• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    Msofie skrev 2021-09-22 19:52:45 följande:

    Var på första ultaljudet för IVF 2.0, stimuleringsdag 8. Hade 14 äggblåsor, typ samma som första gången. Läkaren tyckte det utvecklade sig bra och dosen verkar passa mig. Ny tid för VUL på fredag och äggplock blir sannolikt mellan nästa måndag - onsdag. Något tidigare än jag tänkt mig.

    Denna IVFn känns som den blåser förbi mig. Förra kändes som den varade i en hel evighet. Men trots det gör jag allt på rutin, är märkligt likgiltig och mitt hjärta är inte riktigt i det. Mår illa, är trött som fan och börjar få ont i äggstockarna. Men mår ändå bra trots omständigheterna och kan fortfarande träna, det är jag tacksam för!


    Skönt att det utvecklar sig bra <3 jag håller tummarna <3 


    På ett sätt kanske det är skönt att vara lite likgiltig, och inte känna att man totalt drunknar i det? <3 Det är förstås sorgligt också att det ska komma till den punkten överhuvudtaget, men jag tycker själv att det är väldigt jobbigt när man blir helt uppslukad. Sen önskar man såklart att allt kunde vara en glädje istället.. men så blev det ju inte. Man blir ju helt slut av detta alltså..

  • Vickan31
    Janni91 skrev 2021-09-21 18:27:25 följande:
    Ja men precis!! :) 

    Åh, samma här, vår pekingese blir också ett år om några veckor haha, så sjukt! Förstår verkligen vad du menar, vår tjej har nära till skall och skäller så fort vi försöker lämna henne ensam, inte för att hon har separationsångest (en hundpsykolog har gjort en utredning) utan för att hon är envis och inte tycker om att vi lämnar henne...I övrigt tycker jag att det är lättare nu, även om hon är skitjobbig ibland :P 

    Ja, behövde verkligen goda nyheter nu! Tack snälla <3 <3 
    Janni91 skrev 2021-09-22 14:51:26 följande:

    Nu tar vi paus efter besked om att infektionen mykoplasma fortfarande är kvar och måste behandlas på nytt och cellförändringar som kräver operation (konisering). Började äntligen se ljuset i tunneln men den lyckan var ju kort. Ska försöka återhämta mig efter denna berg- och dalbana </3


    Ja det är en utmanande ålder de är i, men jag tror att det är en fas för både din hund och min och att det kommer att bli bättre med tiden och lite övning. Det är liksom värt det trots att de är skitjobbiga ibland :D 

    Ååh men kära Janni, vilka otroligt tråkiga besked efter att du äntligen fått lite goda nyheter om kliniken </3 Jag förstår att det måste kännas jättetungt och att uiversum motarbetar en, att du redan haft nog med motgångar och så kom det här :( Hoppas att du får tillfälle att återhämta dig nu eller i alla fall i helgen. Skickar en stor kram <3 

  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-09-22 12:38:49 följande:

    Nu är det sista ägglossningen för oss innan ivf. Till min förvåning fick jag stegring igår på äl test och positivt idag (cd14), dessutom helt utan letrozol. Jag som annars brukar få äl runt dag 18-19. Känns så skönt att min kropp verkar helt stabil nu i och med graviditet, medicinsk abort och vaccination. Nu blir detta ett helhjärtat sista försök innan nästa utmaning.


    Vad skönt att höra att kroppen är lite mer samarbetsvillig nu, och det ger ju mer hopp ändå när cykeln rullar på som den ska eller till och med bättre än man är van vid :) Skönt att hjälpen nu är nära om det skulle behövas, men håller först och främst tummarna för detta försök sååå mycket!<3 
  • Vickan31
    Msofie skrev 2021-09-22 19:52:45 följande:

    Var på första ultaljudet för IVF 2.0, stimuleringsdag 8. Hade 14 äggblåsor, typ samma som första gången. Läkaren tyckte det utvecklade sig bra och dosen verkar passa mig. Ny tid för VUL på fredag och äggplock blir sannolikt mellan nästa måndag - onsdag. Något tidigare än jag tänkt mig.

    Denna IVFn känns som den blåser förbi mig. Förra kändes som den varade i en hel evighet. Men trots det gör jag allt på rutin, är märkligt likgiltig och mitt hjärta är inte riktigt i det. Mår illa, är trött som fan och börjar få ont i äggstockarna. Men mår ändå bra trots omständigheterna och kan fortfarande träna, det är jag tacksam för!


    Det låter ju lovande - den här gången är er gång, det känner jag på mig :) Jag kan tänka mig att man på ett sätt har mer förhoppningar första IVF:en och om den inte lyckas så är det säkert vanligt att känna som du känner nu - men oavsett om man är likgiltig eller helhjärtat i det så påverkar ju inte det resultatet om du förstår hur jag tänker? Så det är ju inte "fel" att du känner dig likgiltig den här gången - det kan ju ändå gå riktigt bra och jag är glad att höra att du mår bra trots omständighetena. Fortsätter att hålla tummarna och heja på! <3 
  • Idoh

    Hej alla!

    Jag skriver sällan men läser nästan varje dag. Blir så tydligt vilken otroligt tålamodsprövande process som alla går igenom. Och oviss, vilket nästan är det svåraste av allt! Känns speciellt att skriva det jag tänkt skriva, eftersom det senaste året varit väldigt tufft med alla försök och besöken på klinik. Det här var ju sista försöket innan remiss skulle skrivas till ivf. Har varit SÅ inställd på ivf och tackat nej till jobb osv. Så imorse testade jag som vanligt tidigt, BIM -3. Nåt dök upp, precis när jag tänkte slänga bort det. Känns sjukt, och jag tänker mest på hur mycket som kan gå fel. Men samtidigt, det är väl så här det börjar?

  • Mizzi26

    Måste bara säga att jädrans vad vi alla går igenom saker här! Vi får tacklas med så mycket och även om det inte är riktigt samma sak för alla så har vi ändå samma mål & samma grundproblem. Vilka kämpar ni/vi är allihopa! Kram till er alla!

    Min uppdatering lyder såhär, jag skulle gjort spolning igår men har klagat om en annorlunda smärta i livmodern/äggstockarna sedan mitt senaste besök där så hon skulle kolla om allt stod rätt till innan spolningen och utbrast bara i ett oj? jag fick ingen spolning och vet inte när jag kommer få göra ett nytt försök för jag har tydligen en cysta på 5 cm. Fick ett besök om två veckor för att se om den försvunnit. Vilket betyder att vi inte kunde starta med provera nu och inte heller letrozol. Allt blir förskjutet. Ligger hemma med smärtor från cystan och hoppas att jag aldrig mer ska nysa för jag skrek rakt ut av smärtan jag fick då haha.

    Har däremot fått tillbaka mina provsvar & jag har diagnostiserats med pco/pcos.

    Vet att ni är väldigt mycket duktigare än mig på provsvar o vad som betyder vad så tänkte att ni kanske ville se över om allt ser okej ut trots min pco?

    T4 - 15,0

    TSH - 1,7

    FSH - 5,0

    LH - 18

    S-prolaktin - 180

    S-testosteron - 1,3

    Östradiol - 310

    AMH - 46,6

  • RH93
    Idoh skrev 2021-09-23 11:21:47 följande:

    Hej alla!

    Jag skriver sällan men läser nästan varje dag. Blir så tydligt vilken otroligt tålamodsprövande process som alla går igenom. Och oviss, vilket nästan är det svåraste av allt! Känns speciellt att skriva det jag tänkt skriva, eftersom det senaste året varit väldigt tufft med alla försök och besöken på klinik. Det här var ju sista försöket innan remiss skulle skrivas till ivf. Har varit SÅ inställd på ivf och tackat nej till jobb osv. Så imorse testade jag som vanligt tidigt, BIM -3. Nåt dök upp, precis när jag tänkte slänga bort det. Känns sjukt, och jag tänker mest på hur mycket som kan gå fel. Men samtidigt, det är väl så här det börjar?


    Wow vilken lycka :D stort grattis till dig <3
  • Soff
    Idoh skrev 2021-09-23 11:21:47 följande:

    Hej alla!

    Jag skriver sällan men läser nästan varje dag. Blir så tydligt vilken otroligt tålamodsprövande process som alla går igenom. Och oviss, vilket nästan är det svåraste av allt! Känns speciellt att skriva det jag tänkt skriva, eftersom det senaste året varit väldigt tufft med alla försök och besöken på klinik. Det här var ju sista försöket innan remiss skulle skrivas till ivf. Har varit SÅ inställd på ivf och tackat nej till jobb osv. Så imorse testade jag som vanligt tidigt, BIM -3. Nåt dök upp, precis när jag tänkte slänga bort det. Känns sjukt, och jag tänker mest på hur mycket som kan gå fel. Men samtidigt, det är väl så här det börjar?


    Wow! Det är sånt här som inger hopp. Grattis!! 
  • Ericky
    Idoh skrev 2021-09-23 11:21:47 följande:

    Hej alla!

    Jag skriver sällan men läser nästan varje dag. Blir så tydligt vilken otroligt tålamodsprövande process som alla går igenom. Och oviss, vilket nästan är det svåraste av allt! Känns speciellt att skriva det jag tänkt skriva, eftersom det senaste året varit väldigt tufft med alla försök och besöken på klinik. Det här var ju sista försöket innan remiss skulle skrivas till ivf. Har varit SÅ inställd på ivf och tackat nej till jobb osv. Så imorse testade jag som vanligt tidigt, BIM -3. Nåt dök upp, precis när jag tänkte slänga bort det. Känns sjukt, och jag tänker mest på hur mycket som kan gå fel. Men samtidigt, det är väl så här det börjar?


    Åh WOW! Massa grattis till er! Mycket kan gå fel, men mest kan det gå rätt faktiskt <3 hurra hurra från en annan som lyckades tillslut utan IVF. Nu gravid i v14 <3
  • Idoh
    RH93 skrev 2021-09-23 13:54:19 följande:

    Wow vilken lycka :D stort grattis till dig <3


    Tack så jättemycket! Och lycka till framåt! <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet