• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-05-23 19:28:19 följande:

    Håller en massa tummar för er!


    Ååå, Tack <3
  • Lillaälta
    Julgranskulan skrev 2021-05-23 12:58:34 följande:

    Hej, hoppas det är bra med er. Satte in en 6 dagars blastocyst den 18/5, hade jätte ont de första dagarna den här gången, men knappt något nu. Satte en in ett 6 dagars blastocyst 23/4 som inte tog sig och då hade jag ont från rv4, sen kom mensen på rv8. Vi har gjort 4 insättning totalt och vad jag vill minnas hade jag inte så ont på rv1-3 någon av de andra gångerna. Hoppas på att det är ett gott tecken. Är det någon annan som känt/känner så tidigt? Ha det bäst :)


    Satte in en 3-dagars och var öm några dagar efter och det drog till också. Vet inte om det var kvar sen Äggplocket eller ifrån insättningen.. plussade svagt RD7 och starkare RD8, är nu på RD13 och strecket blir starkare för varje dag. På tisdag (RD15) ska jag äntligen ringa Livio. Så det kan absolut vara bra att det gjort lite ont nu.
  • Julgranskulan
    Lillaälta skrev 2021-05-23 22:11:27 följande:

    Satte in en 3-dagars och var öm några dagar efter och det drog till också. Vet inte om det var kvar sen Äggplocket eller ifrån insättningen.. plussade svagt RD7 och starkare RD8, är nu på RD13 och strecket blir starkare för varje dag. På tisdag (RD15) ska jag äntligen ringa Livio. Så det kan absolut vara bra att det gjort lite ont nu.


    Åh tack för svar. Va kul, grattis. Håller tummarna för att allt går bra :)

    Så skönt att höra andras symtom osv, så man får upp förhoppningarna. Ens känslor pendlar ju hela tiden. Det känns som att inga symtom är de "rätta" symtomen. Utan att alla kan känna så olika, eller ingenting alls och plussa.
  • ace86
    Julgranskulan skrev 2021-05-23 13:46:18 följande:

    Jag tränade en del andra gången vi satte in. Har också läst att man bör undvika hård fysisk ansträngning, men lite träning ska väl vara bra. Är väl som det mesta att man inte ska överdriva, sen är det ju väldigt individuellt. :)


    Sant! :) tack för svar!
  • Anonym1Ha
    Jill92 skrev 2021-05-23 13:45:53 följande:

    Välkommen hit! :) Känner igen att man slits mellan hopp och förtvivlan på olika sätt. Inser nu rätt tidigt i vår process, att det ör sjukt viktigt för mig att sysselsätta mig med saker. För att få tiden att gå och för att inte ?bli galen? och bara snöa in på google och allt vart man fastnar. Har gjort en lista på saker att göra som hjälper mig att skingra tankarna. Lycka till på måndag, hoppas verkligen det växt lite mer då. Kram


    Ja det kanske är nått att ta efter, en lista med saker att göra när man behöver få tiden att gå i allt detta väntande! Tack för pepp!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-05-23 07:42:53 följande:
    Härligt!! Hoppas att äggen får sig en rejäl kick av alla tillskott!

    Nu har jag inte kollat slemhinnan sedan ca 1,5 vecka tillbaka, så jag hoppas att det ser bra ut. Jag har alltid legat på normal men i undre spannet. Det vore fint om den hade växt till sig mer den här gången, återkommer efter dagen :) Tack för pepp och hejarop! Kram
    hej!!!! så härligt att du är ruvare nu!!Solig förstår att det måste känts som en evighet att äntligen få köra igång igen! jag tror på ditt ägg!Hjärta vad fick du för testdag? eller kör du som du gjort tidigare och börjar kolla runt RD 6? jag hade förmodligen ÄL runt den 18 maj så vi ligger i samma 'fas' när det gäller ÄL och bim etc misstänker jag haha, även om jag absolut inte kan kalla mig ruvare så kommer jag ju testa nästa helg och se om det hänt ett mirakel och tagit sig utan IVF.. Drömmer kram!
  • Chajsa
    Jill92 skrev 2021-05-23 13:31:59 följande:

    På sprutdag två nu med gonal f 125. Har varit ett vrak idag alltså...så otroligt gråtmild och massa ångestpåslag som kommer titt och tätt. Och då är det så att jag nästan aldrig har ångest i vanliga fall. Har ju en så låg dos, kanske är jag bara väldigt känslig mot hormoner. Någon mer som upplevt humörsvängningar så tidigt i processen?


    Jag är på sprutdag 9, har lite högre dos (började på en 150, höjde till 200 i lördags) men jag har varit som i min värsta pms denna vecka, gråter och får stark ångest och känner hopplöshet om vartannat. Det känns ju som att hormonerna ?tar? i allafall :) Tips är att boka in något snällt mot dig själv varje dag som distraherar för att få tiden och gå och skingra tankarna. Jag har senaste veckan fixat naglarna på salong, gått långpromenader med spännande podd, rensat min garderob, bjudit hem kompisar på brunch mm. Kram på dig
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-05-23 18:15:12 följande:

    Vad härligt att höra att du känner dig på banan igen efter förra gången. Nu ska det gå fint för oss båda! :) Precis, jag hade återföring idag. Nu håller vi tummarna som bara sjutton. Kramar


    Åh vad spännande! Den här gången hoppas jag verkligen att det är er tur. Håller tummarna! Kram
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-05-24 09:41:44 följande:

    Jag är på sprutdag 9, har lite högre dos (började på en 150, höjde till 200 i lördags) men jag har varit som i min värsta pms denna vecka, gråter och får stark ångest och känner hopplöshet om vartannat. Det känns ju som att hormonerna ?tar? i allafall :) Tips är att boka in något snällt mot dig själv varje dag som distraherar för att få tiden och gå och skingra tankarna. Jag har senaste veckan fixat naglarna på salong, gått långpromenader med spännande podd, rensat min garderob, bjudit hem kompisar på brunch mm. Kram på dig


    Så bra tips att unna sig saker lite extra mycket under den här tiden. Igår bakade jag massa scones och bara frossade haha, får väl fortsätta på det spåret;) Poddar är ju också bra idé, har hört om en som heter ?ruvarpodden? som sägs vara peppande.
  • Estelle011

    Jag kan även rekommendera IVF podden för er som gillar att lyssna på sånt. En av dem som pratar er läkare på Sofiahemmet. Det är mer fakta och konkreta informationer. 
    Själv försöker jag mer att distrahera mig med annat. Orkar inte läsa, lyssna eller titta på IVF program under väntetiden. Kikar bara här då och då Glad

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021