• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Ess
    klyban skrev 2021-06-14 19:13:46 följande:

    Saklighet är aldrig att försvara, utan ge korrekt information.
    Och varför ska vi inte ge det för?
    Är det ett hot emot ditt osakliga budskap?


    Den enda jag läst i tråden som varit saklig är Epic f. 
    Läs hens inlägg, du kanske lär dig något!
  • Ess
    AndreaBD skrev 2021-06-14 19:02:32 följande:
    Precis vad jag tänkte. Det är ju inte något speciellt NYTT eller ens viktigt ämne som dessa personer reagerar mot, det är något hjälpämne. 
    Har det någon betydelse?
    Vaccinet är färdigblandat när det kommer, så hade de testat det mer så hade de förhoppningsvis kommit underfund med att blandningen var kass.
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-06-14 14:40:30 följande

    Par stycken på jobbet har fortfarande smak och lukt-problem efter sin COVID-19.
    För mig skulle det vara förödande och pga att jag älskar laga mat.
    Och inte längre kunna äta sina favoriträtter och för de smakar konstigt, det låter hemskt för de som drabbats av detta.(Ska fråga h*n på jobbet som hade det först och om smaklökarna har förbättrats, det var någon månad sedan sist jag frågade, dock framsteg allt eftersom tiden går, men galet långsamt.)


    Smaklökarna? Är det vad du tror att det handlar om?
  • Ess
    klyban skrev 2021-06-14 19:32:24 följande:

    Nope, och nu var det nu var, men prevalens för svår biverkning är ÄNDÅ galet låg.

    Och den medicinska nyttan överstiger de få biverkningarna med råge.

    Jag är saklig, och varför du vill prata om andra användare vet jag inte.

    Vart tog din saklighet och objektivitet vägen?

    Man har redan testat i stora studier, men såklart låtsas man om de inte är gjorde så kanske man kan göra en sådan poäng du gör är.

    Men nu går det inte.

     

    Och Nazisten Lind Karlström försökte påstå samma sak och när den samlade expertisen satt i en debattprogram och påståendet av Linda var att INGA dubbelblindstudier sker.

    Dom skrattade inte åt Linda, men de rätta till henne med saklighet. och att det var ett 100% inkorrekt påstående om vaccinen.

    Och man ställer sig väldigt frågandet till varför Linda ljög på TV och bästa sändningstid.


    Väldigt vad du tjatar om den där nazisten i varje inlägg, försöker du värva väljare?

    Den medicinska nyttan har vi ju redan sett verkningarna av, med tanke på att de stoppade det till yngre.

    Hade de testat det ordentligt innan så hade de aldrig behövt stoppa det.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-14 17:18:30 följande:

    Kan du inget om biverkningar?

    ÄR du medveten att en simpel och vardaglig medicin som alvedon dödar och skadar gigantiskt många fler än ett vaccin för COVID-19 gör.

    Hur kunde den poängen flyga över ditt huvud?

     

    AB har all fakta som krävs för dig, då källa är angiven.

    Och det bevisar just det som du vägrar acceptera, och att man har börjat adresserat tanken att ge en tredje spruta.

    Väldigt intressant att du inte tar in vad en del börjar adressera.

    Stör den något argument du har för något?

    Eller vad är det som gör att du inte ens klarar av att kolla upp.

    Och nu hjälper jag dig och bara för se vad sker med fakta hanteringen för dig.

    www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/aliharandi

    Men vad är det som upprör dig så över att man adresserar att en möjlig tredje spruta kan bli aktuellt?

    Blir mest perplexad av din fakta resistans.

    Jag vet inte vad för kurs du gått, dock är en sak säker, de avhandlade inte patogener och det paraply ifrån den som följer.

     

    Tack för du berättar om läkemedelsverket.

    Hmm, jag kan ändrar ordet om medicin är för svårt för dig att förstå, och till läkemedel som alvedon har en betydligt mer omfattande biverkningslista och död.

    Och poängen med alvedon, är att den saknar en medicinsk nytta för de allra flesta och dödar och skadar sina brukare, då enkel feber och huvudvärk inte orsakar skador och död normalt.

    Vaccinet saknar dessa omfattande biverkningar i det omfånget, och har en satans låg prevalens.

    Och där får vi berättat för oss att den medicinska nyttan med vaccinet överstiger dess biverkningar och med gigantiska mått också.

     

    Nej, med biverkningarna är det inte nödvändigt att stanna hemma i en vecka, då de är för milda.

    Men sure, en del är lite lata och tycker det är skönt att stanna hemma någon mer dag.

    Och för de flesta är det snabbt övergående, och inte ens behöva stanna hemma en dag.

    Det som sker här, det är att man överdriver för att få det låta som vaccinet är livsfarligt och får dig stanna hemma i en vecka.

    Nej, det gör det inte, och upprepar du detta fel så är det desinformation du sprider åt antivaccers.

    Och det gör mig extremt frågande om varför du gör det, och speciellt när du påstår du inte är en och när jag läser sånt så tvivlar jag extremt på det.


    Vad har alvedon att göra med covid-19 vaccin?

    AB, Aftonbladet, är ingen trovärdig källa vad det gäller en eventuell tredje dos av covid-19 vaccinet.

    Varför skulle jag vara upprörd över en eventuell tredje dos med covid-19 vaccin?

    Om man har biverkningar som för art man måste vara hemma en vecka från jobbet så är det inga milda biverkningar. Biverkningar är individuella. Att du får milda biverkningar och och jobba efter 1-2 dagar innebär inte att det är så för alla. Jag var själv 100% sjukskriven i 18 dagar efter första dosen med covid-19 vaccinet.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-14 17:21:56 följande:

    EXTREMT ovanlig också, tycker det är lite komik att en antivaccer inte skriver vad ens den menade.

    För den beskrivningen var ju övertydlig att ess hoppades vi inte visste det var anafylaktisk chock OCH hur extremt sällsynt den är.


    Var fick du det till att det vara anafylaktisk chock?

    Även influensassytom kan vara så allvarliga att man tvingas stanna hemma från jobbet en vecka, det är inte ovanligt eller extremt ovanligt.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-14 19:32:24 följande:

    Jag är saklig, och varför du vill prata om andra användare vet jag inte.

    Vart tog din saklighet och objektivitet vägen?


    Visa ett enda inlägg där du har varit saklig.
  • AndreaBD
    Ess skrev 2021-06-14 19:14:11 följande:
    Tja, det kom av vaccinet och sjukhuset anmälde det som en biverkning. Hen har knappast varit ensam om reaktionen eftersom de stoppade det sen.
    Vem stoppade vad??? 
  • AndreaBD
    Ess skrev 2021-06-14 19:21:06 följande:
    Har det någon betydelse?
    Vaccinet är färdigblandat när det kommer, så hade de testat det mer så hade de förhoppningsvis kommit underfund med att blandningen var kass.
    Är det så säkert att det finns ämnen som ingen reagerar allergisk mot? Kanske spelar skulle andra personer vara allergiska om man tog ett annat ämne (men inte nödvändigtvis färre personer). 
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2021-06-14 21:48:07 följande:
    Visa ett enda inlägg där du har varit saklig.
    Ha ha, det var faktist lite roligt.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?