• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Juli1990
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-19 10:55:25 följande:

    Förstår dig också nervös. Samtidigt hade jag ett ma i vintras när jag inte märkte några symptom alls så antar att man bara får försöka kämpa sig igenom den här första perioden :) håller tummarna för alla oss!


    Beklagar missfallet! :( du hade inga symtom av din graviditet menar du? Eller du kände inte av själva missfallet? I vilken vecka fick du missfall?

    Precis, vi får försöka kämpa på och verkligen hålla tummarna för oss alla :)
  • Hejsan91hejsan
    Juli1990 skrev 2021-09-19 12:13:29 följande:

    Beklagar missfallet! :( du hade inga symtom av din graviditet menar du? Eller du kände inte av själva missfallet? I vilken vecka fick du missfall?

    Precis, vi får försöka kämpa på och verkligen hålla tummarna för oss alla :)


    Kände inte av missfallet alls, alla graviditetssymptom fanns kvar. Missfallet upptäcktes på ultraljud i v.12 men fostret hade dött redan i v.9. Men hoppas de går bättre denna gång :)
  • Hejsan91hejsan
    Anonym4848 skrev 2021-09-19 11:15:33 följande:

    Ja, jag vet precis hur det känns! Jag blev också lovad tidigt VUL denna gång, hade i v. 9, det var skönt. Nu våndas jag inför RUL på fredag..denna ständiga oro.. :/

    Lycka till! <3


    Ja kommer vara så rädd innan alla ultraljud denna gång. håller tummarna för att det går bra för dig <3 :)
  • SkromniZZa

    Hej allihopa och grattis till era pluss ??

    Plussade den 1:e september (IVF med 5 dagars embryo) i v. 6+6 idag enligt app.

    Första försöket och första graviditeten.

    Fick bruna flytningar i förrgår som håller i tredje dag idag och är livrädd att ngt gick fel ????

    Har inbokat UL på IVF kliniken om 2 dagar, hoppas att allt bli bra och vi få höra hjärtslag!

    Finns någon i samma sitts med bruna/rosa flytningar ?

  • Dalarna91
    SkromniZZa skrev 2021-09-19 13:07:39 följande:

    Hej allihopa och grattis till era pluss ??

    Plussade den 1:e september (IVF med 5 dagars embryo) i v. 6+6 idag enligt app.

    Första försöket och första graviditeten.

    Fick bruna flytningar i förrgår som håller i tredje dag idag och är livrädd att ngt gick fel ????

    Har inbokat UL på IVF kliniken om 2 dagar, hoppas att allt bli bra och vi få höra hjärtslag!

    Finns någon i samma sitts med bruna/rosa flytningar ?


    Jag är vecka 4+3. Har idag exakt som mensvärk och lite rosa flytning, syns bara när man torkar sig. Men börjar bli orolig det är starten på missfall.
  • Ik96
    Dalarna91 skrev 2021-09-19 10:38:10 följande:

    Min sambo fyller år i oktober. Tänkte de skulle vara roligt att köpa någon pappa bok som har lite humor i.

    Har ni något tips på en bra pappa bok? Första barnet för oss bägge.


    Jag köpte en pappa-bok till min sambo inför förra barnet, ska kolla vad den hette :)
  • Anonym (D)

    Jag följer tråden men vill inte lägga in mig på listan efter VUL som är i slutet av september.

    Jag har kanske ett svagt illamående. Det kommer och går. Så jag får tänka på hur ofta jag äter.

  • Dalarna91
    Ik96 skrev 2021-09-19 16:25:07 följande:

    Jag köpte en pappa-bok till min sambo inför förra barnet, ska kolla vad den hette :)


    Tack, det skulle vara så snällt!!
  • Juli1990
    Anonym (D) skrev 2021-09-19 18:28:13 följande:

    Jag följer tråden men vill inte lägga in mig på listan efter VUL som är i slutet av september.

    Jag har kanske ett svagt illamående. Det kommer och går. Så jag får tänka på hur ofta jag äter.


    Hej,

    Har du köpt till VUL privat? Funderar på att göra men vet inte vad som är rimligt att betala och om det är värt det? Någon med erfarenhet?
  • Anonym (Bebis2)
    Juli1990 skrev 2021-09-20 06:53:21 följande:

    Hej,

    Har du köpt till VUL privat? Funderar på att göra men vet inte vad som är rimligt att betala och om det är värt det? Någon med erfarenhet?


    Jag har ett bokat privat. Det kostar 800 kr, inkl. ett par bilder och en filmsnutt tror jag. Tycker det känns som ett rimligt pris i Stockholm. Tror alla tar ungefär samma priser.
Svar på tråden BF maj 2022