• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-03-02 12:51:55 följande:

    Mm :(( näe, har inte bim förns på Fredag eller Lördag, men känner i hela kroppen att det är kört. Efter så många månader av försök så känner man verkligen igen de där menssymptomen som man kanske tidigare inte tänkt på. Jag kan typ börja rysa/frysa lite i kroppen någon/några vecka/dagar innan, sen så får jag som ett litet molande.. och så börjar jag bli lite tröttare i kroppen när jag anstränger mig.. det är liksom typiskt.. och så enormt provocerande när jag gång på gång känner det... 

    Åh, ja det är så svårt :( och så fruktansvärt jobbigt, och man blir så arg och ledsen på samma gång av de bristande reaktionerna!... vet inte vart man ska ta vägen!! Jag sa till honom idag "var det allt??" och då blir han bara irriterad på mig. Som att det inte redan är jobbigt att vara förkrossad över att det förmodligen är kört denna gången med, så ska han dessutom bli irriterad på mig.. Näe, usch. Blir så ledsen. Samtidigt försöker jag intala mig att jag kanske inte kan förvänta mig att han reagerar precis så som jag behöver och vill, då han inte kan sätta sig in i min situation riktigt, hur mycket han än vill.. från hans utgångspunkt så ser han ju inte alls varför jag blir så ledsen. Han förstår det inte. Ja.. det är inte lätt... svårare än vad jag någonsin hade kunnat ana. 

    Nu har vi pratat ett tag och till slut så sa han att "okey, kan vi ge det 1 försök till, så gör jag det där testet sen". Jag är ju lättad om han gör testet, men känns som att jag tvingar på honom det samtidigt, och det får mig att känna mig som en skurk. Men jag vill ju bara att vi ska komma framåt, och jag orkar inte vänta med att få hjälp för detta knäcker mig totalt. Samtidigt då som man ska respektera att han vill vänta tills det gått ett år.... jag slits itu. 

    Tack för att du skriver och för att vi kan dela detta med varandra iallafall <3 skönt att känna att det finns någon/de som förstår. 


    Känner precis som du. Får också så tydliga symtom på mens veckan innan. Så otroligt deppigt att man känner dom så tydligt. Man hinner inte ens hoppas..

    Hoppas din mens inte kommer och att du får ett plus mot helgen trots att du ser tecken på mens!<3
  • jlinnea
    Link92 skrev 2021-03-02 13:01:42 följande:

    Min man visar inte heller så mycket reaktion eller känslor när mensen kommer (han har faktiskt inte ens koll på när det är dags) och det har stört mig. Men en gång var jag superledsen och grät och han ba "oj är du ledsen?" och klappade mig lite på ryggen typ. Vilket gjorde mig ännu ledsnare och mitt i gråten sa jag till honom att när jag mår så vill jag att han ska fråga hur det känns och vad jag tänker på och bry sig så! Inte bara krama och gå vidare. Och det har faktiskt blivit mycket bättre! Sedan har han förklarat att jag måste förstå att han inte känner likadant (han har ju inte massa hormondippar inför mensen liksom) så jag kan bara uppmuntra er andra att också försöka prata mer med er partner för förståelse och acceptans.

    Och angående tester så har vi kanske tidigare pratat om hemmatest för spermier? Jag uppmuntrar inte NÅGON att göra sådana utan förespråkar att man vänder sig till vården direkt och säger att man försökt ett år och kör en riktig utredning. Har bara hört om (och själv upplevt) fruktansvärda upplevelser med hemtest medan man hos vården fått bekräftat att det inte är några problem alls med spermierna.


    Vi provade ett hemtest - framförallt för att när vi kontaktade fertilitetskliniken här för att försöka få hjälp ?redan nu? (8 försök in) då min sambo haft pungbråck osv så fick vi besked att dom inte tar emot oss förrän i höst. Det kändes SÅ hopplöst, vill ju åtminstone få hjälp när det gått ett år men över sommaren gör dom inget. Så vi gjorde ett hemmatest så länge - med bra resultat. Vilket har gjort att mannen iallafall släppt lite av sin ångest.
  • Link92
    jlinnea skrev 2021-03-02 17:14:21 följande:

    Vi provade ett hemtest - framförallt för att när vi kontaktade fertilitetskliniken här för att försöka få hjälp ?redan nu? (8 försök in) då min sambo haft pungbråck osv så fick vi besked att dom inte tar emot oss förrän i höst. Det kändes SÅ hopplöst, vill ju åtminstone få hjälp när det gått ett år men över sommaren gör dom inget. Så vi gjorde ett hemmatest så länge - med bra resultat. Vilket har gjort att mannen iallafall släppt lite av sin ångest.


    Vad skönt för er! Har bara hört att ett dåligt svar inte ska tas så allvarligt på, men tror inte de visar felaktigt positiva svar :)
  • paperlanterns

    Uppdaterar listan med min nästa BIM 29/3 eftersom den hamnade samma månad

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

    Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

  • Soff
    Link92 skrev 2021-03-02 13:01:42 följande:
    Min man visar inte heller så mycket reaktion eller känslor när mensen kommer (han har faktiskt inte ens koll på när det är dags) och det har stört mig. Men en gång var jag superledsen och grät och han ba "oj är du ledsen?" och klappade mig lite på ryggen typ. Vilket gjorde mig ännu ledsnare och mitt i gråten sa jag till honom att när jag mår så vill jag att han ska fråga hur det känns och vad jag tänker på och bry sig så! Inte bara krama och gå vidare. Och det har faktiskt blivit mycket bättre! Sedan har han förklarat att jag måste förstå att han inte känner likadant (han har ju inte massa hormondippar inför mensen liksom) så jag kan bara uppmuntra er andra att också försöka prata mer med er partner för förståelse och acceptans.

    Och angående tester så har vi kanske tidigare pratat om hemmatest för spermier? Jag uppmuntrar inte NÅGON att göra sådana utan förespråkar att man vänder sig till vården direkt och säger att man försökt ett år och kör en riktig utredning. Har bara hört om (och själv upplevt) fruktansvärda upplevelser med hemtest medan man hos vården fått bekräftat att det inte är några problem alls med spermierna.

    Skönt att det blivit bättre för er. Det är ju så viktigt att känna att man får tröst i allt detta. Så det är därför det blivit dubbelt så ledsamt för mig när det blivit sådär som det blivit nu varje gång... han försöker väl att trösta på sitt sätt, men det krockar samtidigt för att han inte förstår och han säger hela tiden att han inte förstår och det är inte direkt härligt att höra hela tiden heller. Får en att känna som att man "överreagerar", och det känns som att han blir så less på mig när jag reagerar såhär varje gång. 


    Men bra som du säger, att vara tydlig och säga precis det man behöver. För det är väl just det man behöver vara. Kanske har jag inte varit tillräckligt tydlig.. 


    Blir så less på allt detta. Just nu känns det meningslöst att fortsätta försöka, för det verkar ju ändå inte bli nåt. Men det lär vi väl göra ändå.. Så får vi se hur det blir med det där testet framöver. Köpte faktiskt ett sånt hemmatest för flera månader sen, men efter att jag läste allt om det så ville jag inte att vi skulle använda det.. det kommer ju bara stressa om resultatet blir dåligt, och resultatet säger ju ingenting egentligen så då kan det kvitta. Så det får absolut bli på klinik. 


     

  • Soff
    hopeforaplusa skrev 2021-03-02 17:09:17 följande:
    Känner precis som du. Får också så tydliga symtom på mens veckan innan. Så otroligt deppigt att man känner dom så tydligt. Man hinner inte ens hoppas..

    Hoppas din mens inte kommer och att du får ett plus mot helgen trots att du ser tecken på mens!<3

    :((( näe precis, hoppet får inte finnas där länge... och man har liksom hunnit sörja innan mensen ens har startat..  


    Tack <3 jag såg att ni kanske missat ÄL denna gången, jag hoppas iallafall att ni ändå hinner få till det i tid och att du inte behöver vänta länge till på plus <3 

  • Link92
    Soff skrev 2021-03-02 18:57:08 följande:

    Skönt att det blivit bättre för er. Det är ju så viktigt att känna att man får tröst i allt detta. Så det är därför det blivit dubbelt så ledsamt för mig när det blivit sådär som det blivit nu varje gång... han försöker väl att trösta på sitt sätt, men det krockar samtidigt för att han inte förstår och han säger hela tiden att han inte förstår och det är inte direkt härligt att höra hela tiden heller. Får en att känna som att man "överreagerar", och det känns som att han blir så less på mig när jag reagerar såhär varje gång. 

    Men bra som du säger, att vara tydlig och säga precis det man behöver. För det är väl just det man behöver vara. Kanske har jag inte varit tillräckligt tydlig.. 

    Blir så less på allt detta. Just nu känns det meningslöst att fortsätta försöka, för det verkar ju ändå inte bli nåt. Men det lär vi väl göra ändå.. Så får vi se hur det blir med det där testet framöver. Köpte faktiskt ett sånt hemmatest för flera månader sen, men efter att jag läste allt om det så ville jag inte att vi skulle använda det.. det kommer ju bara stressa om resultatet blir dåligt, och resultatet säger ju ingenting egentligen så då kan det kvitta. Så det får absolut bli på klinik. 

     


    Nej visst tappar man sugen ibland.. vi fick första (och hittills enda) plusset på försök nr 17. En cykel där jag hade noll koll på var i cykeln jag var pga hade corona haha. Kände också inget annorlunda innan jag plussade, tog ett test då bara för att temperaturen aldrig skönk. Så det där med att inte känna något annorlunda behöver inte betyda något.. Denna månad skippade vi Lh-tester helt och låg varannan dag från mensens slut tills temperaturen bekräftade ÄL. Får se om det är ett vinnande koncept :)
  • KNAS2

    BIM idag. Den har inte dykt upp ännu men är helt säker på att den kommer imorgon. Har haft mensvärk nu i em.. :(

    Åh. Hur orkar man egentligen? Man blir ju galen!

  • Soff
    Link92 skrev 2021-03-02 19:20:47 följande:

    Nej visst tappar man sugen ibland.. vi fick första (och hittills enda) plusset på försök nr 17. En cykel där jag hade noll koll på var i cykeln jag var pga hade corona haha. Kände också inget annorlunda innan jag plussade, tog ett test då bara för att temperaturen aldrig skönk. Så det där med att inte känna något annorlunda behöver inte betyda något.. Denna månad skippade vi Lh-tester helt och låg varannan dag från mensens slut tills temperaturen bekräftade ÄL. Får se om det är ett vinnande koncept :)


    Ah kommer ihåg när du fick det, blev såå besviken för din skull när det inte gick vägen. Hoppfullt att höra <3 men min temp sjönk imorse och känns -mens- i hela kroppen.. så har enormt svårt att tro att det blivit nåt denna gången heller, men det får väl tiden utvisa.. låter klokt, lätt att det bara stressar med all kontroll man ska ha på allt.. håller tummarna!
  • Soff
    KNAS2 skrev 2021-03-02 19:34:18 följande:

    BIM idag. Den har inte dykt upp ännu men är helt säker på att den kommer imorgon. Har haft mensvärk nu i em.. :(

    Åh. Hur orkar man egentligen? Man blir ju galen!


    Känner likadant.. vet inte hur man ska orka! Blir tokig!!!.. hur svårt ska det va liksom?!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet