• eae95

    BF December 2021

    Hej!

    Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

    Jag kan börja med en presentation:

    Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

    Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

    Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

  • Svar på tråden BF December 2021
  • KNAS2
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-17 08:56:33 följande:

    Hur mår ni alla? Vilken vecka är ni i? Imorgon går jag in i vecka 5 (4+0) och mår sjukt illa och nu har den vackra nästäppan kommit. Ringde min gamla bm igår och måste redan komma på tisdag dit pga mycket som hände graviditeten med min dotter, så har redan tagit blodprover dom ville ha och helvete är helt blå efter de.


    Mår relativt bra. Kan känna av illamående på morgonen, och lite på kvällen men det brukar gå över fort. Jag är i vecka 7 (6+5). Idag har jag känt molvärk i nedre delen av magen och så känner jag mig uppsvälld men det är väl helt naturligt tänker jag :)

    Trötthet börjar krypa sig på så brukar se till att vila lite på eftermiddagen. Har också fått rikligare flytningar men det har jag också läst hör till!
  • H3JH3J

    Alltså dessa humörsvängningar. Haha. Idag skulle jag duscha och satt och kissa innan. Rätt som det är kommer världens gråtattack. Jag går in i duschen och bara gråter o gråter. Min sambo knackar på dörren i panik

    -"Har det hänt något???!!! Har du ont någonstans???!!!"

    -"Nej allt är bra, jag är bara ledsen".

    -"Varför då?"

    -"Jag vet inte *böl böl böl* jag bara gråter."

    Jag blir klar och lägger mig bredvid honom i soffan och säger att det kanske är hormonerna som spökar. "EH..ja" svarar han då. :D

    Gråter till Let's Dance som har tema idag att dansa för en speciell person i deras liv. En stund efter det läser jag en rolig grej på Facebook och får världens skrattanfall och kan inte sluta skratta. Jag var tvungen att ringa min syster och skratta vidare med henne för min sambo undra vad tusan det var frågan om. :D hahaaha.

  • Anonym (Elin)

    Jag är i vecka 8 nu (7+4). Mår fruktansvärt illa. Kör med mintpastiller, riskakor och åksjukearmband som hjälper lite men usch. Hoppas verkligen det går över snart!

    Ska också göra tidigt (privat) ultraljud 28/4. Längtar så!

    Inbillar mig att illamåendet blir lättare att hantera om jag åtminstone sett att det är en baby in the making.

  • KNAS2
    Anonym (Elin) skrev 2021-04-18 09:35:18 följande:

    Jag är i vecka 8 nu (7+4). Mår fruktansvärt illa. Kör med mintpastiller, riskakor och åksjukearmband som hjälper lite men usch. Hoppas verkligen det går över snart!

    Ska också göra tidigt (privat) ultraljud 28/4. Längtar så!

    Inbillar mig att illamåendet blir lättare att hantera om jag åtminstone sett att det är en baby in the making.


    Åh kämpa på! Har du "endast" illamående eller kräks du med? Jag får också illamående ibland och tycker det är frustrerande för jag tänker att jag inbillar mig eftersom jag inte kräks. Jag vet att det inte är inbillning men man blir ju knäpp :)
  • Anonym (Elin)
    KNAS2 skrev 2021-04-18 10:32:54 följande:

    Åh kämpa på! Har du "endast" illamående eller kräks du med? Jag får också illamående ibland och tycker det är frustrerande för jag tänker att jag inbillar mig eftersom jag inte kräks. Jag vet att det inte är inbillning men man blir ju knäpp :)


    De 3-4 senaste dagarna har jag kräkts också men innan dess mådde jag ?bara? illa (började på bim -3 typ).

    Man blir verkligen knäpp av att må så illa! Nu när jag kräkts tycker jag att det känns som att jag överdriver istället haha.

    Hoppas vi mår bättre snart och får njuta av graviditeterna.
  • KNAS2
    Anonym (Elin) skrev 2021-04-18 11:09:08 följande:

    De 3-4 senaste dagarna har jag kräkts också men innan dess mådde jag ?bara? illa (började på bim -3 typ).

    Man blir verkligen knäpp av att må så illa! Nu när jag kräkts tycker jag att det känns som att jag överdriver istället haha.

    Hoppas vi mår bättre snart och får njuta av graviditeterna.


    Hahaah typsikt!

    Aldrig kan man känna sig normal. Antingen inbillning eller överdriven. Hur sjukt? :)

    Jag går in i vecka 8 nu till veckan som kommer. Får se om illamåendet blir värre. Har ett inbokat tidigt UL till veckan med pga tidigare MF. Det ska bli spännande :)
  • Mih4

    Någon mer än jag som funderar mycket över arbete+graviditet under pandemin?

    Läste nu att sjukvårdspersonal inte får jobba efter vecka 20 pga hög smittspridning och då räknas man som riskgrupp enligt FHM. Det är alltså jag i början av augusti. Har inte lust att gå hem redan då faktiskt.

    Någon annan som får det klurigt i sitt arbete? Bör man prata med sin arbetsgivare tidigare än vecka 13?

  • Tryingtogetnr2
    Mih4 skrev 2021-04-18 16:37:36 följande:

    Någon mer än jag som funderar mycket över arbete+graviditet under pandemin?

    Läste nu att sjukvårdspersonal inte får jobba efter vecka 20 pga hög smittspridning och då räknas man som riskgrupp enligt FHM. Det är alltså jag i början av augusti. Har inte lust att gå hem redan då faktiskt.

    Någon annan som får det klurigt i sitt arbete? Bör man prata med sin arbetsgivare tidigare än vecka 13?


    Oj gäller de även om man jobbar som timvikare inom särskilda boenden?
  • Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 17:15:12 följande:

    Oj gäller de även om man jobbar som timvikare inom särskilda boenden?


    Regeln för 20v gällde region Örebro (står i Nerkies allehanda idag). Vet inte hur det är nationellt eller i andra regioner, tyvärr!
  • Tryingtogetnr2
    Mih4 skrev 2021-04-18 17:21:42 följande:

    Regeln för 20v gällde region Örebro (står i Nerkies allehanda idag). Vet inte hur det är nationellt eller i andra regioner, tyvärr!


    Men åh jag såg de men de hann bli en jäkla plus artikel innan jag såg hela.

    Bor i örebro län jag nämligen
Svar på tråden BF December 2021