• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-01 20:14:41 följande:

    Efter lite googlande om Dennis Carroll, ser jag att han jobbar med att upptäcka potentiella viruskällor i naturen.
    Beträffande Covid-19, rekommenderar han att bära munskydd. 

    https://covid19africawatch.org/dennis-carroll-how-can-we-prevent-the-next-pandemic/


    Någon här i tråden borde kanske berätta för Dr. Carroll att han har fel beträffande munskydden. 
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-01 20:56:48 följande:
    Någon här i tråden borde kanske berätta för Dr. Carroll att han har fel beträffande munskydden. 
    Och förstår inte riktigt vad Dr. Carroll har att göra med denna tråd, har han uttalat sig om vaccination mot COVID19?
  • Pope Joan II
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-01 21:03:49 följande:
    Och förstår inte riktigt vad Dr. Carroll har att göra med denna tråd, har han uttalat sig om vaccination mot COVID19?
    Han klämde väl sig in.
    Shit for brains k + E
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-01 20:21:17 följande:

    Vi vet redan hur bra dom munskydd har fungerat, fråga Perus som haft en ,massiv munskyddsanvändning utan det hjälpt nått.

    Och ja, han jobbar exakt med det som jag pratat om hela tiden, S U P R I S E !!!!

    Dr. Carrolls arbete är en av de viktigare som finns i samhället idag och var även före COVID-19.(BEVISLIGEN)

    Det finns ett fantastiskt bra avsnitt om denna The Virome Project på Vice News, som förklarar det mesta viktiga i den.(Detaljer som tex hur många virus uppskattningsvis det finns i var stam, och hint de är några mer än 7st )


    Det beror på att folk använder munnbind på fel sätt och i några fall även använder fel sorts munnbind. För att inte tala om folk som återanvänder engångsmunnbind både en och flera gånger.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-01 20:24:39 följande:

    Som du ser skrev så skrev JAG barnläkare, missade du det?

    För det var den enda som var lite känd, dock inte ens snuddar på hur känd Dr. Carroll är på virus.

    Han är den som de går till när det kommer till denna fråga och ingen annan.

     

    Det är nu en obskyr detalj om Dr. Carroll kommer, och sen ska den obskyra detaljen trumfa mig.

    Men det gör det inte denna gång heller, då detaljer ändrar inget om projektet och dess syfte.

    Mycket värt att notera här, och nödvändigt att förekomma pga beprövade erfarenhet sedan innan och obskyra detaljer som inte ändrar nått.


    Nej, det missade jag inte. Du skrev att han inte var barnläkare. Jag påstod aldrig att han var det. Jag mode öht inte ens barnläkare.
  • Anonym (öh)
    EpicF skrev 2021-06-01 21:53:57 följande:
    Det beror på att folk använder munnbind på fel sätt och i några fall även använder fel sorts munnbind. För att inte tala om folk som återanvänder engångsmunnbind både en och flera gånger.
    Så du har en eller två föräldrar som är norsktalande men bor och arbetar själv i Sverige och tror ändå att munskydd heter munnbind här?

    Jaha.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-01 21:03:49 följande:
    Och förstår inte riktigt vad Dr. Carroll har att göra med denna tråd, har han uttalat sig om vaccination mot COVID19?

    Det handlar om vaccin och botemedel Dr. Carroll´s The Virome Project och efter detta projects slutförande.

    Och att vid den punkten kan skapa vaccin och botemedel mot dessa hela virusstammar och vid det tillfället där man vet om alla strains i en grupp som tex corona som har ~4500 virus att hitta.


     


    Det vill säga en DIREKT koppling mellan Dr. Carrolls arbete och utveckling av botemedel som alltid funkar eller 100% vaccin.
    Vad du vill ta med dig av det är upp till dig, det är dock mycket värdefull fakta för framtiden och att arbetet är ett mycket viktigt arbete.


     


    Nu har du ett svar på det och vad det har för koppling till en vaccintråd.
    Nu är det bara frågan kvar i vad du vill diskutera om Dr. Carroll eller om du inte hade något att diskutera.


    Pilsner skrev 2021-06-01 20:32:52 följande:
    Först i listan:
    www.drcarrollandpartners.co.uk/

    Dock är det ej en världsledande virusjägare som startat upp ett gigantiskt projekt om att hitta 70% av alla virus på jorden av ~1,6 miljoner virus.
    Där finns det bara en enda att välja bland.


    Pope Joan II skrev 2021-06-01 21:07:34 följande:
    Han klämde väl sig in. smile2.gif

    Ja, det gör han nog inte som en fader för detta projekt och virusjägare.
    Då han är auktoriteten på området och det är andra som klämmer sig in i hans arbete.
    Och Dr. Carrolls arbete kommer lägga grunden till ALLT om virus och ligga bakom allt arbete i utvecklingen för vaccin och mediciner som är 100%.


     


    Och du har rätt, många kommer klämma in sig i detta arbete.
    Dock är han auktoriteten på området, så det var den lilla faktan då.


    Anonym (öh) skrev 2021-06-01 22:29:05 följande:
    Så du har en eller två föräldrar som är norsktalande men bor och arbetar själv i Sverige och tror ändå att munskydd heter munnbind här?

    Jaha.

    Det är inte första gången det sker, och det är alltid förnekelse i andra änden och när de frågat.
    Kommer inte ihåg vad de frågat där helt då jag inte följt den alls, men frågan har kommit upp väldigt många ggr dock inte bara här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-06-01 22:29:05 följande:

    Så du har en eller två föräldrar som är norsktalande men bor och arbetar själv i Sverige och tror ändå att munskydd heter munnbind här?

    Jaha.


    Spelar roll när det är samma sak och du förstod utmärkt vad jag menade...
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?