• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-17 20:57:49 följande:

    Du har bara fått sikte på ovaccinerade och missar hela poängen. Det är fortfarande ovaccinerade riskgrupper och vaccinerade riskgrupper som belastar IVA. Den gemensamma nämnaren är RISKGRUPPER. Du fokuserar helt fel.

    Finns INGEN anledning för friska unga människor att vaccinera sig mot covid. Som vaccinet ser ut ni skyddar den bara mot allvarlig sjukdom och död, ej smittspridning. Vaccinet har även för kort hållbarhet, efter några månader är skyddet borta.

    Och då den friska individen ej har risk för allvarlig sjukdom eller död i covid = nej tack till vaccinet.


    Och du tänker fortfarande inte på att det är mycket större andel ovaccinerade eftersom de ovaccinerade är en mycket mindre del av befolkningen. Om du tar dem ovaccinerade gånger 5 och sedan jämför siffrorna - då stämmer det ungefär. 
  • broderbob

    Vad var det då som han sa? Jag vet inte klippet kom med, jag tog inte med några artiklar det hade blivit för mycket-saken är den att man måste visa på hur makthavare uttrycker sig och hur folk tar efter, som antivaxxers vilket är ett bra exempel samt de som sprider konspirationsteorier och om hur mycket lögner de sprider, antivaxxers är bra på att sprida lögner och försöka stoppa dom är emot, gammal skåpmat och ingen antivaxxer som du kan tysta mig, du och dina gelikar som är skadliga för folkhälsan

  • broderbob

    Som sagt, det är en hel del här som inte är mogna och läskunniga som föredrar att ta vissa ord i en mening eller ur sitt sammanhang, allt detta för att vilseleda- de har en skev verklighetsuppfattning och den tåls inte att tas fram i ljuset

  • broderbob

    Att offentligt bli ifrågasatt och också tas med byxorna nere måste då antivaxxers inte har något att komma med?inga fakta inga internationella oberoende forskningsprojekt eller rapporter inga

    vetenskapliga studier och artiklar i de stora medicinska tidskrifterna - jag kan fortsätta i evighet men måste någon gång sluta och jag

  • Tow2Mater
    broderbob skrev 2022-01-18 00:22:20 följande:
    Vad var det då som han sa? Jag vet inte klippet kom med, jag tog inte med några artiklar det hade blivit för mycket-saken är den att man måste visa på hur makthavare uttrycker sig och hur folk tar efter, som antivaxxers vilket är ett bra exempel samt de som sprider konspirationsteorier och om hur mycket lögner de sprider, antivaxxers är bra på att sprida lögner och försöka stoppa dom är emot, gammal skåpmat och ingen antivaxxer som du kan tysta mig, du och dina gelikar som är skadliga för folkhälsan
    Sluta kalla andra for namn! Det är du som sprider felaktigheter konstant här på forumet. Fattar inte att de tillåter dig hålla på.

    Trumps presskonferens finns att se, men det har du inget intresse av, du vill bara sprida dynga. Jag såg den live.


  • Tow2Mater
    broderbob skrev 2022-01-18 00:46:37 följande:
    Som sagt, det är en hel del här som inte är mogna och läskunniga som föredrar att ta vissa ord i en mening eller ur sitt sammanhang, allt detta för att vilseleda- de har en skev verklighetsuppfattning och den tåls inte att tas fram i ljuset
    Som t ex du.
  • broderbob

    Några belägg för att vaccinet inte fungerar har dom inte, kanske någon men som inte tåls att granskas- jag har inte tid med dessa människor- det finns många att utbyta tankar och åsikter med

  • klyban
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-17 20:57:49 följande:
    Du har bara fått sikte på ovaccinerade och missar hela poängen. Det är fortfarande ovaccinerade riskgrupper och vaccinerade riskgrupper som belastar IVA. Den gemensamma nämnaren är RISKGRUPPER. Du fokuserar helt fel.

    Finns INGEN anledning för friska unga människor att vaccinera sig mot covid. Som vaccinet ser ut ni skyddar den bara mot allvarlig sjukdom och död, ej smittspridning. Vaccinet har även för kort hållbarhet, efter några månader är skyddet borta.
    Och då den friska individen ej har risk för allvarlig sjukdom eller död i covid = nej tack till vaccinet.

    JA, för det är de som fått oss i detta läget idag, och varför?


    Ja, det är ingen som vet, då de inte ens kan förklara det själva när de försöker, för det är bara desinformation och konspirationer kvar.


    Anonym (Freja) skrev 2022-01-17 21:21:32 följande:
    Exakt!!

    Exakt vad?
    För det glömde du.


    Tow2Mater skrev 2022-01-17 23:30:29 följande:
    Sluta sprid din desinformation, gammal skåpmat dessutom. Trump sa INTE det du påstar han sa!!

    www.politifact.com/article/2020/apr/24/contex...-/

    Det var exakt han sade och att detta skule ned och döda viruset i lungorna på miniter, och när man pratar om minuter, så poratar man om ett starkt dewsinfektionsmedel också.


     


    Men såklart man kan ju låtsas annat när Fauci övriga satt och rullade med ögonen vid detta galna påstående och ingen ville ens ta ögon kontakt med trumpen.
    Men nu vill ju trumpen att man ska ta vaccinen, så där finns ju inga oklarheter.


    Tow2Mater skrev 2022-01-17 23:33:15 följande:
    Så du tycker det, samtidigt som du utan sammanhang rapar upp lite om hur man vill forgifta befolkningen med 5G och microchip och allt annat smaskigt!

    Vi vet inte varför antivaccers trodde detta om vaccinen och mikrochipps och att de ska bli spårade.


    Sen kommer den riktiga humo0rn och att de sen går runt med en mobiltelefon som spårar dom både i IRL och på nätet, det är inga genomtänkta konspirationer de har, men det går väl ihop med att man även tror Bill Gates är en rymdödla Spöke

    5G är rätt roande faktiskt, man hört samma sak med varje uppgradering, och med var uppgradering har de gett upp den gamla konspirationen, fast än näten finns kvar.
    Sånt är priceless.


    AndreaBD skrev 2022-01-17 23:36:35 följande:
    Och du tänker fortfarande inte på att det är mycket större andel ovaccinerade eftersom de ovaccinerade är en mycket mindre del av befolkningen. Om du tar dem ovaccinerade gånger 5 och sedan jämför siffrorna - då stämmer det ungefär. 

    Faktan är så övertydlig så de väljer att ignorera det helt, det är nog därför det blir upprörande för dom att vi pratar om ovaccinerade som belastar sjukvården och IVA.
    För det är ett rätt pinsamt faktum att ovaccinerade ~13,8% som inte ens tagit en dos, står för upp mot 90% av belastningen på vården.

    Och tydligen ska privata åsikter utan någon som helst faktagrund berätta för oss att så är det inte alls.
    Och då börjar de ropa om MEDIA!!! MEDIA!!! MEDIA!!!, och när det är sjukvården som berättar detta genom deras rapporteringssystem.
    Vad nu media har med nått och göra, allt de gör är återberättar verkligheten på det nämnda.


     


    Det bästa av allt är väl när de påstår saker, sen när det är upp till bevis, så säger de jag vet redan det är så, och så får vi inte reda på mer om dessa galna saker som de påstod.
    Måste tillstå och säga, för att de är så säkra på sin sak, så har de ovanligt lite saklighet.
    Eller ovanligt lite, där blev det lite fel, för mer  ingen saklighet alls.
    En fråga jag ställer mig, hur kan man missa allt detta och varför tror dom desinformation och konspirationer berättar nått om vaccinationer?


    Tow2Mater skrev 2022-01-18 01:20:13 följande:
    Sluta kalla andra for namn! Det är du som sprider felaktigheter konstant här på forumet. Fattar inte att de tillåter dig hålla på.

    Trumps presskonferens finns att se, men det har du inget intresse av, du vill bara sprida dynga. Jag såg den live.


    Tycker allra mest bob postar länkar till fakta ifrån olika myndigheter om COVID-19.

    Ja, vi har sett trumpen och när han sade detta, semantiklekar ändrar inget, och älskar hur igen ville ta ögonkontakt efter dessa helt galna påståenden om desinfektionsmedel i lungorna, priceless.


    Tow2Mater skrev 2022-01-18 01:20:53 följande:
    Som t ex du.

    Så du säger att de ovaccinerade inte alls belastar sjukvården så illa som de gjort och gör?
    Dessa är ju redan kvantifierade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-15 11:58:22 följande:
    Jag tycker det är så många fel i denna covidkarusellen.
    1. Vi har ingen överdödlighet I vårt land enligt SBU (märkligt om så många dör?)

    2. Alla som dör och registreras är MED covid och inte AV covid. Alltså siffrorna blir jävligt missvisande.

    3. Införa vaccinpass när man som vaccinerad själv smittar andra.

    4. Information som på något vis lyfter fram nackdelar med vaccinet eller ställer sig ifrågasättande riskeras att censureras på många internetsidor.

    5. Media som hjälper till och driver en polarisering med ovaccinerade vs vaccinerade.

    6. En av forskarna som själv var med och tog fram mRNA tekniken till covidvaccinet, har själv tagit avstånd till vaccinet och ångrar han tog det + rekommenderar ingen förutom riskgrupper att ta det.

    7. Snabbtframtaget villkorat vaccin utan kända långtidsbiverkningar. Däremot många som fått allvarliga biverkningar direkt proppar, hjärtmuskelinflammation och flera hundra i Sverige som dött av vaccinet, men det är ingen som bryr sig om det. Alla ska bara vaccineras till vilket pris som helst.

    8. Folkhälsomyndigeten maler på om att det är främst ovaccinerade som dör och får det att låta som du är i värsta faran att dö om du inte tar vaccinet (0,2% dör). I själva verket är det riskgrupper som ligger på IVA.

    9. Vaccineffekten försvinner för snabbt. Ska man ta sprutor resten av livet? Även fullt friska?

    10. Läkemedelsbolagen har friskrivit sig allt ansvar från läkemedelsbiverkningar på covidvaccin.

    11. Alla är livrädda att dö i covid pga våra myndigheter, men när man tittar på statistik är det endast 0,2% av de smittade som dör och de tillhör -hör och häpna -riskgrupperna.

    Slutligen vaccinera mig mot något som 99,8 procent överlever med ett nytt vaccin där ingen har en aning om vad som händer långsiktigt, låter inte jätte lockande.
    Och där du dessutom fortfarande smittar andra...

    Tur detta är frivilligt, för vill inte delta i detta experiment.
    1 Överdödligheten är redan fakta, och världen över också.

    2 VI har 30 dagars diagnostik bakåt och när man dör, det betyder att man räknas in i statistiken när man dör av/med COVID-19, och som du ser så är det både av och med, för det innebär att COVID-19 gett skador du inte kan återhämta dig ifrån.
    Väldigt simpelt detta faktiskt.

    3 Som vaccinerad så har du redan en procentsats som berättar att du inte ens kan bli smittad, så redan där har man gjort nått och steg två skyddar det i mycket hög procent mot svår sjukdomsförlopp, det glömde du berätta där, tur jag kom och gjrode det åt dig.

    4 Ljuger man och för desinformation så tas det bort ur media, så enkelt är det.

    5 Media berättar att den ovaccinerade belastar sjukvården svårt och med sina ynka ~14% som inte tagit en dos.
    Så på tal om censurera, så vill du alltså att media ska censurera fakta, men berätta om konspirationer som de vore verkliga.
    Det är ju helt galet och med tanke på att du precis sade censur var dåligt, men det visade sig censur är bara bra när man censurerar fakta.

    6 Nonsens

    7 Vaccinen är framtagna med de regler man har för alla läkemedel, visste du inte om detta menar du?
    Och nummer två, nu har både tid och antalet doser varit nog för hitta nått, men icke, utan extremt få svåra biverkningar till antalet doser.
    Och nummer 3, så prioriterade de utfallet av studien genom allokera om personal som prioritera arbetet och mRNA är över 20 år gammalt.

    8 JA, FHM berättar om fakta om vem som dör, är det nått fel att ge fakta?

    9 Medicinhistorien berättar att pandemi virus blir till en vanlig säsongs influensa, visste du inte om det?
    Nu vet du det.

    10 Pengar har allokerats för vaccinskador, så där är vi redan beredda och en del har redan fått ersättning läste jag i veckan.
    Så nu vet du detta.

    11 Du glömde de ovaccinerade, och sicken tur att jag påminde dig om detta, så du inte glömmer av det till nästa gång.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Freja)

    Man förstår inte ett ord av vad du försöker få sagt. Någon annan härinne som förstår vad denna användare menar?

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?