• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    Karlington skrev 2021-06-01 19:42:28 följande:

    Vad heter han i förnamn? Jag har Googlat men det finns hur många resultat på Dr. Carrol, Carol, Carroll, o.s.v. :(


    Jag tror han menar Dr Aaron Carroll
  • klyban
    Karlington skrev 2021-06-01 19:27:26 följande:

    Enbart sju coronavirus kan infektera människor, och ett av de sju är det som ger COVID-19: www.webmd.com/lung/coronavirus-s trains#1-3


    Nu pratar du inte om faktiska virus, utan om grupper.
    Dr. Carroll letar efter var strain, och dessa som de letar efter säger dom är ~4500st.
    Och på andra stammar är de upp emot 7-8000 enligt deras gissningar.


    Du förstår skillnaden mellan enskilda virus och virusgrupper?


    Vet Vice har ett fantastiskt bra inslag om Dr. carrolls arbete och hur många de är, kommer inte ihåg alla detaljer dock men i i praktiken är det rätt återgivet.


     


    Tror jag hittat namnet på projektet nu och verkar som det heter Global virome project.
    Och målet är att samla in 70% av de -1,6 MILJONER virus man uppskattar finnes.
    Man har knappt börjat om man ska se på antalen.
    n man hittat ca2000 nya  fattar jag det som.


     


    Detta bör vara information nog för dig att läsa upp dig tillräckligt om frågan, google och konfirmationsbias funkar dock inte här.
    Det är mer än 7 virus i coronan, bara COVID-19 har mer mutationer än så, om du nu vill diskutera hans arbete.
    Det ser vi på svaret tillbaka om du vill diskutera hans arbete eller inte.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-01 19:49:23 följande:
    Jag tror han menar Dr Aaron Carroll

    Det är den enda super virusexoperten som heter Carroll, så en självklarhet med den auktoritet han har på jorden som heter Carroll.
    Inte heller är han barnläkare.


     


    Men skriver namnet så de som inget vet om detta arbete kan se och läsa själva.
    Dr. Dennis Carroll heter han och driver Virome project, vars syfte är att samla in 70% av alla virus på jorden av de ~1,6 miljoner virus uppskattar finnes.


    Rekommenderar Vice News avsnittet med Dr. Carroll(Ska vara Epidsode 12, men har svårigheter och hitta det precis nu), men, extremt informativt och visar den extrema magnituden på detta arbete.
    Som får DNA-projektet se ut som nått man gör på en eftermiddag 1min före fikan innan.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Karlington
    klyban skrev 2021-06-01 19:50:38 följande:

    Nu pratar du inte om faktiska virus, utan om grupper.
    Dr. Carroll letar efter var strain, och dessa som de letar efter säger dom är ~4500st.
    Och på andra stammar är de upp emot 7-8000 enligt deras gissningar.


    a) Är det Aaron Carroll du syftar på, som andra föreslagit?
    b) Kan du länka till något?

    Tack på förhand. :)
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-06-01 19:29:30 följande:

    Dr. Carrol är världsledande på coronavirus och de andra virus stammarna, och är ute och letar i skog och mark för att hitta alla virus som finns(Ja, utom när trump stoppade hans viktiga arbete precis före COVID-19, vilket man fick ge sig direkt på när COVID-19 kom, så satans komiskt det var.)  så man kan börja arbetet med botemedel och 100% vaccin.
    Finns så mycket och läsa om Dr. Carolls arbeten att du aldrig kommer hinna läsa allt.


    Men vill du läsa om han, så finns det en hel del som beskriver detta arbete det är ett projekt alla DNA-projektet på ett mer övergripande sätt så även du förstår5 detta arbete.
    Dock detta projekt är betydligt mer krävande än sekvensera all DNA, pga det kräver tusen och åter tusentals timmar i grottor och otillgängliga skog och mark.


     


    I en svartvit uppföljning så räcker det inte med ett ynka blodprov för blodplättar.
    Och ska man göra en grundlig uppföljning enligt denna svartvita modell av epic, så är nog 10st rör minimum för börja få en adekvat blick över frågan.
    Alla på hela jorden med lite logik inser att inte ens ett rör blod går att ta efter var vaccination.
    Det existerar ingen personal för dig.


     


    Och sen ett litet aber till, man måste lyfta frågan politiskt först, då frågan kan aldrig sjukvården själva ta på dessa abnormat höga summorna för nått som har en prevalens på kanske 1 på 500000 eller mer.
    Då kostnaden är abnorm att ta detta enda blodprov på samtliga som tar en vaccindos.
    Om du ska klämma in dig i en diskussion, så bör du ta med dig faktan också.


    Länkar till Carrol och de 10 blodproverna?

    Klämma mig in? Det är väl inte bara du som får svara på allt du vill? Eller vad menar du? Det är väl ett fritt forum? Jag såg att du skrev samma till Molly, varför gör du så när du själv svarar på mängder med inlägg som inte alls är ämnade för dig?
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-06-01 20:05:06 följande:
    Länkar till Carrol och de 10 blodproverna?

    Klämma mig in? Det är väl inte bara du som får svara på allt du vill? Eller vad menar du? Det är väl ett fritt forum? Jag såg att du skrev samma till Molly, varför gör du så när du själv svarar på mängder med inlägg som inte alls är ämnade för dig?

    Dr. Carroll har du miljoner träffar på, välj en av dom
    Tips, välj nått som har med The Virome procejct, så följer vi den röda tråd där.

    Och svart och vitt exemplet på att säkerställa en uppföljning, det är en gissning på 10st blodprov.
    Men spelar ingen roll om det är ett rör heller, kostnaden kräver politiska beslut.
    DÅ kostnaden för blodprov efter var dos är abnormt hög ackumulerat, var test kostar ~250:- sen om rabatter och annat finns som inte jag kan se, så blir det givietvis billigare.


    Men vi pratar om låååångt över 2 miljarder i kostnad för ett enda blodprov, och då är inte ens personalen inräknad och annat på detta.


    Och sen har man inte ens tid för ta dessa på samtliga som en person i tråden påstår är endast var en uppföljning betyder.
    Vilket troligtvis är en extrem underskattning och med tanke på att det är en svartvitt uppföljning vi pratar om här och där du trängt in idig i diskussionen.


     


    Och sen finns inte ens personal för att göra en så abnormt stor sak som blodprov på varje vaccintagare, personal finnes inte ens till detta idag, kanske utan en pandemi hade det varit mer möjligt, ,en räkna med det tar mycket längre tid och ingen personal till det pga de arbetar med annat som är viktigare.
    Och personal är ett problem redan idag, så kasta på denna gigantiska som inte kommer ändra nått pga den extremt låga prevalensen av biverkning av vaccinen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-01 19:57:50 följande:

    Det är den enda super virusexoperten som heter Carroll, så en självklarhet med den auktoritet han har på jorden som heter Carroll.

    Inte heller är han barnläkare.

     

    Men skriver namnet så de som inget vet om detta arbete kan se och läsa själva.

    Dr. Dennis Carroll heter han och driver Virome project, vars syfte är att samla in 70% av alla virus på jorden av de ~1,6 miljoner virus uppskattar finnes.

    Rekommenderar Vice News avsnittet med Dr. Carroll(Ska vara Epidsode 12, men har svårigheter och hitta det precis nu), men, extremt informativt och visar den extrema magnituden på detta arbete.

    Som får DNA-projektet se ut som nått man gör på en eftermiddag 1min före fikan innan.


    Påstod jag att Aaron Carroll var barnläkare?
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-01 20:14:41 följande:
    Efter lite googlande om Dennis Carroll, ser jag att han jobbar med att upptäcka potentiella viruskällor i naturen.
    Beträffande Covid-19, rekommenderar han att bära munskydd. 

    covid19africawatch.org/dennis-carroll-how-can.../

    Vi vet redan hur bra dom munskydd har fungerat, fråga Perus som haft en ,massiv munskyddsanvändning utan det hjälpt nått.


    Och ja, han jobbar exakt med det som jag pratat om hela tiden, S U P R I S E !!!!
    Dr. Carrolls arbete är en av de viktigare som finns i samhället idag och var även före COVID-19.(BEVISLIGEN)
    Det finns ett fantastiskt bra avsnitt om denna The Virome Project på Vice News, som förklarar det mesta viktiga i den.(Detaljer som tex hur många virus uppskattningsvis det finns i var stam, och hint de är några mer än 7st )


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-01 20:20:01 följande:
    Påstod jag att Aaron Carroll var barnläkare?

    Som du ser skrev så skrev JAG barnläkare, missade du det? Solig
    För det var den enda som var lite känd, dock inte ens snuddar på hur känd Dr. Carroll är på virus.


    Han är den som de går till när det kommer till denna fråga och ingen annan.


     


    Det är nu en obskyr detalj om Dr. Carroll kommer, och sen ska den obskyra detaljen trumfa mig.
    Men det gör det inte denna gång heller, då detaljer ändrar inget om projektet och dess syfte.
    Mycket värt att notera här, och nödvändigt att förekomma pga beprövade erfarenhet sedan innan och obskyra detaljer som inte ändrar nått.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?