• Anonym (-)

    Min dejt berättade först nu att hon har barn

    Hej.

    Jag dejtar en tjej och har nu träffat henne fem gånger. Jag är 31 år och hon är 27 år. Igår träffades vi för femte gången och först då släppte hon bomben att hon har ett barn. Barnet är tre år och bor hos henne varannan vecka. Jag hade ingen aning om att hon har barn.

    Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

    Grejen är att jag tycker om den här tjejen mycket och jag är väldigt intresserad av henne men samtidigt så känns det ju inte så bra nu när jag har fått veta att hon har barn, för jag vet att det ändå kommer att kräva en del av mig i slutändan och jag är inte beredd alls på det. Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till, för jag vet ju att detta är exakt vad som kommer att ske, även fast jag inte är barnets pappa.

    Hade hon varit tydligt från början med att hon har barn så hade jag aldrig träffat henne men nu har jag tyvärr gått och kärat ner mig i henne lite och jag är besviken att hon inte var ärlig mot mig från första början. Just när man lyckas hitta någon så går allt åt helvete.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag inser väl att jag bör avsluta detta. Vad säger ni?

  • Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn
  • Anonym (B)

    Oavsett om dejten har barn eller inte.

    Om man absolut inte vill ha barn eller vara nära dem, gör man klokt i att redan i sin presentation/på första dejten klargöra det. Eftersom den man träffar med stor sannolikhet kommer vilja ha barn är det det schysstaste mot båda.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (B) skrev 2021-04-12 08:16:00 följande:

    Oavsett om dejten har barn eller inte.

    Om man absolut inte vill ha barn eller vara nära dem, gör man klokt i att redan i sin presentation/på första dejten klargöra det. Eftersom den man träffar med stor sannolikhet kommer vilja ha barn är det det schysstaste mot båda.


    Sant. De flesta vill trots allt fortfarande ha barn så den som avviker från normen är också den som måste tänka på att vara lite extra tydlig.
  • Anonym (Tjej)

    Men bara för att TS inte vill ha barn just nu betyder det ju inte att han inte kan ändra sig i framtiden. När han blivit lite äldre eller träffar kärleken i sitt liv som han vill ha barn med!

    Min bästis var så övertygad om att hon aldrig skulle vilja ha barn att hon t.o.m gick till läkare för att hon ville sterilisera sig när hon var lite drygt 25 år. Hon fick inte det eftersom hon var så ung och inte hade barn och tur var väl det, för fem år senare träffade hon en kille som hon ville ha barn med. Nu har de två söner och hennes barn och familj är hennes allt!

  • Madida
    Anonym (Hmm...,,,) skrev 2021-04-12 07:22:29 följande:

    Kan ju vara rena sexträffar. Då vill man nog hålla privatlivet hemligt, särskilt barn.


    Jo, fast det förutsätter jag nästan att ts hade skrivit isf. Inte kallat det dejter.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Berätta)
    Anonym (Ja...varför?) skrev 2021-04-11 23:12:26 följande:

    Ja varför kan man tänkas vilja vänta med att berätta en sån sak...kanske just för att man blir bortvald om man är mamma av många. (Det är samma för pappor för den delen så ni har det inte lättare) Så då kan det kanske vara en idé att vänta litegrann med att berätta, så att man får chansen att göra ett bra intryck innan man blir bortvald utan att ens ha fått chansen pga att man är mamma?

    Jag tror det är så.


    Kanske finns bra grunder att bli bortvald. Skulle en dejt undanhålla sån information när jag tidigt berättat att barn inte intresserar mig skulle jag bli irriterad. Varför ska jag lägga tid och energi i någon som gör så? Oavsett en eller 10 dejter, den personen skulle inte vara va intresse längre.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-12 08:48:15 följande:

    Men bara för att TS inte vill ha barn just nu betyder det ju inte att han inte kan ändra sig i framtiden. När han blivit lite äldre eller träffar kärleken i sitt liv som han vill ha barn med!

    Min bästis var så övertygad om att hon aldrig skulle vilja ha barn att hon t.o.m gick till läkare för att hon ville sterilisera sig när hon var lite drygt 25 år. Hon fick inte det eftersom hon var så ung och inte hade barn och tur var väl det, för fem år senare träffade hon en kille som hon ville ha barn med. Nu har de två söner och hennes barn och familj är hennes allt!


    Nej men just NU är det så för honom och det är nuet man måste utgå från. De passar inte för varandra med de här förutsättningarna.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (-) skrev 2021-04-09 11:53:34 följande:

    Hej.

    Jag dejtar en tjej och har nu träffat henne fem gånger. Jag är 31 år och hon är 27 år. Igår träffades vi för femte gången och först då släppte hon bomben att hon har ett barn. Barnet är tre år och bor hos henne varannan vecka. Jag hade ingen aning om att hon har barn.

    Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

    Grejen är att jag tycker om den här tjejen mycket och jag är väldigt intresserad av henne men samtidigt så känns det ju inte så bra nu när jag har fått veta att hon har barn, för jag vet att det ändå kommer att kräva en del av mig i slutändan och jag är inte beredd alls på det. Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till, för jag vet ju att detta är exakt vad som kommer att ske, även fast jag inte är barnets pappa.

    Hade hon varit tydligt från början med att hon har barn så hade jag aldrig träffat henne men nu har jag tyvärr gått och kärat ner mig i henne lite och jag är besviken att hon inte var ärlig mot mig från första början. Just när man lyckas hitta någon så går allt åt helvete.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag inser väl att jag bör avsluta detta. Vad säger ni?


    Jag ser det inte som så komplicerat. Det är väl bara att säga att du inte är intresserad av ett liv med barn och avsluta dejtandet med den här tjejen. Ni har ju bara setts fem gånger. Det är ju ingenting. Ni är inte ens tillsammans. 
  • Anonym (krakel spektakel)
    smulpaj01 skrev 2021-04-11 23:26:04 följande:

    Detta kan väl egentligen inte vara nåt problem. Ni har knappt träffats och känner inte varandra. Bara att dejta vidare och förklara din ståndpunkt i barnfrågan redan innan första dejten nästa gång.


    Detta

    Ts har dessutom inte varit ärlig själv
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-12 10:35:05 följande:

    Nej men just NU är det så för honom och det är nuet man måste utgå från. De passar inte för varandra med de här förutsättningarna.


    Ja, och det är väl ändå inte vanligt att man börjar diskutera om man vill ha barn eller ej på första eller andra dejten? Brukar du ta upp barnfrågan under en av de inledande dejterna, verkligen??

    Det brukar man väl inte börja ta upp innan man redan är ganska etablerad i relationen så att man börjar se en framtid tillsammans. Om man inte börjar närma sig 35-40 år och det börjar bli riktigt bråttom att skaffa barn förstås.

    Att man redan har barn när man träffas är däremot en högst relevant sak att berätta om tidigt. Dels för att det är en väldigt viktig del av ens liv som är lite konstigt att inte berätta om.. som att råka glömma berätta att man redan är gift liksom. Dessutom finns det ju redan barn med i bilden som man ganska snabbt måste förhålla sig till; ska den nya dejten få träffa barnen, är han eller hon intresserad av att leva familjeliv istället för att kunna resa och festa med sin nya kärlek, eller ska man inte kunna träffas varannan vecka för att den nya flickvännen eller pojkvännen har barnen då?

    Nej de passar inte för varandra med de här förutsättningarna och därför är det just så märkligt att tjejen "glömde" berätta att hon redan har barn. TS ska väl däremot inte behöva rabbla upp allt han INTE vill göra - jag vill inte bli plastpappa, jag vill inte bestiga alperna i sommar, jag vill inte dyka med hajar, jag vill inte ha surströmmingsfrossa på finlandsbåten, jag vill inte köpa husvagn, jag vill inte gå på Whitney Houston konsert osv osv.
  • Anonym (Åh)
    Anonym (-) skrev 2021-04-09 11:53:34 följande:

    Hej.

    Jag dejtar en tjej och har nu träffat henne fem gånger. Jag är 31 år och hon är 27 år. Igår träffades vi för femte gången och först då släppte hon bomben att hon har ett barn. Barnet är tre år och bor hos henne varannan vecka. Jag hade ingen aning om att hon har barn.

    Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

    Grejen är att jag tycker om den här tjejen mycket och jag är väldigt intresserad av henne men samtidigt så känns det ju inte så bra nu när jag har fått veta att hon har barn, för jag vet att det ändå kommer att kräva en del av mig i slutändan och jag är inte beredd alls på det. Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till, för jag vet ju att detta är exakt vad som kommer att ske, även fast jag inte är barnets pappa.

    Hade hon varit tydligt från början med att hon har barn så hade jag aldrig träffat henne men nu har jag tyvärr gått och kärat ner mig i henne lite och jag är besviken att hon inte var ärlig mot mig från första början. Just när man lyckas hitta någon så går allt åt helvete.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag inser väl att jag bör avsluta detta. Vad säger ni?


    Åh, men vilken drömman du verkar vara! Hon vill säkert också veta din inställning till livet innan hon går vidare och tror att ni är i nåt slags mogen relation. 

    Du vill leva livet utan att behöva ta ansvar och anpassa sig, det låter soft och tyvärr mycket vanligt bland män. Kvinnan kan ta ansvar och anpassa sig istället, och se till att mannen får leva sitt softa liv utan ansvar och krav.

    Berätta genast för henne att du inte är mannen för henne utan att du vill leva ett lugnt och ansvarslöst liv med en kvinna som varken ska ha eller få några barn i sitt liv med dig. 
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn