• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Lilleplutt2022
    MsTintin skrev 2022-03-21 16:48:09 följande:

    Igår så sköljde ett illamående över mig vid lunch och jag började ju såklart fundera på om det kaaanske kunde betyda något. Min man sa till slut åt mig att ta ett test, men jag hade bara gamla, utgångna test kvar. Jag tog typ fyra stycken och alla kom tillbaka positiva!

    Jag vågade dock inte tro på dessa, så idag på lunchen stack jag iväg och köpte ett nytt, digitalt test. Och det visade också positivt! Jag är helt chockad, vågade ju inte tro att det skulle bli något!


    Så underbart!!! Grattis! HjärtaSolig
  • Janni91
    MsTintin skrev 2022-03-21 16:48:09 följande:

    Igår så sköljde ett illamående över mig vid lunch och jag började ju såklart fundera på om det kaaanske kunde betyda något. Min man sa till slut åt mig att ta ett test, men jag hade bara gamla, utgångna test kvar. Jag tog typ fyra stycken och alla kom tillbaka positiva!

    Jag vågade dock inte tro på dessa, så idag på lunchen stack jag iväg och köpte ett nytt, digitalt test. Och det visade också positivt! Jag är helt chockad, vågade ju inte tro att det skulle bli något!


    Åhh, stort grattis!! Så så härligt :))
  • Mirabilis89
    MsTintin skrev 2022-03-21 16:48:09 följande:

    Igår så sköljde ett illamående över mig vid lunch och jag började ju såklart fundera på om det kaaanske kunde betyda något. Min man sa till slut åt mig att ta ett test, men jag hade bara gamla, utgångna test kvar. Jag tog typ fyra stycken och alla kom tillbaka positiva!

    Jag vågade dock inte tro på dessa, så idag på lunchen stack jag iväg och köpte ett nytt, digitalt test. Och det visade också positivt! Jag är helt chockad, vågade ju inte tro att det skulle bli något!


    Stort grattis!! Skrattande Det blev på första IVF:en med färsk insättning va?
  • Villblimamma96

    Hej! 


    Idag var jag på UL efter andra omgången med Letrozo. förra gången var det en ägglossning på gång vid UL, men den här gången verkar det inte vara det än, kanske ett ägg som håller på att utvecklas, jag ska tillbaka på UL på måndag. Varför kan inte saker bara fungera? Jag vet att mina problem inte är lika stora som andras kanske, men jag känner mig ändå nedslagen och irriterad på att det inte bara kan fungera. Jag vill inte behöva äta letrozol en omgång till! 

  • MsTintin
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-21 17:02:59 följande:
    Så underbart!!! Grattis! HjärtaSolig
    RH93 skrev 2022-03-21 19:35:12 följande:

    MSTINTIN: åh va kul. Stort grattis <3


    Janni91 skrev 2022-03-21 20:00:11 följande:
    Åhh, stort grattis!! Så så härligt :))
    Mirabilis89 skrev 2022-03-22 14:56:46 följande:
    Stort grattis!! Skrattande Det blev på första IVF:en med färsk insättning va?
    Tack allihopa, det känns helt overkligt! Nu kommer nya milstolpar att förhoppningsvis ta sig förbi, första blir att få höra hjärtljud under ultraljudet om två veckor!

    Mirablis89 - ja precis, det stämmer :)



  • Mirabilis89
    MsTintin skrev 2022-03-24 10:32:35 följande:
    RH93 skrev 2022-03-21 19:35:12 följande:

    MSTINTIN: åh va kul. Stort grattis <3


    Mirabilis89 skrev 2022-03-22 14:56:46 följande:
    Stort grattis!! Skrattande Det blev på första IVF:en med färsk insättning va?
    Tack allihopa, det känns helt overkligt! Nu kommer nya milstolpar att förhoppningsvis ta sig förbi, första blir att få höra hjärtljud under ultraljudet om två veckor!

    Mirablis89 - ja precis, det stämmer :)



    Åh vad härligt, det känns lovande inför vår kommande IVF med. Tycker jag hört om så många som inte lyckas på första, så kul att höra om de se gör det också med. Glad
  • Lilleplutt2022
    Nu blev det dags ! Hormonbehandling nr 4 och är försiktigt optimistisk. Solig
    Lite nervös då jag har ny medicinering, denna gång Rekovelle. De två första gångerna fick jag menopur som jag fick jobbiga biverkningar av och hade ont i flera veckor samt att jag blev lverstimulerad i första försöket. Förra omgången blev det Gonal-F och jag kände ingenting av hormonerna. Helt otroligt hur olikt min kropp har reagerat på medicineringen . Förvånad
    Jag hoppas innerligt att jag mår bra denna gång och slipper menssmärtor i flera veckor samt att guldägget dyker upp! Solig
  • ttcjuliaa

    Känt mig så trött och urven i tre dagar nu. Hade bestämt mig för att vänta med test till BIM på fredag men jag klarar det inte! Tog ett testa tidigt från babyplan nu (äl +9) och vet inte om jag inbillar mig ett streck. Ibland ser jag det och ibland inte.. 

  • Mirabilis89
    ttcjuliaa skrev 2022-03-29 18:32:41 följande:

    Känt mig så trött och urven i tre dagar nu. Hade bestämt mig för att vänta med test till BIM på fredag men jag klarar det inte! Tog ett testa tidigt från babyplan nu (äl +9) och vet inte om jag inbillar mig ett streck. Ibland ser jag det och ibland inte.. 


    Jag brukar vara rätt nitisk med sådana, men jag tycker mig se något?! Hoppas hoppas att det är ett äkta streck och inte spökstreck Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet