• Anonym (Förvirrad)

    Omskärelse barn, var och hur?

    Någon här som kanske har erfarenhet av omskärelse på pojkbarn (inte av medicinska skäl) och vet lite hur det fungerar? Känns som en djungel.

    Barnet är ofött men vet inte om det är lång väntetid om man söker privat och att man kanske ska stå i kö ett par månader innan födseln, eller ska man göra det via ett vanligt sjukhus? Görs det då ens om det inte är medicinskt? Vill gärna veta innan så jag slipper stressa.

    Uppskattar svar från personer som vet och vill inte ha åsikter tack. Och om någon kan rekommendera ett annat ställe där jag kanske kan få bättre svar (om jag inte får det här) så tar jag tacksamt emot tips.

  • Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?
  • Anonym (a 2)

    Det är lagligt att vara otrogen också. Hur ställer du dig till det TS?

  • Anonym (iiiiiiiiiiiiiiiii)

    Jag vet att många komma döma dig för detta, men det din barn och du måste göra och bestämma själv vad du tycker är bäst för honom. Jag har själv omskärelse min son och är glad jag gjorde det.  Men min tips är att du göra det några veckor efter barnen är född, då komma han inte känner så mycket ont. smarta gå över bara om några dag.

  • Anonym (a 2)
    Anonym (Stockholm) skrev 2021-04-07 18:42:26 följande:
    Nej jag är LÄKARE inom psykiatrin sedan flera år tillbaka :) Så ett halvt rätt för din gissning ;)
    Tråkigt med läkare som har sådan människosyn.
    Bara för att det finns värre saker än omskärelse rättfärdigar inte det att oåterkalleligen skära bort en del av en bebis kropp.
  • Anonym (Stockholm)
    Spucks skrev 2021-04-07 17:30:36 följande:

    Du jobbar/jobbade definitivt INTE inom psykiatrin. åtminstone inte som pykolog eller liknande. Någon med pykologislkt utbildning skulle aldrig argumentera som du gör, vilket är det gamla löjliga "Sluta klaga, andra har det värre!"


    Centralt inom psykiatrin och generellt inom medicin är coping mekanismer som delvis förklarar urvalet av patienter inom olika specialiteer.

    Dvs det är inte hur du har det utan hur du tar det.
  • Anonym (Stockholm)
    Anonym (a 2) skrev 2021-04-07 18:54:31 följande:

    Tråkigt med läkare som har sådan människosyn.

    Bara för att det finns värre saker än omskärelse rättfärdigar inte det att oåterkalleligen skära bort en del av en bebis kropp.


    Acceptans kallas det..alls gör vi olika val här i livet och oavsett om man delar åsikt eller inte så betyder det inte att ens egna åsikt eller beteende är det rätta.
  • Anonym (a 2)
    Anonym (Stockholm) skrev 2021-04-07 18:58:41 följande:

    Acceptans kallas det..alls gör vi olika val här i livet och oavsett om man delar åsikt eller inte så betyder det inte att ens egna åsikt eller beteende är det rätta.


    Det kanske var det du menade med ditt inlägg, men det var inte så det lät.

    Jag håller inte heller med om att man skall acceptera allt som andra väljer att göra med sitt barn. Du har troligtvis själv gjort ett antal orosanmälningar till soc. Bara för att omskärelse fortfarande är lagligt måste man inte acceptera det. Med den inställningen skulle barnaga fortfarande vara tillåtet.
  • Anonym (#90/91)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 16:23:42 följande:

    Ja, det är rätt. Men det är väl självklart man mår dåligt över att ens barn känner smärta ett tag och gråter av det? Speciellt en liten bebis. Vore snarare konstigt att inte reagera alls.


    Det konstiga är att utsätta sin lilla bebis för smärtan.

    Ingen går på att du empati för ditt barn, då hade du inte skadat honom.
  • Anonym (Förvirrad)
    Glinda från Oz skrev 2021-04-07 18:50:55 följande:

    Du hade alltså slagit ditt barn om det var lagligt? Har du ingen etik och moral alls? Som sagt att slå barnet (vid ett tillfälle) ger mindre bestående men blåmärken läker det gör inte förhuden. 


    www.familjeliv.se/forum/thread/80620609-tar-hal-i-oronen-pa-flickbebisar/3

    Inlägg 29.

    Varför sitter du och talar om misshandel (som faktiskt är olagligt) när du själv utsatt ditt barn för något som de flesta i denna tråd skulle kalla för misshandel? Är du ute efter en klapp på axeln eller är det för att känna dig lite lite bättre?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (iiiiiiiiiiiiiiiii) skrev 2021-04-07 18:53:17 följande:

    Jag vet att många komma döma dig för detta, men det din barn och du måste göra och bestämma själv vad du tycker är bäst för honom. Jag har själv omskärelse min son och är glad jag gjorde det.  Men min tips är att du göra det några veckor efter barnen är född, då komma han inte känner så mycket ont. smarta gå över bara om några dag.


    Ja tanken är att göra det max 1-2 veckor efter födseln så det är gjort. Men hur gjorde du? Fick du en tid strax innan du ville omskära eller fick du ringa innan födseln för att boka tid? Har ingen aning om de ungefärliga väntetiderna.
Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?