• Mizzi26

    Bim April 2021 - Första barnet

    Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

    Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

    Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

  • Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Stickling
    Soff skrev 2021-04-05 21:35:04 följande:

    Precis! >< 

    Ja man får göra det! Jo precis, det ska han göra. Har dock inte velat ta upp det nu i dagarna då han inte alls mått bra, och har inte velat spä på liksom... men kommer ta upp det nu i veckan så får vi ta och boka in det. 


    Okej, hoppas att allt går bra!
  • Soff
    Stickling skrev 2021-04-05 22:24:31 följande:
    Okej, hoppas att allt går bra!
    Tack <3 
  • Vickan31

    Stort grattis - håller tummarna att allt ska gå bra! <3 


    neongirl skrev 2021-04-02 10:43:23 följande:


    Jag vågade mig på ett test och har precis plussat. :) Nu hoppas jag bara detta lilla frö vill stanna kvar den här gången. <3 Det kändes väldigt annorlunda innan mens den här gången. Började få värk redan en vecka innan. Annars har jag inga symptom än.
  • Vickan31

    Efter en liten påskpaus har jag nu läst ikapp allt i tråden och verkligen kastats mellan hopp och tvivel och glädje och sorg när jag tagit del av vad ni alla varit med om den senaste tiden! Jag känner så med er alla fina barnlängtare, och är så glad över all omtanke, stöd och pepp som vi visar varandra här Hjärta

    Jag har beräknad BIM till helgen och känner ingenting alls i kroppen, så det är bara att fortsätta vänta vilket man blivit ganska van vid efter alla dessa månader. Om det inte tar sig den här gången har vi i alla fall ett första besök på fertilitetsklinik i slutet av april inbokat sedan ett tag, eftersom vi försökt i över ett år.

    Håller alla tummar för er här i gruppen! 

  • neongirl
    Vickan31 skrev 2021-04-06 12:02:29 följande:

    Stort grattis - håller tummarna att allt ska gå bra! <3 


    Tack snälla! Glad
  • Stickling
    Vickan31 skrev 2021-04-06 12:09:32 följande:

    Efter en liten påskpaus har jag nu läst ikapp allt i tråden och verkligen kastats mellan hopp och tvivel och glädje och sorg när jag tagit del av vad ni alla varit med om den senaste tiden! Jag känner så med er alla fina barnlängtare, och är så glad över all omtanke, stöd och pepp som vi visar varandra här 

    Jag har beräknad BIM till helgen och känner ingenting alls i kroppen, så det är bara att fortsätta vänta vilket man blivit ganska van vid efter alla dessa månader. Om det inte tar sig den här gången har vi i alla fall ett första besök på fertilitetsklinik i slutet av april inbokat sedan ett tag, eftersom vi försökt i över ett år.

    Håller alla tummar för er här i gruppen! 


    Håller tummarna för dig inför helgen! <3 Kram!
  • Vickan31
    Stickling skrev 2021-04-06 13:11:09 följande:
    Håller tummarna för dig inför helgen! <3 Kram!
    Ååh, tack fina! Och jag håller tummarna för bästa möjliga besked för dig idag på kliniken! Hjärta
  • Msofie
    Vickan31 skrev 2021-04-06 12:09:32 följande:

    Efter en liten påskpaus har jag nu läst ikapp allt i tråden och verkligen kastats mellan hopp och tvivel och glädje och sorg när jag tagit del av vad ni alla varit med om den senaste tiden! Jag känner så med er alla fina barnlängtare, och är så glad över all omtanke, stöd och pepp som vi visar varandra här 

    Jag har beräknad BIM till helgen och känner ingenting alls i kroppen, så det är bara att fortsätta vänta vilket man blivit ganska van vid efter alla dessa månader. Om det inte tar sig den här gången har vi i alla fall ett första besök på fertilitetsklinik i slutet av april inbokat sedan ett tag, eftersom vi försökt i över ett år.

    Håller alla tummar för er här i gruppen! 


    Åh lycka till annars på kliniken! Jag hade mitt första möte i mitten av mars. Tycker det var känslomässigt svårt att påbörja den, utöver förväntan, då det var något som släppte för mig då. Hoppas det går bra och att ni får positiva resultat.
  • MAKL
    Soff skrev 2021-04-05 22:04:54 följande:

    Ja precis. Aa man måste liksom gå igenom det där varje gång.. övergången mellan ovisshet...hopp och förtvivlan är inga roliga grejer alltså.. sen när man väl vet, så blir det ju jättejobbigt, men då vet man åtminstone. Åh fy, har inte ens tänkt att det inte blir någon bebis 2021 :( har bara inte tänkt så långt fram på nåt sätt.. Förhoppningsvis blir man iallafall gravid 2021... 

    Ja gör det! :) åh kan bara tänka mig... jag har drömt om att se det där så länge nu.. den dagen jag får se det kommer jag totalt flippa!.. kommer bli den lyckligaste dagen i mitt liv. 

    Aa det är nog så som du säger. Vi behöver inget egentligen, men det står att det ska främja spermieöverlevnad så det var därför jag ville testa, men är säkert bara lurerier XD ... jag köpte det iallafall från billiga-tester.se 


    Jag köpte faktiskt just det glidmedlet som du nämnde innan och testade det här försöket. Jag köpte det mest för att jag läste om att det ger rätt pH värde där inne så att spermierna kan överleva lättare. Och eftersom jag aldrig har haft äl sekret, som i normala fall skapar rätt pH värde, så kände jag att vi testar det den här gången.

    Bara för det så var denna cykel den första i mitt liv som jag fick äl sekret så om detta glidmedel hjälpte eller inte nu när jag äntligen hade sekretet återstå att se i helgen då jag har bim (men tror dock på att mensen kommer då jag har samma pms symptom nu som jag haft de senaste halvåret innan mens). Jag tror dock att om man inte behöver använda glidmedel så är det bäst att inte använda det då jag ändå tror att det kan försämra lite oavsett, men kan självklart tänka fel:). Men det är iaf alltid roligt och mer hoppingivande att få test lite nya saker när man hållit på så länge, så håller tummarna att det funkar för er :)
  • SweetJelly

    Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

    Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

    Neongirl 2/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall) PLUSSAT

    iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

    Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - 6/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Msofia91, 7/4, 29 år (8:e försöket.. eller nåt)

    Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

    Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

    litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

    Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

    Molybden, 11/4, 26 år (10:e försöket)

    MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

    Nellibell, 12/4, 22 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

    Apan95, 15/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

    Septemberbarn123 15/4, 23 år (7:e försöket)

    RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

    Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

    Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

    Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

    Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

    Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)

    Eclipse, 25/4, 31 år

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, 28/4, 32 år (5:e försöket)

    96Linneaa 28/4, 24 år (3e försöket)

    Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

    Soff, 29/4, 33 år (13:e försöket

    SweetJelly 30/4, 32 år (3e försöket)

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet