• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Katizi80
    Bula2021 skrev 2021-06-01 13:24:39 följande:
    Haha, jag kan göra copy + paste på allt du skriver. Är 7+4 och behöver vila efter frukost, på lunchen, på em och kan sedan ändå lägga mig för natten råtidigt. Blir också andfådd av trappor, cykla osv. Inte heller sugen på mat alls, diffust illamående som kommer och går hela dagen. Jag upplever att rörelse faktiskt minskar illamåendet.
    Hehe. Håller med, rörelse minska även mitt illamående. Dricker även en del iskallt bubbelvatten när jag mår illa. Det hjälper några sekunder iaf. Haha.
  • pippi12345
    Goldenwings1 skrev 2021-06-01 17:14:18 följande:

    Hoppar in här :)

    Jag är i v8 nu, BF 15/1. 

    Någon mer som väntar en sladdis? Min yngsta är 12 år  Ska bli mysigt att få en liten bebis till familjen. Denna gången ska jag bara njuta av tiden å alla steg, för det ska bara bli en till. Sist blev det tre på raken, något yngre då iofs. Väldigt intensivt 


    Min första är född 2010 :) vill så gärna berätta för honom men lite rädd också då han är ensambarn.. haha.. och är van att ha sin mamma för sig själv varannan vecka. Han kommer få en chock tror jag! När ska du berätta?
  • pippi12345
    JosHed skrev 2021-06-01 16:33:28 följande:

    Nej men hörrni - visst kan det vara normalt att inte ha några symtom på grav med? Blir så nojjig. Första grav kräktes jag massa, andra typ 2 ggr. Denna gång var jag illamående typ en dag. Har verkligen typ noll symtom. Nu i och för sig apsjuk så har ju massa symtom men vet ju inte vad som är grav och inte (antagligen inget). Säg mig att någon annan haft noll symtom men allt ändå gått bra? V.8+0 idag. Har tidigt ultraljud v.8+6


    Har du inte nått symtom? Typ spända bröst, trötthet etc. Jag blev sjukskriven förra graviditeten pga illamående som kom i vecka 12 och fortsatte till vecka 22. Kände ingenting före vecka 12.
  • Bula2021
    Katizi80 skrev 2021-06-01 18:13:25 följande:

    Hehe. Håller med, rörelse minska även mitt illamående. Dricker även en del iskallt bubbelvatten när jag mår illa. Det hjälper några sekunder iaf. Haha.


    Låt oss hålla tummarna för att det är övergående och inte blir värre :)
  • Jojjans

    Jag är så oerhört trött och nedstämd och mitt temperament ska vi inte ens tala om. Får ångest för minsta lilla och tror alla hatar mig. Pms x 1000. Någon av er som haft psykiska besvär under tidigare graviditeter? Någon som blivit sjukskriven av det?

    Börjar bli sugen på att berätta för min chef för att dom inte ska tro att jag blivit dum i huvudet och hatar mitt jobb. Inbillar mig att dom tycker att jag gör ett fruktansvärt dåligt jobb (vilket säkert stämmer).

  • Steeph

    Gått in i vecka 6 igår, idag 5+1. Har ingen molvärk alls, lite illamående och lite ömma bröst. Är helt 100 på att jag hade mycket mer molvärk förra gången jag blev gravid (MA). Känns som att det inte växer nått där inne. Jobbigast men denna tid (även om jag är så tacksam), är att jag är orolig konstant och har så svårt att släppa kontrollen. Någon mer i vecka 6-7 utan molvärk?

  • EmelieE1996
    Jojjans skrev 2021-06-02 08:19:05 följande:

    Jag är så oerhört trött och nedstämd och mitt temperament ska vi inte ens tala om. Får ångest för minsta lilla och tror alla hatar mig. Pms x 1000. Någon av er som haft psykiska besvär under tidigare graviditeter? Någon som blivit sjukskriven av det?

    Börjar bli sugen på att berätta för min chef för att dom inte ska tro att jag blivit dum i huvudet och hatar mitt jobb. Inbillar mig att dom tycker att jag gör ett fruktansvärt dåligt jobb (vilket säkert stämmer).


    Nej, men däremot tär det psykiskt att må så illa som jag gör hela tiden. Jag får panik över att jag kommer behöva stå ut med det i flera veckor. Men som du känner är nog inte så ovanligt pga gravidhormonerna. Om du tror att du skulle känna dig lugnare och må bättre av att berätta för din chef så kanske det är det bästa.
  • Lunne
    Link92 skrev 2021-06-01 12:45:06 följande:

    Jag tror att vi som redan är med kan bjuda in! Testa skriv ett privat meddelande till mig här så ser vi :)


    Jag vill också gärna vara med i Facebookgruppen! Skickar ett meddelande till dig :)
  • Lunne
    Link92 skrev 2021-06-01 12:45:06 följande:

    Jag tror att vi som redan är med kan bjuda in! Testa skriv ett privat meddelande till mig här så ser vi :)


    Jag vill också gärna vara med i Facebookgruppen! Skickar ett meddelande till dig :)
    annaveronika84 skrev 2021-06-01 09:35:54 följande:

    Idag var jag på vul, allt såg jättefint ut! Jag hade räknat att jag skulle vara i 7+3 och läkaren sa 7+4 så jättebra ju! Ett litet första steg på vägen. Är det några som är kvar här som inte gått med i fb-gruppen? Kanske starta en egen?


    Vad härligt! :) Jag ska på VUL på måndag, så det ska bli spännande att se vad de säger då :)
Svar på tråden BF Januari 2022 ????