• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Längtartillvår

    I lördags gick vaknade jag 5am och bestämde att det var dags att ta gravtest, både ett vanligt och ett testa tidigt. Jag smög ner, kissade, testade och lämnade testen i badrummet medan jag slängde lite skräp i köket. Pojkvännen vaknar och tassar ner för att kolla testen med mig. Han tar ett och jag tar ett. Not pregnant står det på mitt och endast en linje på det pojkvännen tog.

    Jag fullständigt bröt ihop. Grät från 5 på morgonen tills jag gick och lade mig på kvällen. Så fruktansvärt besviken, ledsen, arg. Det är så fruktansvärt orättvist. Vet inte hur man någonsin kommer komma över den här hjärtesorgen man har. Inte ens med en perfekt blasto funkar det, hur ska det då någonsin funka?!?!

    Jag har bara en blasto i frysen, har inte stort hopp om att det ska lyckas med den, hur ska man orka med ännu en IVF omgång när man vet att det ändå inte behöver funka?

    Har proppat i mig så sjuka nivåer progesterone så mensen har fortfarande inte kommit :( slutade med all medicin igår, hoppades mensen skulle komma direkt så nästa cykel kan börja. Orkar inte vänta längre!!!

  • Längtartillvår
    Soff skrev 2021-10-31 09:31:02 följande:

    Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...


    Fy fan, beklagar verkligen. Vet precis hur du känner. För mig funkade det inte ens med en perfekt blastocyst och tonvis med mediciner. Det här är så himla dränerande <3
  • Längtartillvår
    Bx3 skrev 2021-10-31 12:07:58 följande:

    <3

    Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

    Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.


    Jag hade tänkt skriva typ exakt vad du skrivit. Känner igen vartenda ord du skrivit. Neg test för mig också, så himla nedslående. Toxisk positivitet passar väldigt bra in på min sambo, och det är så jobbigt, får typ dåligt samvete över att jag mår så himla dåligt över detta. Min sambo är ju såklart positiv "nästa gång går det, elleraå kanske det går naturligt i väntan på nästa omgång"

    Det går verkligen inte att förklara för någon hur man mår och hur det påverkar en. Så för mig är det så skönt att skriva här där verkligen alla fattar!

    Imorgon måste jag ringa kliniken och säga att jag testat negativt. Och så ska jag fråga när vi får sätta in den frysta blaston. Vet du nästa steg för er?
  • Längtartillvår
    Steeph skrev 2021-10-31 16:18:23 följande:

    Jag hoppas ingen tar illa vid, vill bara dela med mig av vår positiva upplevelse och våra positiva nyheter från dagens insättning.

    Jag var ganska nere när vi åkte till kliniken och tänkte om vi får 2 blastisar så blir jag mer än nöjd. Vi fick 5!!!! Alla riktigt snygga och den idag var tydligen en riktig 10 poängstenar. Vi har även 3 som odlas vidare till imorgon som varit lite sega i starten, så kanske någon mer kan frysas in om vi har den extra turen. Jag trodde aldrig på sånt här fint resultat av våra 9 befruktade. Så tacksam <3


    Det är verkligen toppen nyheter! Vilka resultat. Hoppas det går vägen för dig första insättningen så du slipper gå igenom skiten mer! Har du fått ej testdag?
  • Msofie
    Längtartillvår skrev 2021-10-31 17:21:17 följande:

    I lördags gick vaknade jag 5am och bestämde att det var dags att ta gravtest, både ett vanligt och ett testa tidigt. Jag smög ner, kissade, testade och lämnade testen i badrummet medan jag slängde lite skräp i köket. Pojkvännen vaknar och tassar ner för att kolla testen med mig. Han tar ett och jag tar ett. Not pregnant står det på mitt och endast en linje på det pojkvännen tog.

    Jag fullständigt bröt ihop. Grät från 5 på morgonen tills jag gick och lade mig på kvällen. Så fruktansvärt besviken, ledsen, arg. Det är så fruktansvärt orättvist. Vet inte hur man någonsin kommer komma över den här hjärtesorgen man har. Inte ens med en perfekt blasto funkar det, hur ska det då någonsin funka?!?!

    Jag har bara en blasto i frysen, har inte stort hopp om att det ska lyckas med den, hur ska man orka med ännu en IVF omgång när man vet att det ändå inte behöver funka?

    Har proppat i mig så sjuka nivåer progesterone så mensen har fortfarande inte kommit :( slutade med all medicin igår, hoppades mensen skulle komma direkt så nästa cykel kan börja. Orkar inte vänta längre!!!


    Jag beklagar verkligen att ni behöver gå igenom det. Det är en ny nivå av hopplöshet. Vet hur svårt det är att se ett senario där det skulle kunna gå. Mitt tips är kanske att reflektera verkligen över när man är redo att göra ett försök igen. Många gånger behöver man ge sitt psyke och kropp en paus för att läka lite. Hoppas att ni kan få det och att ni lyckas hitta ett sätt att ta er igenom det.
  • Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-31 17:23:02 följande:
    Fy fan, beklagar verkligen. Vet precis hur du känner. För mig funkade det inte ens med en perfekt blastocyst och tonvis med mediciner. Det här är så himla dränerande <3

    :(( <3 tack <3 


    Fy fan alltså :´( blir så ledsen för din skull. Läste ditt inlägg. Fy FAN va orättvist allt detta är!! Finns inte ord till att beskriva. Vad vi alla behöver gå igenom... Om folk bara visste som tar helt förgivet att det bara går lätt...


    Är så ledsen. Både för dig, mig och alla andra här inne, som testar negativt, behöver gå igenom ivf, behöver gå igenom all denna väntan, sorg, ilska etc. Kram till oss. Vi förtjänar att få uppleva den där lyckan nån dag...

  • Tildasafira

    God morgon! Uppdatering från mig, sk iväg och ta blodprov nu vilket egentligen känns rätt lönlöst. Är i upplösningstillstånd då mina starka plus som stegrat plötsligt blivit svaga igen och idag tog jag ett nytt digitalt som visade inte gravid. Pallar verkligen inte mer, vid nästa mens ska jag dessutom på praktik så känns svårt att få igång en ivf-omgång och springa på massa läkarbesök. Fyfan, ångest i hela jävla kroppen. Och som ett hån på det så mår jag så illa och har ont i brösten. Frågan är då om det är något som inte kommit ut som det ska. Förlåt för ett deppigt inlägg, men känns som jag nått min gräns för vad jag pallar med.

  • Jenniepennie031
    Tildasafira skrev 2021-11-01 08:10:01 följande:

    God morgon! Uppdatering från mig, sk iväg och ta blodprov nu vilket egentligen känns rätt lönlöst. Är i upplösningstillstånd då mina starka plus som stegrat plötsligt blivit svaga igen och idag tog jag ett nytt digitalt som visade inte gravid. Pallar verkligen inte mer, vid nästa mens ska jag dessutom på praktik så känns svårt att få igång en ivf-omgång och springa på massa läkarbesök. Fyfan, ångest i hela jävla kroppen. Och som ett hån på det så mår jag så illa och har ont i brösten. Frågan är då om det är något som inte kommit ut som det ska. Förlåt för ett deppigt inlägg, men känns som jag nått min gräns för vad jag pallar med.


    Förstår verkligen det <3 Så tufft med besvikelse på besvikelse, helt fruktansvärt. Vill minnas att du, precis som jag, haft många missfall. Var hos en läkare som rekommenderade mig progesteron från ÄL (alltså inte från plus) - är det något du fått testa? Stor kram
  • Vickan31
    Soff skrev 2021-10-31 09:31:02 följande:

    Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...


    Bx3 skrev 2021-10-31 12:07:58 följande:
    <3

    Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

    Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.
    Längtartillvår skrev 2021-10-31 17:21:17 följande:

    I lördags gick vaknade jag 5am och bestämde att det var dags att ta gravtest, både ett vanligt och ett testa tidigt. Jag smög ner, kissade, testade och lämnade testen i badrummet medan jag slängde lite skräp i köket. Pojkvännen vaknar och tassar ner för att kolla testen med mig. Han tar ett och jag tar ett. Not pregnant står det på mitt och endast en linje på det pojkvännen tog.

    Jag fullständigt bröt ihop. Grät från 5 på morgonen tills jag gick och lade mig på kvällen. Så fruktansvärt besviken, ledsen, arg. Det är så fruktansvärt orättvist. Vet inte hur man någonsin kommer komma över den här hjärtesorgen man har. Inte ens med en perfekt blasto funkar det, hur ska det då någonsin funka?!?!

    Jag har bara en blasto i frysen, har inte stort hopp om att det ska lyckas med den, hur ska man orka med ännu en IVF omgång när man vet att det ändå inte behöver funka?

    Har proppat i mig så sjuka nivåer progesterone så mensen har fortfarande inte kommit :( slutade med all medicin igår, hoppades mensen skulle komma direkt så nästa cykel kan börja. Orkar inte vänta längre!!!


    Tildasafira skrev 2021-11-01 08:10:01 följande:

    God morgon! Uppdatering från mig, sk iväg och ta blodprov nu vilket egentligen känns rätt lönlöst. Är i upplösningstillstånd då mina starka plus som stegrat plötsligt blivit svaga igen och idag tog jag ett nytt digitalt som visade inte gravid. Pallar verkligen inte mer, vid nästa mens ska jag dessutom på praktik så känns svårt att få igång en ivf-omgång och springa på massa läkarbesök. Fyfan, ångest i hela jävla kroppen. Och som ett hån på det så mår jag så illa och har ont i brösten. Frågan är då om det är något som inte kommit ut som det ska. Förlåt för ett deppigt inlägg, men känns som jag nått min gräns för vad jag pallar med.



    Ååh älskade ni, vilken tung helg med så många sorgsna, jobbiga besked :( Jag önskar att jag kunde krama om er allihopa: Soff, Bx3, Längtartillvår, Tildasafira <3 (förlåt om jag glömt någon) Jag blir så ledsen, för ni förtjänar ju verkligen att få era efterlängtade bebisar snart - ja allra helst att ni hade varit gravida eller fått dem nu. Önskar att det fanns något jag kunde göra för er, men jag hoppas att ni hittar något sätt att ta er igenom den här veckan och att det kommer att kännas lite mer hoppfullt när nästa försök närmar sig <3 



  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-10-31 16:18:23 följande:

    Jag hoppas ingen tar illa vid, vill bara dela med mig av vår positiva upplevelse och våra positiva nyheter från dagens insättning.

    Jag var ganska nere när vi åkte till kliniken och tänkte om vi får 2 blastisar så blir jag mer än nöjd. Vi fick 5!!!! Alla riktigt snygga och den idag var tydligen en riktig 10 poängstenar. Vi har även 3 som odlas vidare till imorgon som varit lite sega i starten, så kanske någon mer kan frysas in om vi har den extra turen. Jag trodde aldrig på sånt här fint resultat av våra 9 befruktade. Så tacksam <3


    Så glad jag blir att höra det här, vilka fantastiska nyheter! :D Håller tummarna för att 10-poängaren där inne resulterar i er efterlängtade bebis - det är banne mig er tur nu! <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet