• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:00:05 följande:
    Nej testade idag men tyvärr negativt.  inte en tillstymmelse till streck. :( 
    Så får nog räkna denna gång som misslyckad. 
    Obestämd ledsen att höra, vet att det inte är kört ännu, alla testar positivt på olika dagar men förstår att man blir nedslagenGråter  loppet är INTE kört ännu, har du bim på fredag? 
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-05-05 08:14:43 följande:

    Jo det är ju inte säkert att kliniken ser det så givetvis, utan kör med 'bad luck' förklaringen. men finns det något litet man kan justera till nästa gång och man har lite belägg för det så tycker jag man ska försöka prata med läkarna. 

    Men nu är jag nyfiken hur det går för dig, ingen mens i sikte?? och inget test ännu??heja heja!!!


    Ja det har du rätt i!

    Ingen mens och inget test än faktiskt.... idag har jag en lite diffus känsla i magen. Kanske inte riktigt mensvärk men magen känns trött haha, uppkörd typ. Orolig. Känns som det skulle kunna vara en upptakt till mens. Men vi får se. OM jag inte får mens idag blir det nog ett test i morgon.
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-05 09:10:22 följande:
    Obestämd ledsen att höra, vet att det inte är kört ännu, alla testar positivt på olika dagar men förstår att man blir nedslagenGråter  loppet är INTE kört ännu, har du bim på fredag? 
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

    Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:00:05 följande:

    Nej testade idag men tyvärr negativt.  inte en tillstymmelse till streck. :( 

    Så får nog räkna denna gång som misslyckad. 


    Usch vad jag hatar negativa tester! Men jag hittade denna beskrivningen av vad som händer under ruvardagarna. Först RD9 ska det vara rätt säkert att få utslag på HCG. Testa igen då? Stor kram!

  • Dibella
    Krizty88 skrev 2021-05-05 09:06:31 följande:
    Men wow vad spännande, ser absolut ett sträck. Brukar inte kunna göra det i sådana här forum när folk lägger upp tomma test och alla ändå ser haha, men det här syns absolut! Ovitrellen säger väl folk kan sitta i 10 dagar, men osäker på om den gör det. Jag fick jätteont i brösten när jag hade tagit min ovitrell och efter 10 dagar försvann det, så tänkte att det kanske hängde ihop. Men jag håller tummarna för dig! Det ser fint ut!

    Ja visst ser man! Men ska inte ropa hej än, är nojig att det fortfarande e Ovitrellen, tog den jättesent på lördagen, typ kl 23. Så ska testa imon igen och se. Så försöker att inte hoppa högt än.


     


    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:20:18 följande:
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

    Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
    Gud vad tråkigt :( man kan hoppas att det är en låghormonare som inte vill ge sig tillkänna riktigt än, Jenzias bild kan inge lite hopp. Samtidigt som man kanske inte vill hoppas förgäves in i det sista heller. Hur ser det ut för er framöver?
  • Inalina

    Alltså nu med alla som testar så började det ju klia i mina fingrar också, tror det är alldeles för tidigt med mitt sega embryo, men precis som Dibella så får jag ett (dock ljusare) streck efter 5-10 min. Det är inte alls tillförlitligt kanske? Ska testa i morgon med (ehhh såklart..) men har någon annan fått positivt på testet flera min senare som sedan visat sig vara negativt ändå?

    Känns lite despo här givetvis och hade loooovat mig själv att inte testa förrän fre tidigast. Men men fortstättning följer imorgon antar jag... ;)

  • Inalina
    Inalina skrev 2021-05-05 10:19:42 följande:

    Alltså nu med alla som testar så började det ju klia i mina fingrar också, tror det är alldeles för tidigt med mitt sega embryo, men precis som Dibella så får jag ett (dock ljusare) streck efter 5-10 min. Det är inte alls tillförlitligt kanske? Ska testa i morgon med (ehhh såklart..) men har någon annan fått positivt på testet flera min senare som sedan visat sig vara negativt ändå?

    Känns lite despo här givetvis och hade loooovat mig själv att inte testa förrän fre tidigast. Men men fortstättning följer imorgon antar jag... ;)


    åh herregud så dålig bilden blev ser jag nu, fattar om ni andra inte ser ett skit haha! får ta nytt i morgon helt enkelt ;)
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-05 10:19:42 följande:

    Alltså nu med alla som testar så började det ju klia i mina fingrar också, tror det är alldeles för tidigt med mitt sega embryo, men precis som Dibella så får jag ett (dock ljusare) streck efter 5-10 min. Det är inte alls tillförlitligt kanske? Ska testa i morgon med (ehhh såklart..) men har någon annan fått positivt på testet flera min senare som sedan visat sig vara negativt ändå?

    Känns lite despo här givetvis och hade loooovat mig själv att inte testa förrän fre tidigast. Men men fortstättning följer imorgon antar jag... ;)


    Ser ett ljust streck på ditt också!! Uj uj uj! Vilken RD är du på?!? Några symptom?

    Galet om ni med tvådagars börjar få plus nu! Då är ju mitt öde också förseglar, bara att jag inte vet om det än...
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-05 08:56:32 följande:

    Känns som jag inbillar mig, min sambo ser inget sträck haha. Men ni ser det iallafall. Helt galet om det faktiskt är ett riktigt sträck, tack Hjärta


     


    Jenzia skrev 2021-05-05 08:50:30 följande:
    Jag ser definitivt ett streck iaf! Tog du Ovitrellen lördagen den 24 april? Då borde den vara ute ur systemet!! Gud vad spännande!!

    Är ju också på RD7 men med en 5 dagars. Vågar dock inte testa innan helgen!
    Hoppas så det inte bara är efterdyningar av ovitrellen, men hoppas den är ute. Nej jag jobbar hemifrån idag-fre, så tog modet till mig och tänkte jag inte skulle bli lika heartbroken med ett minus idag, som ett minus till helgen. Håller tummarna för dig Hjärta

    hehe jodå jag ser ditt streck och tyckte det var jättehäftigt! du fick ju ett fint embryo tillbaka så jag tror på dej och att det är din tur denna gången !!{#emotions_dlg.flower}
    imorogn ska jag också testa med morgonurin och se hur det går, jag ser ju själv ett streck med blotta ögat (utan blåslampa ;)) på mitt test nu men det är så sjukt svagt och kom också efter 5-10 min så känns inte tillförlitligt alls. ska nog sluta sia om det nu och snällt vänta till i morgon helt enkelt, då borde det ju visa ngt kan man tycka. 
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-05-05 10:22:29 följande:

    åh herregud så dålig bilden blev ser jag nu, fattar om ni andra inte ser ett skit haha! får ta nytt i morgon helt enkelt ;)


    Haha jo men det där syns faktiskt också!! Galet.

    Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021