• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06
    neongirl skrev 2021-12-21 20:45:24 följande:

    I morse kom vår lilla kille äntligen till världen 10 dagar efter BF. Blev igångsatt igår vid 10 med Angusta tabletter. Var två cm öppen när jag kom in och efter fem doser tabletter gick äntligen vattnet vid 20.00. Därefter blev det 11 timmars slit innan han äntligen kom ut. Han låg högt upp så fick kämpa för att jobba ner honom. Han hade nog gärna stannat någon vecka till men mitt blodtryck hade gått upp så de ville inte vänta längre. Så skönt att äntligen ha honom här. Världens bästa julklapp! Vi är redan så kära i honom. <3


    Åh stort grattis <3 Skönt att allt ändå gick bra trots flera timmars jobb :)
  • Bula2021
    neongirl skrev 2021-12-21 20:45:24 följande:

    I morse kom vår lilla kille äntligen till världen 10 dagar efter BF. Blev igångsatt igår vid 10 med Angusta tabletter. Var två cm öppen när jag kom in och efter fem doser tabletter gick äntligen vattnet vid 20.00. Därefter blev det 11 timmars slit innan han äntligen kom ut. Han låg högt upp så fick kämpa för att jobba ner honom. Han hade nog gärna stannat någon vecka till men mitt blodtryck hade gått upp så de ville inte vänta längre. Så skönt att äntligen ha honom här. Världens bästa julklapp! Vi är redan så kära i honom. <3


    Stort grattis! Vilken julklapp :)
  • Bula2021
    VirrePirre06 skrev 2021-12-21 22:45:59 följande:

    Åh stort grattis <3 Skönt att allt ändå gick bra trots flera timmars jobb :)


    Men du, hur har det gått för dig senaste dagarna/veckan Virrepirre? Hänt något mer sedan slemproppen gick?

    Jag var hos bm i dag på kontroll, vecka 36+4. Sist jag var där var ungefär 2,5 vecka sedan. Då låg bebis mycket högt och långt bak mot min rygg. I dag låg den lååååångt ned och helt fixerad vilket enligt bm är relativt tidigt. Återstår att se om hen väntar till mitten av januari eller kommer innan det :)
  • VirrePirre06
    Bula2021 skrev 2021-12-21 23:10:48 följande:

    Men du, hur har det gått för dig senaste dagarna/veckan Virrepirre? Hänt något mer sedan slemproppen gick?

    Jag var hos bm i dag på kontroll, vecka 36+4. Sist jag var där var ungefär 2,5 vecka sedan. Då låg bebis mycket högt och långt bak mot min rygg. I dag låg den lååååångt ned och helt fixerad vilket enligt bm är relativt tidigt. Återstår att se om hen väntar till mitten av januari eller kommer innan det :)


    Tackar som frågar, har inte haft några känningar men blev skickad till FL-akuten igår igen pga mitt höga bt, fick höjd dos och har preliminärt igångsättning idag, dem ska rings från förlossningen under dagen om det finns plats eller ej så fortsättning följer :)
  • Bula2021
    VirrePirre06 skrev 2021-12-22 07:13:29 följande:

    Tackar som frågar, har inte haft några känningar men blev skickad till FL-akuten igår igen pga mitt höga bt, fick höjd dos och har preliminärt igångsättning idag, dem ska rings från förlossningen under dagen om det finns plats eller ej så fortsättning följer :)


    Men heja!!! Håller tummarna för dig!
  • neongirl
    VirrePirre06 skrev 2021-12-22 07:13:29 följande:

    Tackar som frågar, har inte haft några känningar men blev skickad till FL-akuten igår igen pga mitt höga bt, fick höjd dos och har preliminärt igångsättning idag, dem ska rings från förlossningen under dagen om det finns plats eller ej så fortsättning följer :)


    Hoppas de kör igång dig idag. Mitt blodtryck hade gått upp dagen jag hade bedömning för igångsättning så de ville inte vänta längre. Sen gick det upp ännu mer under förlossningen. Så skönt om du slipper gå över allt för länge. Jag låg ju bra fram tills dess att jag gick över tiden. Så i efterhand hade det nog varit bra om jag blivit igångsatt redan förra veckan. Men bättre sen än aldrig iaf.

    Håller tummarna för att de kör igång dig idag och att allt går toppen! <3
  • Thewalk
    neongirl skrev 2021-12-21 20:45:24 följande:

    I morse kom vår lilla kille äntligen till världen 10 dagar efter BF. Blev igångsatt igår vid 10 med Angusta tabletter. Var två cm öppen när jag kom in och efter fem doser tabletter gick äntligen vattnet vid 20.00. Därefter blev det 11 timmars slit innan han äntligen kom ut. Han låg högt upp så fick kämpa för att jobba ner honom. Han hade nog gärna stannat någon vecka till men mitt blodtryck hade gått upp så de ville inte vänta längre. Så skönt att äntligen ha honom här. Världens bästa julklapp! Vi är redan så kära i honom. <3


    Stort Grattis <3
  • Thewalk
    VirrePirre06 skrev 2021-12-22 07:13:29 följande:

    Tackar som frågar, har inte haft några känningar men blev skickad till FL-akuten igår igen pga mitt höga bt, fick höjd dos och har preliminärt igångsättning idag, dem ska rings från förlossningen under dagen om det finns plats eller ej så fortsättning följer :)


    Håller tummarna för dig idag!
  • neongirl
    VirrePirre06 skrev 2021-12-21 22:45:59 följande:

    Åh stort grattis <3 Skönt att allt ändå gick bra trots flera timmars jobb :)


    Bula2021 skrev 2021-12-21 23:08:08 följande:

    Stort grattis! Vilken julklapp :)


    Thewalk skrev 2021-12-22 10:05:58 följande:

    Stort Grattis <3


    bananmilkshake skrev 2021-12-22 10:29:20 följande:

    Jaaaa, vad kul Neongirl! Grattis! 

    //

     Nu får ni återhämta er i lugn och ro. God jul! 


    Tack allihop! Ha en riktigt fin jul ni också! :)
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET