• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 15:17:41 följande:

    Vet inte varför du berättar varför vattkoppor inte har en pandemi, då vi alla redan vet om det.

     

    COVD-19 R0-tal på 2,5, och vattkoppors R0-tal är 12.

    Då har vi svar på den då, och påstår du att COVID-19 är mer smittsam så kommer vi till punkten att det är bara desinformation av dig.

    ÄR det nu du ska påstå som andra gånger när fakta blev överväldigande för dig och att du säger bevisa att jag sagt detta och fast du upprepar det om och om igen.

    Och när någon visar dig, så kompartmentaliserar du din egen text och sen låtsas om IGEN att viss fakta inte existerar för dig.

     

    Jo, det är speciella egenskaper ett virus måste ha för ens kunna bli aktuellt för klassas som en pandemi.

    En egenskap är allmänfarlig (Och ett helt gäng till och om du inbillar dig det bara fanns en diskussion i en enskild parameter.)

    Vet inte varför du IGEN  berättar du inte vet vad en pandemi är, vet du?


    Om alla redan visste det så hade det inte ens behövt tas upp. Alla visste inte det. Du representerar inte alla.

    Nej, viruset behöver inte ha specifika egenskaper för smittutbrott ska leda till en pandemi.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-23 15:26:03 följande:
    Du har en stor tendens att haka upp dig på saker istället för att läsa vad som står. Och då blir det till meningslöst babbel.

    Vad är det jag inte har svarat? Jag har svarat på varenda inlägg du har skrivit!

    Och återigen, vad är det för desinformation jag har kommit med?

    Ehhh...Fem myror är lika mycket som fem elefanter zå begge antalen är fem. Dvs lika många.

    Var har jag glömt alla de miljarder som fått vattkoppor?

    Det betyder jag har rätt, då du undviker att understödja dina fel/desinformationer med faktiskt text som berättar att jag har fel
    DU svarar aldrig på saker som du insett att "Oops där hade jag fel.".


    Desinformation blir det var gång du upprepar nått som du redan vet om är fel, och att låtsas är samma sak som det.
    Hade du däremot sagt ett fel och sen rättat till det när fakta trillade in, och sen inte upprepat det mer.


    Ja, då självklart är det inte en desinformation, desinformation blir det när man upprepar fel och hopas någon går på det.


     


    Fem myror är inte fler än fyra elefanter, även om du tror du kan ta bort biljarder.
    Trodde du inte vi skulle märka du hade exkluderat ALLA de miljarder som fått vattkoppor? Förvånad
    SÅ du glömt av dessa VARJE gång du tror du säger nått om att COVID-19 skulle var mer smittsamt än vattkoppor.
    Varför du upprepar att vattkoppor inte blir till pandemi är det ingen som vet dock, för vi alla vet att vattkoppor inte orsakar pandemier.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 15:21:47 följande:

    Då får du vackert påvisa en nyare, och kan du inte så kvarstår faktan om att COVID-19 är inte speciellt smittsamt i jämförelse.

    Och det gör du inte, vilket är talande till att du har fel igen.

    Vi väntar på dig nu och om denna nya information som får COVID-19 att spridas med ett R0-tal av 12

    Lycka till med den, så prata om annat igen?

    Eller vilken diskussionsteknik ska du denna gång använda dig av för att berätta att COVID-19´s Ro-tal på 2,5 är högre än 12.

     

    Vi sätter oss ned lugnt och sakta och inväntar ett svar.(Som troligtvis aldrig kommer på detta.)


    Åhhh, så pandemin vi lever i nu är inte verklig? Vi har inte flera 100 som är inlagt på sjukhus och många av dem på iva?

    Då förstår jag faktiskt inte hysterin kring vaccin och stängda gränser om vi inte är i en pandemi med ett väldigt smittsamt virus.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-23 15:29:54 följande:
    När jag gick sjuksköterskeprogrammet så fanns inte covid-99, vi hade ingen information om det viruset och vi hade inget kursmoment i det. Det stod inte ens i läroböckerna.

    Jag tror dock att det kommer att läras ut om detta om några år.

    SÅ du säger att du har hävdat att COVID-19 var med i din introduktionskurs?


     


    Kanske R0-tal har ändrat sedan dess och att vattkoppors R0-tal på 12 inte redan då existerade och på en sjukdom som funnits i sekler.
    Varför hävdar du din okunskap när du ska försvara dig?
    Blir faktiskt perpelxad var gång du hävdar att du inte vet en sak och inlindat i tom retorik.


     


    Som alla i tråden förstår, så är vattkoppors R0-tal vida överstigande COVID-19.
    Och var gång du nu påstår annat, så är det desinformation pga du vet att det är fel om du påstår annat.
    Jag älskar verkligheten över allt annat.


     


    Ja, facit kommer helt klart, dock facit på vattkoppors R0-tal, och att det vida överstiger COVID-19´s.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 15:27:29 följande:

    Du kommer inte med någon som ändrar COVIDs R0 -tal på 2,5 och vattkoppors på 12

    Kommer det ta lång tid innan du kommer med uppgifter som trumfar dessa, och augusti föra året hade man redan haft en längre våg och visste svaret är på COVID-19s R0-tal, och svaret är inte ens i närheten och detta trots att större delen har en immunitet av vattkoppor eller är vaccinerade.

     

    Så trillar 140 miljoner årligen in och detta i århundraden, COVID-19 snuddar inte ens vattkoppors smittspridning, och det var här du förde in vattkopporpandemi som ingen förstår nått om mer än du.

    Då resten av jorden vet att det inte är en pandemi ens, och ingen förstår varför du ens nämner vattkopporpandemier för och jsut för att inga sådan existerar.

    Och det var där du berättade att du inte visste var en pandemi var, och att du var tvungen och anpassa dig pga våra kunskaper är högre än dina och inte med lite heller.

    Men du har ju gått introduktionskursen i alla fall,.


    Nyss var R0 talet på 10 för vattkoppor...

    Att bara gå på R0 talet ger inte en helhetlig bild av smittsamheten. Men det visste du väl redan du som kan allt...
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-05-23 14:56:21 följande:
    Som det ser ut nu, så ja det har ändrats.

    Nejdå, jag har läst artikeln. Intressant men gammal.
    Kan du ge en enda länk som stödjer ditt påstående om att Covid-19 är mer smittsamt än vattkoppor?

    Är det så svårt för dig att svara på en enkel fråga?

    Du kan ju uppenbarligen upprepa ditt påstående om och om igen, varför inte ge någonting som stödjer ditt påstående.

    Många med mig har ju nu gett dig länkar som visar R0 för Covid-19 och vattkoppor.
    Jag gav dig länkar från (WHO och Cambridge bl.a).
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-23 15:32:59 följande:
    Åhhh, så pandemin vi lever i nu är inte verklig? Vi har inte flera 100 som är inlagt på sjukhus och många av dem på iva?
    Då förstår jag faktiskt inte hysterin kring vaccin och stängda gränser om vi inte är i en pandemi med ett väldigt smittsamt virus.

    Vilken vattkoppandemi är nu verklig?
    Kan du utveckla dig.


    Eller har du börjat prata om COVID-19´s låga smittpsridningstal(R0-tal) nu igen och glömmer av vattkoppors höga?


    Stänga gränser är menlöst samma sekund vi insåg att pandemin var väl spriden i ett tidigt initialt läge och där vi inte ens visste det var i Europa eller Sverige.
    Och hur vi utvecklar oss is tatistiken, så berättar den att vi gör det KLART bättre än medel.
    Både ekonomi och överdödlighet, här för du överdödligheten i Europa.
    Överdödligheten i Europa 2020                                     
    Skillnaden i antal dödsfall under 2020 jämfört med ett genomsnitt för åren 2016-2019 i respektive land.          
                                            
    Liechtenstein, 20,8 procent
    Spanien 18,9%
    Polen, 18,7%
    Slovenien, 18,5%
    Italien, 17,4%
    Belgien, 16,7%
    Tjeckien, 16,6%
    Bulgarien, 15,1%
    Storbritannien 15,1%
    Schweiz, 13,0%
    Malta, 12,6%
    Litauen, 12,3%
    Nederländerna, 11,6%
    Rumänien, 11,1%
    Österrike, 11,1%
    Portugal, 11,0%
    Slovakien, 10,5%
    Frankrike, 10,4%
    Cypern, 9,2%
    Kroatien, 9,1%
    Ungern, 8,1%
    Sverige, 7,6%  Oops, det är nu man börjar prata om att den siffran är den sämsta i världen, ja, man försöker låtsas det i alla fall ÄNDÅ.
    Grekland, 7,5%
    Tyskland, 5,3%
    Estland,  3,1%
    Finland, 2,7%
    Island, 1,6%
    Danmark, 1,6%
    Lettland, 0,4%
    Norge -0,4


     


    Varför inte flytta till Tanzania, där har man inte haft ett enda fall på över ett år, och fast än presidenten dog av COVID-19 nyss.
    Tanzania låter lite som hur du diskuterar här, och låtsas om att saker inte existerar i hopp ingen ska märka.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 15:32:19 följande:

    Det betyder jag har rätt, då du undviker att understödja dina fel/desinformationer med faktiskt text som berättar att jag har fel

    DU svarar aldrig på saker som du insett att "Oops där hade jag fel.".

    Desinformation blir det var gång du upprepar nått som du redan vet om är fel, och att låtsas är samma sak som det.

    Hade du däremot sagt ett fel och sen rättat till det när fakta trillade in, och sen inte upprepat det mer.

    Ja, då självklart är det inte en desinformation, desinformation blir det när man upprepar fel och hopas någon går på det.

     

    Fem myror är inte fler än fyra elefanter, även om du tror du kan ta bort biljarder.

    Trodde du inte vi skulle märka du hade exkluderat ALLA de miljarder som fått vattkoppor?

    SÅ du glömt av dessa VARJE gång du tror du säger nått om att COVID-19 skulle var mer smittsamt än vattkoppor.

    Varför du upprepar att vattkoppor inte blir till pandemi är det ingen som vet dock, för vi alla vet att vattkoppor inte orsakar pandemier.


    Rätt? Nej.

    Du kan kanske pröva att svara på frågan jag ställt dig ett antal gånger nu, nämligen: Vad är det för desinformation jag har kommit med?

    "Fem myror är inte fler än fyra elefanter, även om du tror du kan ta bort biljarder." Så fem är mindre en fyra enligt dig? Hur var det egentligen med matematiken?

    Var har jag exkluderat ALLA de miljoner som haft/fått vattkoppor?

    Här är mina frågor till dig:

    Vad är det för desinformation jag har kommit med?

    Så fem är mindre en fyra enligt dig? Hur var det egentligen med matematiken?

    Var har jag exkluderat ALLA de miljoner som haft/fått vattkoppor?

    Du kanske för en gångs skull kan svara på dem.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 15:41:40 följande:

    Vilken vattkoppandemi är nu verklig?

    Kan du utveckla dig.

    Eller har du börjat prata om COVID-19´s låga smittpsridningstal(R0-tal) nu igen och glömmer av vattkoppors höga?

    Stänga gränser är menlöst samma sekund vi insåg att pandemin var väl spriden i ett tidigt initialt läge och där vi inte ens visste det var i Europa eller Sverige.

    Och hur vi utvecklar oss is tatistiken, så berättar den att vi gör det KLART bättre än medel.

    Både ekonomi och överdödlighet, här för du överdödligheten i Europa.

    Överdödligheten i Europa 2020                                     

    Skillnaden i antal dödsfall under 2020 jämfört med ett genomsnitt för åren 2016-2019 i respektive land.          

                                            

    Liechtenstein, 20,8 procent

    Spanien 18,9%

    Polen, 18,7%

    Slovenien, 18,5%

    Italien, 17,4%

    Belgien, 16,7%

    Tjeckien, 16,6%

    Bulgarien, 15,1%

    Storbritannien 15,1%

    Schweiz, 13,0%

    Malta, 12,6%

    Litauen, 12,3%

    Nederländerna, 11,6%

    Rumänien, 11,1%

    Österrike, 11,1%

    Portugal, 11,0%

    Slovakien, 10,5%

    Frankrike, 10,4%

    Cypern, 9,2%

    Kroatien, 9,1%

    Ungern, 8,1%

    Sverige, 7,6%  Oops, det är nu man börjar prata om att den siffran är den sämsta i världen, ja, man försöker låtsas det i alla fall ÄNDÅ.

    Grekland, 7,5%

    Tyskland, 5,3%

    Estland,  3,1%

    Finland, 2,7%

    Island, 1,6%

    Danmark, 1,6%

    Lettland, 0,4%

    Norge -0,4

     

    Varför inte flytta till Tanzania, där har man inte haft ett enda fall på över ett år, och fast än presidenten dog av COVID-19 nyss.

    Tanzania låter lite som hur du diskuterar här, och låtsas om att saker inte existerar i hopp ingen ska märka.


    Är vi i en vattkoppor pandemi nu helt plötsligt? Jag trodde som resten av världen, WHO och läkarverenskapen art det är en covid-19 pandemi vi är i.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-23 15:38:05 följande:
    Nyss var R0 talet på 10 för vattkoppor...

    Att bara gå på R0 talet ger inte en helhetlig bild av smittsamheten. Men det visste du väl redan du som kan allt...

    Bra du vet att vattkoppors R0-tal är högre än COVID-19´s.


     


    Men märka ord berättar att du gått in i en ad hominem fas nu, eller närmar dig med raska steg.
    För det är brukligt när man märker ord på enkla feltryck på tangentbordet.
    Men frågan är om du gör det nu när jag redan identifierat det, ska bli spännande och se.


     


    Fakta kvarstår dock i forskningen om COVID-19 R0-tal och vattkoppors, som du också läst.
    Så vad gången med en feltryckning är bara att du hoppas fokus flyttas ifrån dina fel.
    Och att vi nu ska diskutera en feltryckning och hoppet om att faktan ska försvinna.


     


    Faktum kvarstår, COVID-19 är inte det allra minsta smittsamt i jämförelse med vattkoppor som har en livstidsprevalens på ~100% med de vaccinerade.


    Men allt detta visste du redan om och du försöker skademinimering på dina fel du skriver, och dom felen är inte ett ynka feltryck av en siffra


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?