• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Grön Goblin) skrev 2021-06-01 22:25:04 följande:
    Till alla foliehattar ett tips!
  • Karlington
    Anonym (öh) skrev 2021-06-01 22:29:05 följande:
    Så du har en eller två föräldrar som är norsktalande men bor och arbetar själv i Sverige och tror ändå att munskydd heter munnbind här?

    Jaha.
    Ärligt talat, vem bryr sig? Jag bryr mig inte om EpicF kommer från Sydpolen, man förstår ju iaf vad de menar. :)
  • Liza86

    Ni som inte vaccinerar er vad är det med er för något? Ni tänker inte va med och skydda er? Ni tänker inte på andra? Äldre släktingar? Följer inte rekommendationer? Vad är det mer för vaccin ni vägrar ta? 

  • Anonym (Z)

    De väntar och ser vad som händer med oss andra som tillsammans vill få stopp på pandemin. Glider på ett bananskal enligt mig

  • Tow2Mater

    Vaccinet verkar hjälpa även många som fått sk långtids-Covid;

    "Initial research has found that anywhere from 30% to 40% of these patients describe some symptom relief post-vaccination" ... "improvements that range from a mild decline in symptoms to a life-changing return to their pre-COVID-19 health."

    www.msn.com/en-us/health/medical/many-long-haul-covid-19-patients-report-improvement-after-vaccination-surprising-experts/ar-AAKKWI4

  • Anonym (Isis)

    Nu har det blandats :). Gått 4 dagar. Av Astra hade jag ont i armen några dagar (gick knappt lyfta den), trött och småfrös av och till dagen efter. Lite/låg feber alltså. Efter pfizer var jag lite öm i armen bara. Lite trött på kvällen men jobba ett 12-timpass dagen efter. Kändes lindrigare. Men fick inte några större besvär av någon av dem. Då jag haft blodproppar I lungorna för några år sedan kändes det lite bättre att nu få ta ett annat än Astra.

  • Anonym (Y)

    Hur vanligt är det att bara få blodproppar i lungorna? Min faster har nu fått det. Läkarna vet inte varför men hon fick för 4 dagar sedan sin andra dos vaccin. Jag blir orolig och är rädd för biverkningar.

    Jag tänkte ta vaccinet när det blir min tur fast jag tänkt fram och tillbaks. Men lite orolig nu att blodproppar ska va en biverkning.

    Jag har antikroppar och läste idag att man nu tror att det kan sitta i flera år. Att det sätter sig i ryggmärgen efter att man haft Covid-19. Man vet däremot inte om det blir samma effekt av vaccinet men man sa att det kanske kan vara så. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra längre.

  • klyban
    Anonym (Y) skrev 2021-06-08 20:43:41 följande:
    Hur vanligt är det att bara få blodproppar i lungorna? Min faster har nu fått det. Läkarna vet inte varför men hon fick för 4 dagar sedan sin andra dos vaccin. Jag blir orolig och är rädd för biverkningar.
    Jag tänkte ta vaccinet när det blir min tur fast jag tänkt fram och tillbaks. Men lite orolig nu att blodproppar ska va en biverkning.
    Jag har antikroppar och läste idag att man nu tror att det kan sitta i flera år. Att det sätter sig i ryggmärgen efter att man haft Covid-19. Man vet däremot inte om det blir samma effekt av vaccinet men man sa att det kanske kan vara så. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra längre.

    Prevalensen är galet låg, och chansen att hon fått det är extremt låg.
    Men jag bara antar de tar reda på detta och vilken slags blodpropp det är och nu när ett vaccin är taget.


     


    Jo, kroppen får alltid ett minen av ett virus, och förändrar din förmåga att ta hand om viruset, oftast till det bättre,men inte nödvändigtvis.
    Men det finns många bud på antikroppar, så är sista ordet ens sagt där än?
    För mig man pratade man hade ett bra skydd i 6 månader.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Y) skrev 2021-06-08 20:43:41 följande:

    Hur vanligt är det att bara få blodproppar i lungorna? Min faster har nu fått det. Läkarna vet inte varför men hon fick för 4 dagar sedan sin andra dos vaccin. Jag blir orolig och är rädd för biverkningar.

    Jag tänkte ta vaccinet när det blir min tur fast jag tänkt fram och tillbaks. Men lite orolig nu att blodproppar ska va en biverkning.

    Jag har antikroppar och läste idag att man nu tror att det kan sitta i flera år. Att det sätter sig i ryggmärgen efter att man haft Covid-19. Man vet däremot inte om det blir samma effekt av vaccinet men man sa att det kanske kan vara så. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra längre.


    Har man hög benägenhet för blodproppar, dvs genetiska anlag så är risken relativt hög. Men annars är det en relativt ovanligt biverkning.
  • Anonym (Y)
    EpicF skrev 2021-06-08 22:11:56 följande:

    Har man hög benägenhet för blodproppar, dvs genetiska anlag så är risken relativt hög. Men annars är det en relativt ovanligt biverkning.


    Jag är 37, något överviktig, har haft blodproppar i familjen, typ morfar och morbror. Vad är risken då typ?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?