• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (öh)
    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:36:09 följande:
    Jaha... okej. Jag trodde det handlade om hur många som får anfylaxi från vaccination.
    Du kanske inte ska vara så ivrig att hålla med någon att du inte ens tar dig tid att läsa vad som faktiskt påstås.

    EpicF har förstått smittsamheten för Covid-19 i relation till smittsamheten för vattkoppor fel men hon har helt rätt i att det inte är vare sig ovanligt eller väldigt ovanligt att sjukhusvårdas under ett eller ett par eller fler dygn efter en anafylaktisk chock. 

    klyban har helt fel i det han påstår angående den saken. 
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:36:09 följande:
    Jaha... okej. Jag trodde det handlade om hur många som får anfylaxi från vaccination.

    Det är tydligen 1 av 1300000 miljoner vaccinations doser som får en anafylaktisk chock.
    Så där har vi ett svar på och det var region Stockholm som berättar detta för oss.


     


    Så det är en satans fantastiskt sak vi fått i en i tråden och med den extrema sällsyntheten.
    Som inte ens berättar varför det blev två dagars sjukhusvistelse.
    Och det svaret väntar vi på, men jag gissar på att vi inte får svar ens.
    Då jag gissar på fabulering för argumentation, men lycka till reda ut den.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (lP)
    klyban skrev 2021-05-23 17:41:24 följande:

    Det är tydligen 1 av 1300000 miljoner vaccinations doser som får en anafylaktisk chock.

    Så där har vi ett svar på och det var region Stockholm som berättar detta för oss.

     

    Så det är en satans fantastiskt sak vi fått i en i tråden och med den extrema sällsyntheten.

    Som inte ens berättar varför det blev två dagars sjukhusvistelse.

    Och det svaret väntar vi på, men jag gissar på att vi inte får svar ens.

    Då jag gissar på fabulering för argumentation, men lycka till reda ut den.


    Det blev 2 dagar då klådan, svullna ögon och utslag inte gav sig. Gick upp och ner hela tiden. Men nu mår jag bra igen.
  • Anonym (lP)
    klyban skrev 2021-05-23 17:41:24 följande:

    Det är tydligen 1 av 1300000 miljoner vaccinations doser som får en anafylaktisk chock.

    Så där har vi ett svar på och det var region Stockholm som berättar detta för oss.

     

    Så det är en satans fantastiskt sak vi fått i en i tråden och med den extrema sällsyntheten.

    Som inte ens berättar varför det blev två dagars sjukhusvistelse.

    Och det svaret väntar vi på, men jag gissar på att vi inte får svar ens.

    Då jag gissar på fabulering för argumentation, men lycka till reda ut den.


    Det blev 2 dagar då klådan, svullna ögon och utslag inte gav sig. Gick upp och ner hela tiden. Men nu mår jag bra igen.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:16:01 följande:

    Det här ÄR desinformation!


    Inte alls. Det är relativt vanligt.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-05-23 17:41:09 följande:
    Du kanske inte ska vara så ivrig att hålla med någon att du inte ens tar dig tid att läsa vad som faktiskt påstås.

    EpicF har förstått smittsamheten för Covid-19 i relation till smittsamheten för vattkoppor fel men hon har helt rätt i att det inte är vare sig ovanligt eller väldigt ovanligt att sjukhusvårdas under ett eller ett par eller fler dygn efter en anafylaktisk chock. 

    klyban har helt fel i det han påstår angående den saken. 

    Hur kan man ha fel i att de flesta går hem efter det är hävt, hur är det desinformation.


    Att du iten förkalra det, berättar att du hoppas att du itne blir utmanad att svara på den.


     


    Men desinformation blir det då aldrig och när man berättar fakta.


    Men visst sure, hade jag hävdat atyty INGEN får två dagas sjukhusvistelse, och itne frågat vad som gav sjukhusvistelse.


    Och sen har vi en sak till, för det ska bli desinformation, det sker först når man upprepar felet, men problemet för dig här, det gör jag inte ens Skrikandes


    Utan faktum kvarstår, folk går oftast hem efter den är hävd, därav frågan blev intressant att ställa.
    Och svar har vi inget, och gissar vi inte kommer få heller och pga användaren måste upprepa vad läkare sade anledningen var.


    Kommer det ta lång tid innan du påvisar desinformationen, eller vad är problemet och att du väntar med detta?
    Din åsikt betyder inget om du inte kan förklara den, och det är där vi står nu.


    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:37:46 följande:
    Jo, det är inget fel på vaccinet. Och du tänker bara på dig själv. Ju fler som inte drar med, desto längre kommer det ju att dröja tills vi kan ha ett någorlunda vanligt liv igen. 

    Ofta är de som är antivaccers även de som säger Sverige misslyckas.
    Och det är knappast så konstigt med den attityden till nått så sällsynt och som räddar liv,


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-05-23 17:47:20 följande:

    Hur kan man ha fel i att de flesta går hem efter det är hävt, hur är det desinformation.


    Att du iten förkalra det, berättar att du hoppas att du itne blir utmanad att svara på den.


     


    Men desinformation blir det då aldrig och när man berättar fakta.


    Men visst sure, hade jag hävdat atyty INGEN får två dagas sjukhusvistelse, och itne frågat vad som gav sjukhusvistelse.


    Och sen har vi en sak till, för det ska bli desinformation, det sker först når man upprepar felet, men problemet för dig här, det gör jag inte ens Skrikandes


    Utan faktum kvarstår, folk går oftast hem efter den är hävd, därav frågan blev intressant att ställa.
    Och svar har vi inget, och gissar vi inte kommer få heller och pga användaren måste upprepa vad läkare sade anledningen var.


    Kommer det ta lång tid innan du påvisar desinformationen, eller vad är problemet och att du väntar med detta?
    Din åsikt betyder inget om du inte kan förklara den, och det är där vi står nu.


    AndreaBD skrev 2021-05-23 17:37:46 följande:
    Jo, det är inget fel på vaccinet. Och du tänker bara på dig själv. Ju fler som inte drar med, desto längre kommer det ju att dröja tills vi kan ha ett någorlunda vanligt liv igen. 

    Ofta är de som är antivaccers även de som säger Sverige misslyckas.
    Och det är knappast så konstigt med den attityden till nått så sällsynt och som räddar liv,


    Du skrev att det är väldigt ovanligt. Det är inte väldigt ovanligt. 
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 17:24:30 följande:

    Ointressant, enda som är ointressant är varför h*n inte gick hem direkt efter det släppte.

    Och suprise, det har inte du svaret på visar det sig, och innan svaret kommer så är dina svartvita exempel inte det minsta relevant för den diskussionen du nu kapade.

    Svar dig hela tiden, så bara plocka upp nått av dessa och svara.

     

    Men det har visat sig du inte vill prata om dina fel längre.


    Antagligen för att läkaren bedömer att h*n behövde fortsatt sjukhusvård.
    klyban skrev 2021-05-23 17:29:40 följande:

    Vad för jag desinformation om och var saklig, annars inser vi alla i tråden det var ett falskt påstående av dig.

    Och jag har inte fått svar på frågan än vad som gav personen två dagar, och innan vi vet det så finns inget att diskutera ens.

    Så det kan inte vara om anafylaktisk chock, då det vanligaste är att man skickar hem personen när det är hävt.

     

    Som du förstår, det är det som gör frågan viktig att ha svar på först.

    Det är först då vi har något och diskutera och vad vi ska ha sagt med svart och vitt exempel vet jag inte, då det inte längre handlar om denna person vi nu pratar om i tråden.

    Men jag inser inget svar kommer, tolkar det på två sätt... och inget har med tråden att göra längre.

     

    Men som ni förstår, om man tillhör 1 av 1300000, så vill man få reda på varför det gav så många dagar.

    Då det inte är så vanligt.


    Att personen låg inne två dagar är för att läkaren bedömde att denne behövde sjukhusvård i två dagar. Det är inget ovanligt att ligga inne två dagar efter anafylaktisk chock. Jag vet dem som har legat inne längre och inte heller det anses som ovanligt.
  • molly50
    EpicF skrev 2021-05-23 14:21:13 följande:
    Jag mycket va problemet för de äldre är svårigheterna att kunna beställa vaccinationstid.
    Ja,precis.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-23 17:24:30 följande:

    Ointressant, enda som är ointressant är varför h*n inte gick hem direkt efter det släppte.

    Och suprise, det har inte du svaret på visar det sig, och innan svaret kommer så är dina svartvita exempel inte det minsta relevant för den diskussionen du nu kapade.

    Svar dig hela tiden, så bara plocka upp nått av dessa och svara.

     

    Men det har visat sig du inte vill prata om dina fel längre.


    Antagligen för att läkaren bedömer att h*n behövde fortsatt sjukhusvård.
    klyban skrev 2021-05-23 17:29:40 följande:

    Vad för jag desinformation om och var saklig, annars inser vi alla i tråden det var ett falskt påstående av dig.

    Och jag har inte fått svar på frågan än vad som gav personen två dagar, och innan vi vet det så finns inget att diskutera ens.

    Så det kan inte vara om anafylaktisk chock, då det vanligaste är att man skickar hem personen när det är hävt.

     

    Som du förstår, det är det som gör frågan viktig att ha svar på först.

    Det är först då vi har något och diskutera och vad vi ska ha sagt med svart och vitt exempel vet jag inte, då det inte längre handlar om denna person vi nu pratar om i tråden.

    Men jag inser inget svar kommer, tolkar det på två sätt... och inget har med tråden att göra längre.

     

    Men som ni förstår, om man tillhör 1 av 1300000, så vill man få reda på varför det gav så många dagar.

    Då det inte är så vanligt.


    Att personen låg inne två dagar är för att läkaren bedömde att denne behövde sjukhusvård i två dagar. Det är inget ovanligt att ligga inne två dagar efter anafylaktisk chock. Jag vet dem som har legat inne längre och inte heller det anses som ovanligt.
    klyban skrev 2021-05-23 17:31:05 följande:

    Jo, btw, svårt och desinformera om nått som man berättar är vanligast att man går hem efter den är hävd.

    Men jag vet detta handlar inte om någon faktiskt desinforamti0on, utan för vänta på steken pga man tycker det är jobbigt att folk kommer med fakta hela tiden och är sakliga med den.


    Det ÄR fortfarande läkaren som bestämmer när man är färdigbehandlad. Sedan kan man självklart trotsa läkarens beslut men det är rätt korkat.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?