Anonym (Freja) skrev 2022-01-17 10:34:50 följande:
AndreaBD skrev 2022-01-17 10:29:33 följande:
Håller inte. Rimliga inskränkningar får man nog göra. Och smittskyddslagen gäller också.
Pro pfizers är mycket för nazimetoder ja.
Okej ni är medvetna om att även pro pfizers bör följa restriktionerna? De upphör inte att gälla även om alla från 0-120 år började injicera sig flera gånger dagligen heller. Bättre ni stannar hemma helt om ni nu vill säkerställa att inte bli smittade, smitta, bli sjuka och eventuellt belasta vården.
Då kan man ju ta i beaktande att man kan snubbla på dammsugaren hemma eller få en hylla i huvet men inget man behöver söka vård för oftast.

Vad är det egentligen du kallar nazimetoder?
Att antivaccers sprider desinformation och konspirationsteorier som att vaccinet är ett gift,att det innehåller ett microchip eller att vaccinet är ett biovapen är förstås helt i sin ordning och väldigt konstruktivt och ska få stå oemotsagt?
Jag har t om blivit kallad hjärntvättad,av en antivaccer, för att jag valde att inte lyssna på sådant trams.
Jag kan inte tala för andra.
Men själv följer jag restriktionerna så gott jag kan. Trots att jag är vacccinerad.
Jag håller mig hemma så mycket jag kan,tvättar och spritar händerna och håller avstånd till andra människor när jag t ex går till affären.
Jag springer inte på köpcenter utan handlar det mesta online.
Går inte på fester och åker inte på resor.
Stannar hemma och isolerar mig så fort jag har minsta förkylningssymptom.
Så jag gör det jag kan.