• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-12-13 09:09:41 följande:

    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

    Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3


    Vad härligt att höra att du äntligen fått komma hem och jag hoppas att du slapp operation nummer 2.

    Precis samma hände mig, när jag låg på sjukhuset efter en natt med hemsk smärta och operation så ringer läkaren och säger att endast 7 befruktats men alla är dåliga och vi kommer förmodligen inte få någon till frys. Men ändå fick vi tre till frys! Så jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att alla klarar sig till frys fina du <3

    Känns verkligen som att vi gått igenom samma resa med vårt första äggplock. Helt sjukt. Och så har vi samma läkare. Vi är IVF soulmates haha!

    Vila vila vila och drick mycket och mys! Vad skönt att du berättade för mamma också. Jag hade inte berättat för mamma om IVF men jag behövde hennes kärlek efter operationen så jag sa att jag har blivit opererad på grund av annat så hon kom och tog hand om mig i flera dagar.

    Nu håller vi tummarna för alla andra äggen!!!

    Miljoner kramar
  • RH93
    Tildasafira skrev 2021-12-13 09:09:41 följande:

    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

    Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3


    Verkligen förståeligt att du känner som du gör. Inget du ska skämmas för på något sätt. Va skönt att du fått komma hem nu och att din sambo tar hand om dig. Kram.
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-13 09:09:41 följande:
    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3
    RH93 skrev 2021-12-13 07:44:48 följande:

    Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.

    Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.


    Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

    Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3
    Åh skönt att höra att du äntligen är på hemmaplan igen <3 och bra att du berättade för din mamma! <3 tror det är viktigt att lätta på sitt hjärta och ta emot stöd från nära och kära i allt detta. Ta nu hand om dig!! <3 
  • Soff

    Goda nyheter här! <3<3 


    Dom ringde igen från reproduktionsmedicin i Huddinge! Vi har fått ett nybesök på tisdag nästa vecka! Är såå lättad att vi får komma dit innan detta året är slut, och äntligen få komma igång med processen <3 Känns så himla bra. Man har gått runt i ovisshet så himla länge, när man ska få komma framåt, och äntligen har vi ett konkret datum! 

  • apan95
    Soff skrev 2021-12-13 11:10:10 följande:

    Goda nyheter här! <3<3 

    Dom ringde igen från reproduktionsmedicin i Huddinge! Vi har fått ett nybesök på tisdag nästa vecka! Är såå lättad att vi får komma dit innan detta året är slut, och äntligen få komma igång med processen <3 Känns så himla bra. Man har gått runt i ovisshet så himla länge, när man ska få komma framåt, och äntligen har vi ett konkret datum! 


    Äntligen Soff, äntligen! <3
  • RH93
    Soff skrev 2021-12-13 11:10:10 följande:

    Goda nyheter här! <3<3 

    Dom ringde igen från reproduktionsmedicin i Huddinge! Vi har fått ett nybesök på tisdag nästa vecka! Är såå lättad att vi får komma dit innan detta året är slut, och äntligen få komma igång med processen <3 Känns så himla bra. Man har gått runt i ovisshet så himla länge, när man ska få komma framåt, och äntligen har vi ett konkret datum! 


    Soff va glad jag blir för din skull <3 Det gör verkligen sån skillnad när man bara vet att nu kommer man att få konkret hjälp.
  • Soff
    apan95 skrev 2021-12-13 12:27:06 följande:
    Äntligen Soff, äntligen! <3

    Jaa!! <3 <3 <3


     


    RH93 skrev 2021-12-13 12:59:59 följande:
    Soff va glad jag blir för din skull <3 Det gör verkligen sån skillnad när man bara vet att nu kommer man att få konkret hjälp.
    Tack fina RH93<3 <3 Ja verkligen, jättestor skillnad! 

  • Steeph
    Soff skrev 2021-12-13 11:10:10 följande:

    Goda nyheter här! <3<3 

    Dom ringde igen från reproduktionsmedicin i Huddinge! Vi har fått ett nybesök på tisdag nästa vecka! Är såå lättad att vi får komma dit innan detta året är slut, och äntligen få komma igång med processen <3 Känns så himla bra. Man har gått runt i ovisshet så himla länge, när man ska få komma framåt, och äntligen har vi ett konkret datum! 


    Men gud vad härligt Soff så skönt för er att komma dit innan jul och känna att det jag dragit igång.
  • Soff
    Steeph skrev 2021-12-13 16:13:48 följande:
    Men gud vad härligt Soff så skönt för er att komma dit innan jul och känna att det jag dragit igång.
    Ja verkligen <3 känns verkligen jätteskönt <3 är så lättad och glad för detta <3 
  • Janni91
    Tildasafira skrev 2021-12-13 09:09:41 följande:
    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3
    RH93 skrev 2021-12-13 07:44:48 följande:

    Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.

    Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.


    Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

    Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3
    Så skönt att höra! Och så skönt att ha mammas stöd <3 
    Soff skrev 2021-12-13 11:10:10 följande:

    Goda nyheter här! <3<3 


    Dom ringde igen från reproduktionsmedicin i Huddinge! Vi har fått ett nybesök på tisdag nästa vecka! Är såå lättad att vi får komma dit innan detta året är slut, och äntligen få komma igång med processen <3 Känns så himla bra. Man har gått runt i ovisshet så himla länge, när man ska få komma framåt, och äntligen har vi ett konkret datum! 


    Åh, vilka härliga nyheter!! Äntligen!! <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet