• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-15 21:25:08 följande:
    Sedan var det GU, Göteborgs universitet hemsida.... för att vara specifik, Göteborgs universitetsbibliotek. Inte Sahlgrenska, det är ett universitetssjukhus i VG regionen.

    Ändrar inget om att man adresserar frågan om en att kanske en tredje spruta kanske behövs för fylla på med antikroppar.
    Dock korrekt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2021-06-15 21:34:10 följande:
    Hur tolkar du "nästan varaktigt"?

    Det betyder att vissa verkar få väldigt långa problem med att få tillbaka smak och lukt.


    Om det verkligen är varaktigt för ett fåtal, det det inte jag än.
    Vet du?
    Vet att personen på jobbet inte hade blivit så mycket  bättre på 6 månader och att jag hört liknande historier många gånger nu.
    Och det är sakligheten som reder ut hur vanligt det är att en del tappar smak och lukt kraftigt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2021-06-15 21:55:14 följande:

    Det betyder att vissa verkar få väldigt långa problem med att få tillbaka smak och lukt.


    Om det verkligen är varaktigt för ett fåtal, det det inte jag än.
    Vet du?
    Vet att personen på jobbet inte hade blivit så mycket  bättre på 6 månader och att jag hört liknande historier många gånger nu.
    Och det är sakligheten som reder ut hur vanligt det är att en del tappar smak och lukt kraftigt.


    Jag frågade inte dig.
  • AndreaBD
    klyban skrev 2021-06-15 19:08:07 följande:

    H*n på jobbet också fått konstigt smaksinne, där vissa saker smakar äckligt som h*n älskade innan.
    Och ur vissa saker istället framträder som godare, som jag förstås det.
    Men ska återkomma om jag får tag i personen igen.


     


     


    Jo... när min man hade det där efter influensan/förkylningen så kunde han inte äta ägg på minst ett år. Han påstod att de smakar väldigt äckliga plötsligt. Tur att det gick över...
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-15 21:51:01 följande:

    Ändrar inget om att man adresserar frågan om en att kanske en tredje spruta kanske behövs för fylla på med antikroppar.

    Dock korrekt.


    Vilket jag inte har påstått heller. Jag skriver att Aftonbladet och GUs hemsida är din källa. Har du svårt med läsförståelsen?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-15 23:16:09 följande:
    Vilket jag inte har påstått heller. Jag skriver att Aftonbladet och GUs hemsida är din källa. Har du svårt med läsförståelsen?

    Min poäng är att man har adresserat att kanske en  tredje spruta krävs för fylla på med antikroppar, och vi vet inte ens om det är nödvändigt eller inte idag.
    Har du verkligen missat det?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-06-15 22:48:02 följande:
    Jo... när min man hade det där efter influensan/förkylningen så kunde han inte äta ägg på minst ett år. Han påstod att de smakar väldigt äckliga plötsligt. Tur att det gick över...

    Det är säkert de svavelföreningar som är med äggulan som orsakade den.
    Men kan givetvis vara av andra anledningar, har inte dykt så djupt i detta.


    Tow2Mater skrev 2021-06-15 22:26:06 följande:
    Jag frågade inte dig.

    Ett öppet forum är FL, och du frågade om varaktigt och som var en beskrivning på ett mindre antal med COViD-19 som gett smak och lukt förändringar.


    Vet du inte om att en del får långa smak och luktförändringar?
    I så fall vet du nu!


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 00:07:53 följande:

    Min poäng är att man har adresserat att kanske en  tredje spruta krävs för fylla på med antikroppar, och vi vet inte ens om det är nödvändigt eller inte idag.

    Har du verkligen missat det?


    Nej, fortfarande jag har inte missat det. Jag ifrågasätter din källa som är Aftonbladet och GUs hemsida.

    Har du svårt med läsförståelsen? För du verkar inte ta in eller förstå vad som står.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-16 00:10:47 följande:

    Det är säkert de svavelföreningar som är med äggulan som orsakade den.

    Men kan givetvis vara av andra anledningar, har inte dykt så djupt i detta.


    Eller så smakade de bara äckligt efter förändrat smaksinne efter en influensa. Inte ovanligt alla. Smaksinnet kan förändras av både influensa, förkylningar och mycket annat. Ibland kommer det tillbaka och är bara tillfälligt och ibland så är det permanent.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?