• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 14:00:47 följande:

    MYCKET intressant, du förstår inte varför en ~100% spridning inte skulle vara högre än på den lägre smittspridningen på COVID-19.

    Där för vi det berättat att vattenkoppor är mer smittsamt och med livstidsprevalensen som grund och som är ~100%!

    Mitt råd är att du inte glömmer av vad du skriver.


    Nej, du berättar att du tror att vattkoppor är mer smittsamt. Vetenskapen och fhi säger annat.

    Så går det, hittar du inlägget där jag enligt dig jämför smittspridningen mellan vattkoppor och covid-19?

    Jag gör det nämligen inte vilket beror på att det inlägget inte existerar.

    Det är du och enbart du som jämför (eller snarare försöker dig på att jämföra) smittspridningen va vattkoppor och covid-19.

    Covd-19 är mera smittsamt och har en högre smittspridningen än vad vattkoppor någonsin kommer att ha. Vattkoppor är heller inte lika smittsam som covid-19.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 14:00:47 följande:

    MYCKET intressant, du förstår inte varför en ~100% spridning inte skulle vara högre än på den lägre smittspridningen på COVID-19.

    Där för vi det berättat att vattenkoppor är mer smittsamt och med livstidsprevalensen som grund och som är ~100%!

    Mitt råd är att du inte glömmer av vad du skriver.


    Nej, du berättar att du tror att vattkoppor är mer smittsamt. Vetenskapen och fhi säger annat.

    Så går det, hittar du inlägget där jag enligt dig jämför smittspridningen mellan vattkoppor och covid-19?

    Jag gör det nämligen inte vilket beror på att det inlägget inte existerar.

    Det är du och enbart du som jämför (eller snarare försöker dig på att jämföra) smittspridningen va vattkoppor och covid-19.

    Covd-19 är mera smittsamt och har en högre smittspridningen än vad vattkoppor någonsin kommer att ha. Vattkoppor är heller inte lika smittsam som covid-19.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 14:00:47 följande:

    MYCKET intressant, du förstår inte varför en ~100% spridning inte skulle vara högre än på den lägre smittspridningen på COVID-19.

    Där för vi det berättat att vattenkoppor är mer smittsamt och med livstidsprevalensen som grund och som är ~100%!

    Mitt råd är att du inte glömmer av vad du skriver.


    Och nej, jag har inte glömt vad jag själv skrivit. Har full kontroll på det.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-19 14:06:43 följande:
    Nej, du berättar att du tror att vattkoppor är mer smittsamt. Vetenskapen och fhi säger annat.

    Så går det, hittar du inlägget där jag enligt dig jämför smittspridningen mellan vattkoppor och covid-19?
    Jag gör det nämligen inte vilket beror på att det inlägget inte existerar.

    Det är du och enbart du som jämför (eller snarare försöker dig på att jämföra) smittspridningen va vattkoppor och covid-19.

    Covd-19 är mera smittsamt och har en högre smittspridningen än vad vattkoppor någonsin kommer att ha. Vattkoppor är heller inte lika smittsam som covid-19.
    ~100% spridning av vattenkoppor, återkom när COVID-19 närmat sig dessa nivåer.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 15:19:47 följande:

    ~100% spridning av vattenkoppor, återkom när COVID-19 närmat sig dessa nivåer.


    Du kan istället återkomma när vattkoppor är uppe i ze nivåerna.

    Hur gick det? Inte hittat inlägget än?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-19 15:24:34 följande:
    Du kan istället återkomma när vattkoppor är uppe i ze nivåerna.

    Hur gick det? Inte hittat inlägget än?

    Behöver inte återkomma, fakta är att ~100 blir smittade av vattenkoppor och en del tom två gånger även om de är så satans få att ingen förstår den svartvita argumentationen.


     


    Läs dina egna inlägg.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 15:44:41 följande:

    Behöver inte återkomma, fakta är att ~100 blir smittade av vattenkoppor och en del tom två gånger även om de är så satans få att ingen förstår den svartvita argumentationen.

     

    Läs dina egna inlägg.


    Jag har läst mina inlägg och ingenstans jämför jag smittspridningen av vattkoppor med covid-19. Det gör däremot du.

    100 personer av hur många får vattenkoppor? Dina argument är så konstiga och hänger inte ihop alla. Vet du ens vad du skriver?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-19 15:54:31 följande:
    Jag har läst mina inlägg och ingenstans jämför jag smittspridningen av vattkoppor med covid-19. Det gör däremot du.

    100 personer av hur många får vattenkoppor? Dina argument är så konstiga och hänger inte ihop alla. Vet du ens vad du skriver?
    Återkom gärna när COVID-19 når ~100% som med vattenkoppor.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-19 18:51:22 följande:

    Återkom gärna när COVID-19 når ~100% som med vattenkoppor.


    Vattkoppor når inte några ~100%.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-19 19:09:04 följande:
    Vattkoppor når inte några ~100%.

    Livstidsprevalensen berättar det för oss, återkom gärna när COVID-19 nått dit.
    SÅ finns åtminstone nått att tala om då.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?