• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (Nej!)

    Kommer absolut inte att vaccinera mig. Är en kvinna på 28 år och finns ingen anledning. Skrämmande att se hur många som följer strömmen och vaccinerar sig bara för att någon säger att man ska göra det. Läs på om vaccinen innan...det är ju inget vanligt vaccin.

  • Anonym (öh)
    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:16:01 följande:
    Det här ÄR desinformation!
    EpicF har rätt i att det inte är ovanligt med sjukhusvistelse/sjukhusvård under ett eller flera dygn efter en anafylaxi. Det finns de som behöver intensivvårdas också när de reagerat med anafylaktisk chock. 

    Så det är klyban som desinformerar om den saken. 
  • klyban
    EpicF skrev 2021-05-23 17:14:19 följande:
    Nej, det är inte ovanligt.

    Inser att jag aldrig kommer att få svar på de frågorna jag ställde dig. Hade väl egentligen inte väntat några svar men var värt ett försök.

    Ointressant, enda som är ointressant är varför h*n inte gick hem direkt efter det släppte.


    Och suprise, det har inte du svaret på visar det sig, och innan svaret kommer så är dina svartvita exempel inte det minsta relevant för den diskussionen du nu kapade.


    Svar dig hela tiden, så bara plocka upp nått av dessa och svara.


     


    Men det har visat sig du inte vill prata om dina fel längre.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-05-23 17:20:03 följande:
    EpicF har rätt i att det inte är ovanligt med sjukhusvistelse/sjukhusvård under ett eller flera dygn efter en anafylaxi. Det finns de som behöver intensivvårdas också när de reagerat med anafylaktisk chock. 

    Så det är klyban som desinformerar om den saken. 

    Vad för jag desinformation om och var saklig, annars inser vi alla i tråden det var ett falskt påstående av dig.
    Och jag har inte fått svar på frågan än vad som gav personen två dagar, och innan vi vet det så finns inget att diskutera ens.
    Så det kan inte vara om anafylaktisk chock, då det vanligaste är att man skickar hem personen när det är hävt.


     


    Som du förstår, det är det som gör frågan viktig att ha svar på först.
    Det är först då vi har något och diskutera och vad vi ska ha sagt med svart och vitt exempel vet jag inte, då det inte längre handlar om denna person vi nu pratar om i tråden.
    Men jag inser inget svar kommer, tolkar det på två sätt... och inget har med tråden att göra längre.


     


    Men som ni förstår, om man tillhör 1 av 1300000, så vill man få reda på varför det gav så många dagar.
    Då det inte är så vanligt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-05-23 17:20:03 följande:
    EpicF har rätt i att det inte är ovanligt med sjukhusvistelse/sjukhusvård under ett eller flera dygn efter en anafylaxi. Det finns de som behöver intensivvårdas också när de reagerat med anafylaktisk chock. 

    Så det är klyban som desinformerar om den saken. 

    Jo, btw, svårt och desinformera om nått som man berättar är vanligast att man går hem efter den är hävd.


    Men jag vet detta handlar inte om någon faktiskt desinforamti0on, utan för vänta på steken pga man tycker det är jobbigt att folk kommer med fakta hela tiden och är sakliga med den.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-05-23 17:29:40 följande:

    Vad för jag desinformation om och var saklig, annars inser vi alla i tråden det var ett falskt påstående av dig.
    Och jag har inte fått svar på frågan än vad som gav personen två dagar, och innan vi vet det så finns inget att diskutera ens.
    Så det kan inte vara om anafylaktisk chock, då det vanligaste är att man skickar hem personen när det är hävt.


     


    Som du förstår, det är det som gör frågan viktig att ha svar på först.
    Det är först då vi har något och diskutera och vad vi ska ha sagt med svart och vitt exempel vet jag inte, då det inte längre handlar om denna person vi nu pratar om i tråden.
    Men jag inser inget svar kommer, tolkar det på två sätt... och inget har med tråden att göra längre.


     


    Men som ni förstår, om man tillhör 1 av 1300000, så vill man få reda på varför det gav så många dagar.
    Då det inte är så vanligt.


    Du påstod att det är väldigt ovanligt att patienter som fått en anafylaktisk chock sjukhusvårdas under ett par dygn. Det är inte väldigt ovanligt och ditt påstående om att det skulle vara det är inte korrekt. 

    Du har helt enkelt fel i ditt antagande.
  • klyban
    Anonym (Nej!) skrev 2021-05-23 17:16:29 följande:
    Kommer absolut inte att vaccinera mig. Är en kvinna på 28 år och finns ingen anledning. Skrämmande att se hur många som följer strömmen och vaccinerar sig bara för att någon säger att man ska göra det. Läs på om vaccinen innan...det är ju inget vanligt vaccin.

    Dock är problemet för dig om du för dig i miljöer med gamla och riskgrupper.
    Du kan få många liv på ditt samvete där.


     


    Vad är det du har läst på om som gör att du inte vill ta vaccin och vad har det med dig och göra?
    Och har du samma restriktioner på mediciner också, då i praktiken inte är någon skillnad.


    Som du förstår mediciner(vaccin) fungerar och de har biverkningar, och strunta i det så får man vackert hålla sig hemma tills COVID-19 är helt borta.
    Och nått säger mig en 28årig kvinna inte kommer göra det, så hur resonerar du att du kan vara en del i smittspridningen där?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    Anonym (öh) skrev 2021-05-23 17:20:03 följande:
    EpicF har rätt i att det inte är ovanligt med sjukhusvistelse/sjukhusvård under ett eller flera dygn efter en anafylaxi. Det finns de som behöver intensivvårdas också när de reagerat med anafylaktisk chock. 

    Så det är klyban som desinformerar om den saken. 
    Jaha... okej. Jag trodde det handlade om hur många som får anfylaxi från vaccination.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-05-23 17:35:00 följande:
    Du påstod att det är väldigt ovanligt att patienter som fått en anafylaktisk chock sjukhusvårdas under ett par dygn. Det är inte väldigt ovanligt och ditt påstående om att det skulle vara det är inte korrekt. 

    Du har helt enkelt fel i ditt antagande.

    Jag har inte fått svar på vad som gav sjukhusvistelsen, innan det skett kan du inte förekomma det svaret.
    Svaret är fortfarande att de flesta går hem efter man hävt den, och även efter detta inlägg av dig.
    Jag gissar på att vi aldrig kommer få ett svar, och att inlägget är skrivet som anonym och av en i tråden.

    Existerar dock inga fel, om nu man inte väljer glömma bort saker, men vid den punkten slutar man säga nått.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    Anonym (Nej!) skrev 2021-05-23 17:16:29 följande:

    Kommer absolut inte att vaccinera mig. Är en kvinna på 28 år och finns ingen anledning. Skrämmande att se hur många som följer strömmen och vaccinerar sig bara för att någon säger att man ska göra det. Läs på om vaccinen innan...det är ju inget vanligt vaccin.


    Jo, det är inget fel på vaccinet. Och du tänker bara på dig själv. Ju fler som inte drar med, desto längre kommer det ju att dröja tills vi kan ha ett någorlunda vanligt liv igen. 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?