• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 11:26:38 följande:

    Tack för att du berättar att du inte har nått, alternativt att du har kompartmentaliserat och nu inte vill ge pga det berättar att du har fel.Vi alla förstår, inget finns som tar hänsyn till forskningen på ett sakligt sätt.

    Udda dock att du postar så mycket här, och sen inte har nått.

    Men och andra sidan det har varit en trend i tråden för dig.


    Inte har något? Det är bara för dig att googla. Jag har fått göra det med alla dina felaktiga påståenden.
  • molly50
    mari123 skrev 2021-05-22 17:59:15 följande:
    Får man en barnsjukdom som BARN så är det ju inga problem. Kanske märks det knappt. Problem blir det när VUXNA får barnsjukdomar! Jag GRUVAR mig att få barnbarn. 
    Jag hade mässlingen som barn och blev inte ett dugg sjuk. Samma sak med vattkoppor.
    Men min syster och en vän till mig fick också mässlingen och båda blev rejält sjuka.
    Så att man är barn är tyvärr inget hinder för att slippa bli svårt sjuk av barnsjukdomar.
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-23 11:33:05 följande:

    Nej, det har jag aldrig gjort.

    Det är DU som hela tiden pratar om en vattkopps-panedmi. Jag har aldrig gjort det.

    Du kan klicka på "visa endast "under mig.


    Jag frågade dig om vattkoppor har haft 100-200 smittade per dag? Om folk blivit smittade av att vistas i samma rim i kort tid? Dessa frågor vägrar du konsekvent att svara på. Du antyder istället att vattkoppor har haft det och då har varit en pandemi. Vilket är totalt felaktigt.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 11:34:01 följande:

    Den användaren fattar inte att ha 140miljoiner fall årligen på en sjukdom som extrem majoriteten bara får en gång, och att detta berättar att ~100% får vattkoppor pga de extrema antalen som ackumuleras på årligen.

     

    Där den vi "diskuterar" med hävdar att en sjukdom som smittar årligen ~140 miljoner inte skulle vara mer allmän än vad COVID-19 är.

    Och detta sker år efter år efter år efter år och åter år efter år, sen vaccin ger också immunitet och det självklara där.(Måste skriva så, då denna person väljer att missförstå och låtsas mesta dels, och speciellt vid kunskaper personen saknar.)


    Och hittills ingen gälla. Jag har själv sökt och fått fram att du har fel.

    Men visst du anser att drygt 160 miljoner smittade med covid är färre en 140 miljoner av vattkoppor per år.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 11:36:16 följande:

    1 vet jag inte till 100%, ser ut som att vattkoppor leder klart fortfarande med sin ackumulering och främst barn.

    2 DU får lära dig vad pandemi är, så förstår du också varför man aldrig deklarerar vattkoppor som en pandemi

    Allt som du återger fel, och det är ett par saker nu.


    Jag talat om för dig vad en pandemi är. Något du fortfarande inte har fått med dig eller förstått.
  • EpicF
    EpicF skrev 2021-05-23 11:41:40 följande:

    Och hittills ingen gälla. Jag har själv sökt och fått fram att du har fel.

    Men visst du anser att drygt 160 miljoner smittade med covid är färre en 140 miljoner av vattkoppor per år.


    *källa
  • klyban
    Anonym (W) skrev 2021-05-22 21:14:54 följande:
    Då vet vi att du inte vill eller kan föra vetenskapliga diskussioner eller klarar av att hitta vetenskapliga källor till ditt nonsensspridande.
    MEtt av många exempel är att det förekommit en vattkoppspandemi. Det har det inte.

    Personen verkar inte fatta att en sjukdom som dödar "ynka" ~7000 årligen aldrig når upp till pandeminivåer.
    Vi har berättat för användaren detta ett antal gånger, men personen vill sprida desinformation istället och prata om annat istället.


     


    Det är ingen som ens förstår varför h*n skriver denna desinformation som vi redan påvisat är fel.
    Det är jätte udda och perplexande.


    EpicF skrev 2021-05-22 21:23:55 följande:
    Jag har skrivit åtskilliga gånger att det aldrig har förekommit en vattkoppspandemi. Så om det är ditt exempel på desinformation från mig så är du helt ute och cyklar.

    Ja, och vi som diskuterar vattkoppor har inte ens dragit upp vattkoppor som en pandemi.


    Och varför har vi inte gjort dfet?


     


    Jo, för att vattkoppor inte når upp till epitetet pandemi, kanske senare kanske vattkoppor får en klassning xxxpandemi, då man pratar i WHO att skapa olika grader av pandemi och inte som nu den mer svartvita varianten som vattkoppor ALDRIG hamnar i idag.
    Men ja, det är du som svamlade om att vattkoppor inte är en pandemi, och ingen ens påstått annat är OCKSÅ värt och notera.
    Som du förstår vattkoppor smittar 140miljoner och inte är en pandemi och enbart för att det inte når upp till kriterierna som man har idag.

    Alla ser nu att du för desinformation, och då kommer man till en mer viktig fråga som vi aldrig någonsin kommer få svar på, och det är vad du vill ha sagt med desinformation.


     


    Antivaccer?
    Undrar då du påstår en sak, och säger en annan.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    EpicF skrev 2021-05-22 19:17:24 följande:
    Vaccineras så unga nu?
    Om man är i riskgrupp,så ja.
    Min man har fått sin första spruta och han är 49 år.
    Och han tillhör riskgrupp.
    Jag är lika gammal,men har ännu inte fått min första.
  • klyban
    Anonym (Moa) skrev 2021-05-22 22:07:45 följande:
    Jag har gett dig tre länkar:
    En som talar om vad R0 är (mått på smittsamhet) En som anger R0 för Covid-19 (WHO) En som anger R0 för vattkoppor (Cambridge) Någon annan i tråden gav dig en länk en annan länk där det stod, jag citerar:
    "?We haven?t seen anything this transmissible in our lifetime outside of measles and chicken pox,?"

    Behöver du en översättning?

    Du påstår saker men kan inte ge en enda länk (behöver ej vara en vetenskaplig artikel), inte någonting som stödjer ditt påstående annat än "titta ut i verkligheten", "googla", "jag är sjuksköterska", dvs lika bra som "goddag yx-skaft"

    Personen ignorerar fakta som stör argumentationen för denna användare.
    Den användaren har ett syfte har vi nu lärt oss och det syfte är att sprida desinformation.


    Den med SSK var faktiskt rätt komiskt och med alla dom felen.


    EpicF skrev 2021-05-22 21:54:43 följande:
    Din påstående:
    Du har nu fått flera länkar som motsäger det du sagt om att Covid-19 är väldigt mycket mer smittsamt än vattkoppor.

    Mitt svar: Inte en enda. Dvs jag har inte fått en enda länk. Noll länka.

    Att du låtsas om att länkarna är lästa, så vet du nu.
    Men sen komemr det skumma och udda, ingen saklighet med fakta och forskning efter den punkten.


     


    Kanske inte du märkte detta, men alla andra gjorde.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-22 22:19:28 följande:
    Varför ska jag? Du kan inte heller bevisa det du påstår. Så varför ska jag?

    Att du låtsas att länkarna med faktan inte existerar, betyder att det är bevisat men du skiter i länkarna.
    Det är vad vi tar med oss av detta inlägget.


    EpicF skrev 2021-05-22 22:50:45 följande:
    Och ändå så bevisar dem inte det hon påstår.

    Men då får du sluta låtsas, för det är det enda du berättar med detta inlägget, och precis inget annat.


    Anonym (öh) skrev 2021-05-22 23:00:04 följande:
    Men varför tar du upp sådana siffror?

    Det är ingen som vet, personen har en tendens att sväva ut rejält när kunskaper kommer på sin spets.
    Man får en känsla av att komma fram till nått och konsensus är ett stort ointresse för denna användare.


    EpicF skrev 2021-05-22 23:04:49 följande:
    Ja, varför inte?

    Saknar relevans berättar du där en gång till för oss.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?