• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Msofie
    apan95 skrev 2021-09-15 15:48:59 följande:

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3


    Åh jag beklagar :( så så tufft är det. Ibland känns det dock som att väntan i sig är det tuffaste. När man vet kan man börja bearbeta det och förhålla sig till det. Ta hand om er nu framöver!
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-09-15 15:48:59 följande:

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3


    Åh nej, vad ledsen jag blir! Så himla tråkigt att det slutade med mens den här gången <3 Skönt ändå att få börja med nästa försök och en ny FET redan denna cykel och inte behöva vänta så länge kan jag tänka mig, eller hur tycker du att det känns? Skickar en stor kram! <3 
  • apan95

    så mycket blandade känslor och det pendlar fram och tillbaks. jag kastas mellan hopp och förtvivlan. men just nu är det mörkt. jag tror jag både kände och såg embryot komma ut i morse. en liten svart klump landade ner i botten på toaletten och jag bara satt och stirrade. en tanke slår mig oftare nu för tiden. tänk om det inte alls kommer gå? tänk om jag bara trott att ivf skulle vara vår lösning men egentligen så kommer det inte leda någon vart. jag sa i går till min sambo, att det känns så sorgligt på något vis, att något som man vet var befruktat och levde senare dog i min mage.

    idag bränner tårarna bakom ögonlocken och jag vet inte om de två Alvedon jag just tog var för att dämpa mensvärken eller de onda i själen..

  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-09-16 10:46:16 följande:

    så mycket blandade känslor och det pendlar fram och tillbaks. jag kastas mellan hopp och förtvivlan. men just nu är det mörkt. jag tror jag både kände och såg embryot komma ut i. en liten svart klump landade ner i botten på toaletten och jag bara satt och stirrade. en tanke slår mig oftare nu för tiden. tänk om det inte alls kommer gå? tänk om jag bara trott att ivf skulle vara vår lösning men egentligen så kommer det inte leda någon vart. jag sa i går till min sambo, att det känns så sorgligt på något vis, att något som man vet var befruktat och levde senare dog i min mage.

    idag bränner tårarna bakom ögonlocken och jag vet inte om de två Alvedon jag just tog var för att dämpa mensvärken eller de onda i själen..


    Ååh fy, så himla tungt! </3 Jag lider verkligen med dig, det är fruktansvärt att behöva känna så här och livet känns verkligen orättvist när man tänker på dem som fått barn utan att blinka och här står vi efter ett år eller två och kämpar fortfarande. Men jag är övertygad om att det kommer att gå för er! Även om det inte känns så för dig just nu, och man måste få sörja och vara arg och ledsen bara man är medveten om att det kommer inte alltid att kännas så här tufft. Hoppas att du känner att du orkar med nästa försök och att det leder till er efterlängtade bebis <3 Känns kliniken bra annars? Och har ni ett till fryst embryo i frysen, eller kanske flera?
  • Soff
    apan95 skrev 2021-09-16 10:46:16 följande:

    så mycket blandade känslor och det pendlar fram och tillbaks. jag kastas mellan hopp och förtvivlan. men just nu är det mörkt. jag tror jag både kände och såg embryot komma ut i morse. en liten svart klump landade ner i botten på toaletten och jag bara satt och stirrade. en tanke slår mig oftare nu för tiden. tänk om det inte alls kommer gå? tänk om jag bara trott att ivf skulle vara vår lösning men egentligen så kommer det inte leda någon vart. jag sa i går till min sambo, att det känns så sorgligt på något vis, att något som man vet var befruktat och levde senare dog i min mage.

    idag bränner tårarna bakom ögonlocken och jag vet inte om de två Alvedon jag just tog var för att dämpa mensvärken eller de onda i själen..


    Kära du <3 :'(( är så himla ledsen att du ska behöva gå igenom detta, och känna sådär. Jag kan känna igen mig i dina tankar om att det kanske inte alls kommer gå, har oftare slagits av den tanken också.. bara senaste dagarna har jag tänkt att jag kanske får leva med att vara barnlös. Men vi får försöka hålla hoppet uppe när vi orkar <3 men också tillåta oss att känna som vi gör ibland.


    Skickar massa kramar till dig! och håller verkligen tummarna för att nästa insättning blir + <3 ta hand om dig nu!! <3 Jag vet inte om du kollat på Carina Bergs tv-program, men det gav iallafall mig lite hopp. 

  • Vickan31

    Ni som har lite koll på mellanblödningar, hur tänker ni om man som jag typ aldrig haft det men nu en vecka innan BIM får en liten mörk blödning? Alltså inte färskt blod, men kanske gammalt? Jag har fått en sån mörk blödning någon gång på sistone men då en dag innan mensen kommer igång, inte en hel vecka innan? Orkar verkligen inte om menscykeln ska börja bråka nu med för tidig mens eller något annat dumt.

  • apan95
    Vickan31 skrev 2021-09-16 11:09:07 följande:

    Ååh fy, så himla tungt! </3 Jag lider verkligen med dig, det är fruktansvärt att behöva känna så här och livet känns verkligen orättvist när man tänker på dem som fått barn utan att blinka och här står vi efter ett år eller två och kämpar fortfarande. Men jag är övertygad om att det kommer att gå för er! Även om det inte känns så för dig just nu, och man måste få sörja och vara arg och ledsen bara man är medveten om att det kommer inte alltid att kännas så här tufft. Hoppas att du känner att du orkar med nästa försök och att det leder till er efterlängtade bebis <3 Känns kliniken bra annars? Och har ni ett till fryst embryo i frysen, eller kanske flera?


    Ja allt känns jättebra med kliniken osv, och vi har 5 st i frysen så det är väll ändå det som känns hoppfullt just nu. Känns bara så himla hopplöst. Hade även lite hopp om att vara gravid nu på årsdagen för missfallet så känns lite extra jobbigt att livmodern kommer eka tomt. Tack för pepp <3
    Soff skrev 2021-09-16 11:32:29 följande:

    Kära du <3 :'(( är så himla ledsen att du ska behöva gå igenom detta, och känna sådär. Jag kan känna igen mig i dina tankar om att det kanske inte alls kommer gå, har oftare slagits av den tanken också.. bara senaste dagarna har jag tänkt att jag kanske får leva med att vara barnlös. Men vi får försöka hålla hoppet uppe när vi orkar <3 men också tillåta oss att känna som vi gör ibland.

    Skickar massa kramar till dig! och håller verkligen tummarna för att nästa insättning blir + <3 ta hand om dig nu!! <3 Jag vet inte om du kollat på Carina Bergs tv-program, men det gav iallafall mig lite hopp. 


    Ja i bland måste man bara landa i allt som sker och försöka förstå. det är så lätt att man bara kör på och inte låter de komma till en liksom. Känns också astufft att min fd bästavän ska få sitt andra barn när som helst nu och jag är inte ens i början av graviditet. våran vänskap tog ju tyvärr slut pga av detta också så känns som man förlorat så extremt stora delar av sig själv i detta.

    Vi kollade på serien tillsammans när den kom ut och jag hoppas såklart att det ska gå vägen för oss också till slut <3 tack för all pepp!
    Msofie skrev 2021-09-16 07:54:19 följande:

    Åh jag beklagar :( så så tufft är det. Ibland känns det dock som att väntan i sig är det tuffaste. När man vet kan man börja bearbeta det och förhålla sig till det. Ta hand om er nu framöver!


    Ja denna väntan tär på en rejält. Glömmer liksom av att leva emellan. Och det stressar liksom ännu mer att tiden bara går och ingenting händer liksom. Hade typ kunnat ha två barn vid de här laget liksom.. <3 tack vännen!
  • Janni91
    Vickan31 skrev 2021-09-16 11:48:26 följande:

    Ni som har lite koll på mellanblödningar, hur tänker ni om man som jag typ aldrig haft det men nu en vecka innan BIM får en liten mörk blödning? Alltså inte färskt blod, men kanske gammalt? Jag har fått en sån mörk blödning någon gång på sistone men då en dag innan mensen kommer igång, inte en hel vecka innan? Orkar verkligen inte om menscykeln ska börja bråka nu med för tidig mens eller något annat dumt.


    Kan det vara en nidblödning? Det hade ju varit underbart :) 
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-09-16 12:44:51 följande:
    Ja allt känns jättebra med kliniken osv, och vi har 5 st i frysen så det är väll ändå det som känns hoppfullt just nu. Känns bara så himla hopplöst. Hade även lite hopp om att vara gravid nu på årsdagen för missfallet så känns lite extra jobbigt att livmodern kommer eka tomt. Tack för pepp <3
    Soff skrev 2021-09-16 11:32:29 följande:

    Kära du <3 :'(( är så himla ledsen att du ska behöva gå igenom detta, och känna sådär. Jag kan känna igen mig i dina tankar om att det kanske inte alls kommer gå, har oftare slagits av den tanken också.. bara senaste dagarna har jag tänkt att jag kanske får leva med att vara barnlös. Men vi får försöka hålla hoppet uppe när vi orkar <3 men också tillåta oss att känna som vi gör ibland.

    Skickar massa kramar till dig! och håller verkligen tummarna för att nästa insättning blir + <3 ta hand om dig nu!! <3 Jag vet inte om du kollat på Carina Bergs tv-program, men det gav iallafall mig lite hopp. 


    Glad att höra att det känns bra med kliniken, och även om vi alla såklart hade önskat att det gick vägen på ert första IVF-försök så tycker jag ändå att det känns väldigt hoppfullt att ni har så många i frysen :) Jag är nog personligen mest nervös för att det ska bli för få ägg eller få/inga befruktade embryon i vår kommande IVF, men om man har flera befruktade embryon och problemet inte ligger där så kommer ju något av dem att fästa förr eller senare, även om det precis som med en vanlig menscykel utan IVF kan ta några försök trots att allt ser tipptopp ut. Förstår att hoppet känns långt borta just nu som sagt, och att ni snart når årsdagen för missfallet suger såklart extra mycket, men vi är många som hejar på dig och är övertygade om att det kommer att gå vägen för dig snart <3 
  • Vickan31
    Janni91 skrev 2021-09-16 12:57:14 följande:
    Kan det vara en nidblödning? Det hade ju varit underbart :) 
    Intressant tanke! :) Jag googlade lite och t.ex. natural cycles skriver "Implantationsblödningen är mer som en lättare spotting än ett mensflöde och kan vara mer rosa eller brun till färgen." Jag trodde att det behövde vara färskt blod av någon anledning, men kanske det kan vara mörkare/brunt också. Jag får se om det fortsätter kommande dagar, för i så fall är det nog inget bra tecken som sagt jämfört med om det bara skulle vara idag. Hoppet är ju det sista som överger en ;) 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet