• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2022-01-09 17:40:36 följande:

    Och det som sades av mig var att vi behöver mer fakta och en del forskning och få veta betydelse av dessa biverkningar.
    Jag tagit upp tre jag hört talas om, har du hört någon mer?
    Så kan jag ta med dom också, vilka nu de är.


    Du skriver ju i inlägg efter inlägg "riklig mens".

    Att du skrev om VISSA kvinnor och deras biverkning i ETT inlägg, gör det inte rättfärdigat att sitta och fixera sig enbart vid "riklig mens" när diskuteras GENERELLT om vaccin och mens, så som du gör.

    Och INGEN har förnekat, heller att mer fakta behövs. Det är knappast andras problem OM du har missat detta.
    Ingen har missat att du har skrivit detta, och ingen har missat att det finns andra som skrivit detta  att mer fakta behövs, så du är knappast ensam i tråden om tycka att det behövs.

    Dock så fråntar det inte sanningen att DU aldrig kan ta för givet att det är "riklig mens" det enbart handlar om som du upprepat enbart skriver, bara för att det finns VISSA kvinnor som har får den typen av mensrubbning.
    Det är FLERA som har sagt i från till dig att man inte vet vilken typ av mensrubbning, som är vanligast.
    OCH nej fortfarande INGEN som förnekar dessa VISSA kvinnor och deras problem med riklig mens i samband med vaccinet.

    Det har ju även framkommit i tråden att STUDIER GÖRS om dessa inrapporterade mensrubbningar. 
    Finns det ett samband mellan vaccinet och mensrubbningar, så skall det även redas ut VILKEN typ av mensrubbning som är vanligast och mindre vanlig. 

    Så innan fakta finns, så kan du väl ha tillräckligt med vett och skriva mensrubbning, och förstå att mensrubbning även innefattar då problemet "riklig mens". I stället för att enbart fixera dig vi "riklig mens". Hur svårt skall det vara för dig?  Eller är det för svårt för dig?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-08 19:45:06 följande:

    Läs tillbaka och återkom.

    Och jag som trodde din fråga var när han reparerade, munskydd var använt.

    Så vad vill du ha sagt?

    Om hur han gör på fritiden och munskydd och visir?

    Vad har det med hans jobb på sjukhuset att göra och att h*n faktiskt använde munskydd.

    Ad hominem är argument för person, det saknar betydelse sak!

    Så sluta med det.


    Nej, då var vi där igen. Varför ska jag läsa på om HPV, när tråden handlar om COVID-19 vaccinet? Vad är kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet?

    Ja, självklart pratar jag om hur han hade det på jobbet. Om han numera använder visir och munskydd på jobbet. Ärligt talat, var det så svårt att förstå? Och återigen, vad har det med dig att göra?
    klyban skrev 2022-01-08 19:45:06 följande:

    Läs så vet du.

    Munskydd var bytt och innan reparatören gick in och lagade det som var sönder.

    Så frågan om munskydd var använt där,  var riktigt bisarr.


    Se svar ovan.
    klyban skrev 2022-01-08 19:45:06 följande:

    Ja, men epicf uppenbart missa detta, så nu ska h?n låtsas om annat.


    Eftersom jag frågade så har jag inte missar något.
  • EpicF
    Anonym (Mitt val) skrev 2022-01-08 23:08:33 följande:

    Jo jag har dyslexi klarat mig ganska bra i hela 36långa år.. orkar inte bråka om sådat trams.

    Svar på frågan har ca 10kolegor på div sjukhus och nej vi använder ej visir. Knapt sjukhus personalen gör det lägre.

    Som i fallet jag gick in med iva chefen hade vi ingen av oss visir, trots atr vi var i covid pasient rum(har typ skrämmande många sådana här historier, får minst 1 varge dag sedan pandemin starta) Känns lite bs att ha vesir och munskydd med kollegorna då vi endå äter tillsammans i lunchrummet


    Det är inte speciellt bra gjort. På covidrum ska man använda skyddsutrustning oavsett vad man ska där inne att göra. Egentligen inte konstigt alls att smittspridningen är som den är i Sverige när även sjukvården glömmer basala hygienrutiner.
  • EnAnonumius
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 17:57:14 följande:
    En hel del tjejer / kvinnor har drabbats i av riklig mens, blivit rädda då det är helt onormalt mycket och då är självaste mens rubbningen en bisak!
    Så kvinnor som drabbats av plötsligt riklig mens, så är
    mensrubbningen en bisak. Får du ihop den själv? 

    Du vet. Drabbas man av en plötslig "riklig mens" så har man just fått en s.k mensrubbning.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 17:57:14 följande:

    Wow

    Lägg ner. "Tom Andrea BD har sagt".

    Fattar inte du att komplikationer nertystas?

    Av vilken anledning ska du anklaga en personlig som berättar om sin erfarenhet och komplikationer p ga en annan för dig okänd men halvkänd inom fem inte har råkat ut för samma sak som därav förnekar utfallet?

    Säger du åt folk som har brutit benet att de endast har en spricka i skelettet med eller?

    Mörkertalet av folk som dör p ga vaccinationen är stort.

    I vissa länder är man helt emot att barn under 18-21 år ska behöva bli vaccinerade. Men här i Sverige är det okej så länge fostret är över 10-12 veckor gammalt!

    Lyssna och ta till dig av vad andra uppger för komplikationer.

    En hel del tjejer / kvinnor har drabbats i av riklig mens, blivit rädda då det är helt onormalt mycket och då är självaste mens rubbningen en bisak!


    Klyban är man och har inte haft någon egen personlig erfarenhet av riklig mens eller mensrubbning efter vaccineringen med Pfizer.
  • Anonym (Wow)
    EpicF skrev 2022-01-09 18:45:39 följande:

    Klyban är man och har inte haft någon egen personlig erfarenhet av riklig mens eller mensrubbning efter vaccineringen med Pfizer.


    Fast jag har varken citerat eller pratat om klyban. Kolla texten jag citerade istället så slipper du skriva onödiga inlägg.
  • Anonym (Wow)
    EnAnonumius skrev 2022-01-09 18:39:58 följande:

    Så kvinnor som drabbats av plötsligt riklig mens, så är

    mensrubbningen en bisak. Får du ihop den själv? 

    Du vet. Drabbas man av en plötslig "riklig mens" så har man just fått en s.k mensrubbning.


    Har aldrig sagt att det ena motsätter sig det andra. Men har men riklig mens så är rubbningen en bisak då man har problem med just RIKLIG MENS.
  • EpicF
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 18:57:57 följande:

    Har aldrig sagt att det ena motsätter sig det andra. Men har men riklig mens så är rubbningen en bisak då man har problem med just RIKLIG MENS.


    Riklig mens är just en mensrubbning.
  • Anonym (Wow)
    EpicF skrev 2022-01-09 19:07:04 följande:

    Riklig mens är just en mensrubbning.


    Okej? Så det kan alltså inte vara att mensen inte kommer när den är beräknad till? Utan det måste just vara riklig mens för att räknas som en menstruations rubbning?
  • EpicF
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 19:12:45 följande:

    Okej? Så det kan alltså inte vara att mensen inte kommer när den är beräknad till? Utan det måste just vara riklig mens för att räknas som en menstruations rubbning?


    Riklig mens är en just en mensrubbning. Det ingår i begreppet mensrubbing.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?