    14/12 summerstriker 25år, andra barnet

    16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

    17/12 Stickling, 32 år, första barnet

    18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet

    19/12 Maximi­n

    19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

    19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet

    21/12 banjas, 28 år, första barnet

    21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

    22/12 MomK

    22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

    31/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

  • Snäckan92
    SML89 skrev 2020-12-06 19:14:58 följande:

    Man kan ju få ökade flytniar under graviditeten men vet inte om de kommer så tidigt dock. Innan jag plussade sist ja va gravid hade ja typ inga flytningar alls. Men de är väl olika från person till person :)


    Nu har de blivit torrt här... Ska bli spännande att testa på torsdag :)
  • Melv

    Hej alla fina Skrattande
    Vill börja med att önska alla lycka till på denna resa.
    Jag vet inte hur jag ska räkna så innan jag lägger till mig själv i BIM listan så tänkte jag förklara min situation. Nuvaring, Ut och in på måndagar, alltid blödning på torsdagen osv. Man bör väll bara strunta i att sätta i en ny ring om man planerar barn men det blev så att jag satte i en ring enligt planerna den 9 Nov.
    Och istället för att ta ut den om 3 veckor tog jag ut den efter 1 vecka den 16nov.

    Enligt CB Äl-test Blinkande Smiley 19-21 Nov
    19 Nov Sex,
    20 Nov Blöder endel men ingen mensvärk (Alltid värk första dagen i vanliga fall)
    21 Nov  Blöder lite morgonen. Sex.

    Enligt CB Äl-Test Stilla Smiley 22-23 Nov 
    22 Nov Sex Fortf. lite blod.

    Enligt CB Äl-Test O
    24 Nov 01.00 Fick jag O som resultat.

    Jag minns inte hur det är att ha mens utan ett preventimedel så därför vet jag inte om jag i vanliga fall får ömma bröstvårtor eller liknande.
    Men detta är vad jag noterat:
    26 Nov Ilningar i nedre delen av magen.
    3 Dec Molande värk lik mensvärk på morgonen. Till och från resten av dagen men helt klart ömma nipples på kvällen.
    5 Dec Molande värk men ingen mens än. Ömma nipples.
    6. Inte lika mycket "mensvärk" men på ef.m märker jag att jag med högsta sannolikhet åkt på en urinvägsinfektion. 
    7. Inte lika jobbigt idag med Uvi men försöker dricka mycket vatten.

    Har testat neg. Och jag vet inte riktigt när mitt BIM borde vara men vill gärna haka på er andra i hopp om ett plus snart.

  • SML89
    Snäckan92 skrev 2020-12-07 10:21:56 följande:
    Nu har de blivit torrt här... Ska bli spännande att testa på torsdag :)
    Åh ja verkligen. Hoppas!! :)
  • My19
    Melv skrev 2020-12-07 13:06:22 följande:

    Hej alla fina

    Vill börja med att önska alla lycka till på denna resa.

    Jag vet inte hur jag ska räkna så innan jag lägger till mig själv i BIM listan så tänkte jag förklara min situation. Nuvaring, Ut och in på måndagar, alltid blödning på torsdagen osv. Man bör väll bara strunta i att sätta i en ny ring om man planerar barn men det blev så att jag satte i en ring enligt planerna den 9 Nov.

    Och istället för att ta ut den om 3 veckor tog jag ut den efter 1 vecka den 16nov.

    Enligt CB Äl-test Blinkande Smiley 19-21 Nov

    19 Nov Sex,

    20 Nov Blöder endel men ingen mensvärk (Alltid värk första dagen i vanliga fall)

    21 Nov  Blöder lite morgonen. Sex.

    Enligt CB Äl-Test Stilla Smiley 22-23 Nov 

    22 Nov Sex Fortf. lite blod.

    Enligt CB Äl-Test O

    24 Nov 01.00 Fick jag O som resultat.

    Jag minns inte hur det är att ha mens utan ett preventimedel så därför vet jag inte om jag i vanliga fall får ömma bröstvårtor eller liknande.

    Men detta är vad jag noterat:

    26 Nov Ilningar i nedre delen av magen.

    3 Dec Molande värk lik mensvärk på morgonen. Till och från resten av dagen men helt klart ömma nipples på kvällen.

    5 Dec Molande värk men ingen mens än. Ömma nipples.

    6. Inte lika mycket "mensvärk" men på ef.m märker jag att jag med högsta sannolikhet åkt på en urinvägsinfektion. 

    7. Inte lika jobbigt idag med Uvi men försöker dricka mycket vatten.

    Har testat neg. Och jag vet inte riktigt när mitt BIM borde vara men vill gärna haka på er andra i hopp om ett plus snart.


    Bim borde vara 14 dagar efter ägglossning vad jag kan läsa mig till överallt
  • My19
    Melv skrev 2020-12-07 13:06:22 följande:

    Hej alla fina

    Vill börja med att önska alla lycka till på denna resa.

    Jag vet inte hur jag ska räkna så innan jag lägger till mig själv i BIM listan så tänkte jag förklara min situation. Nuvaring, Ut och in på måndagar, alltid blödning på torsdagen osv. Man bör väll bara strunta i att sätta i en ny ring om man planerar barn men det blev så att jag satte i en ring enligt planerna den 9 Nov.

    Och istället för att ta ut den om 3 veckor tog jag ut den efter 1 vecka den 16nov.

    Enligt CB Äl-test Blinkande Smiley 19-21 Nov

    19 Nov Sex,

    20 Nov Blöder endel men ingen mensvärk (Alltid värk första dagen i vanliga fall)

    21 Nov  Blöder lite morgonen. Sex.

    Enligt CB Äl-Test Stilla Smiley 22-23 Nov 

    22 Nov Sex Fortf. lite blod.

    Enligt CB Äl-Test O

    24 Nov 01.00 Fick jag O som resultat.

    Jag minns inte hur det är att ha mens utan ett preventimedel så därför vet jag inte om jag i vanliga fall får ömma bröstvårtor eller liknande.

    Men detta är vad jag noterat:

    26 Nov Ilningar i nedre delen av magen.

    3 Dec Molande värk lik mensvärk på morgonen. Till och från resten av dagen men helt klart ömma nipples på kvällen.

    5 Dec Molande värk men ingen mens än. Ömma nipples.

    6. Inte lika mycket "mensvärk" men på ef.m märker jag att jag med högsta sannolikhet åkt på en urinvägsinfektion. 

    7. Inte lika jobbigt idag med Uvi men försöker dricka mycket vatten.

    Har testat neg. Och jag vet inte riktigt när mitt BIM borde vara men vill gärna haka på er andra i hopp om ett plus snart.


    Har du inte tagit graviditetstest?
Svar på tråden BIM dec 2020