• Anonym (Egoist)

    Hur kan man acceptera att barnen är nr 1?

    Jag försöker och försöker att acceptera att min sambo har två barn som han älskar och prioriterar i alla lägen. Jag har själv utflugna barn som jag älskar, men jag har lärt mina att bli självständiga och klara sig själva. Mitt iiv numera är inte fokuserat på mina barn, som klarar sig själva. Jag tycker att tvåsamheten med en man just nu är det viktigaste eftersom jag vill åldras med någon.

    Min sambo har 2 barn i övre tonåren, vara den äldre redan tar studenten. Precis hela hans liv handlar bara om dessa barn. Han sparar enorma summor pengar till dem varje månad, hela barnbidraget sparas till dem, huset skall gå till dem och det köps än det ena och et andra. Där finns liksom ingen botten.

    Jag känner att när de är så pass stora så borde inte hela livet handla om bara dem! Han vill gärna resa med barnen utan mig, eftersom de inte gillar mig. Han går på fotboll flera gånger i veckan med dem och hittar på en massa saker. Jag känner att jag inte är prioriterad på samma sätt. Jag längtar hela tiden tills de blir vuxna och flyttar hemifrån, men de planerar att bo hemma tills de är 22-23 år gamla. Jag vet inte hur jag ska stå ut!?

    Våra bråk handlar bara om vår olika syn på barn och barnuppfostran. Han tycker att barnen skall man hjälpa livet ut, sen kommer barnbarnen etc. Han vill att barnen skall komma, helst dagligen och att de hörs varje dag. Jag vill att när de är hos mamman så skall de vara där. 

    Jag behöver tid med min man, men han tycker att vi har tid även om de kommer hela tiden, och om han reser med dem och går på olika saker med dem. Jag känner mig avundsjuk och utanför, och det känns som att det aldrig kommer att ta slut.

    Är jag egoist och omogen som tänker som jag gör? Är jag annorlunda och konstig, eller finns där fler därute som känner lite avundsjuka mot bonusbarnen och deras kontakt med pappan?

    Jag önskar jag kunde tänka annorlunda och känna glädje av att se min partner lycklig då han är med sina barn, men jag kan inte!! Jag vill komma i första hand.

  • Svar på tråden Hur kan man acceptera att barnen är nr 1?
  • Anonym (Egoist)
    Anonym (O) skrev 2022-04-05 23:28:08 följande:

    Vad såg du hos honom egentligen?
    Gå aldrig tillbaka, och gå inte och hoppas och vänta på att han ska ändra sig och bli bättre, bara glöm det.


    Han är otroligt hjälpsam, omtänksam, skämmer bort mig, tar hand om mig, är kärleksfull när vi har det bra och när han får som han vill, vi har passionerat sex, han är lojal och jag kan lita på honom 100% att han inte skulle vara med någon annan kvinna eller skriva med någon annan. Han tänker VI hela tiden och gillar tvåsamhet,  Vi är som två små nyförälskade och glada ungar när vi är på resor, bor på hotell eller är ensamma utan hans barn. Vi verkligen älskar varandra, men tydligen på ett destruktivt sätt. Han vill styra och ställa och ha det på SITT sätt och jag ger inte med mig på allt. Då uppstår krig.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Egoist) skrev 2022-04-06 11:30:44 följande:
    Han är otroligt hjälpsam, omtänksam, skämmer bort mig, tar hand om mig, är kärleksfull när vi har det bra och när han får som han vill, vi har passionerat sex, han är lojal och jag kan lita på honom 100% att han inte skulle vara med någon annan kvinna eller skriva med någon annan. Han tänker VI hela tiden och gillar tvåsamhet,  Vi är som två små nyförälskade och glada ungar när vi är på resor, bor på hotell eller är ensamma utan hans barn. Vi verkligen älskar varandra, men tydligen på ett destruktivt sätt. Han vill styra och ställa och ha det på SITT sätt och jag ger inte med mig på allt. Då uppstår krig.
    Du verkar ha noll självinsikt då du faktiskt beter dig EXAKT likadant och vill ha allt på Ditt sätt.
    Har mycket svårt att tänka mig att ni någonsin haft det bra efter att ha läst alla dina trådar.
    Möjligen precis i början under nyförälskelsestadiet (som inte verkar ha varit någon längre tid eftersom du flyttade in alldeles för snabbt = dömt att misslyckas) tills du började försöka få bort hans barn pga din svartsjuka och bekräftelse behov.
  • Anonym (O)
    Anonym (Egoist) skrev 2022-04-06 11:30:44 följande:
    Han är otroligt hjälpsam, omtänksam, skämmer bort mig, tar hand om mig, är kärleksfull när vi har det bra och när han får som han vill, vi har passionerat sex, han är lojal och jag kan lita på honom 100% att han inte skulle vara med någon annan kvinna eller skriva med någon annan. Han tänker VI hela tiden och gillar tvåsamhet,  Vi är som två små nyförälskade och glada ungar när vi är på resor, bor på hotell eller är ensamma utan hans barn. Vi verkligen älskar varandra, men tydligen på ett destruktivt sätt. Han vill styra och ställa och ha det på SITT sätt och jag ger inte med mig på allt. Då uppstår krig.
    Men om man ska gå efter vad du berättat i tråden så visar hans handlingar att han inte alls är hjälpsam omtänksam skämmer bort dig, tar hand om dig, kärleksfull mot dig.  Allt det där är han främst mot barnen. Du verkar ha fastnat i en bild som inte är verklig. Hoppas du är på väg att ta dig ur den nu och se verkligheten som den är istället. Låt dig inte luras igen.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-06 11:37:22 följande:
    Du verkar ha noll självinsikt då du faktiskt beter dig EXAKT likadant och vill ha allt på Ditt sätt.
    Har mycket svårt att tänka mig att ni någonsin haft det bra efter att ha läst alla dina trådar.
    Möjligen precis i början under nyförälskelsestadiet (som inte verkar ha varit någon längre tid eftersom du flyttade in alldeles för snabbt = dömt att misslyckas) tills du började försöka få bort hans barn pga din svartsjuka och bekräftelse behov.
    Vilka är hennes alla andra trådar? Hon är anonym, hur kan du se dem?
  • sextiotalist
    Anonym (?) skrev 2022-04-06 13:49:14 följande:
    Vilka är hennes alla andra trådar? Hon är anonym, hur kan du se dem?
    Berättelserna är identiska och sedan så "medger" hon tidigare trådar, på så vis att hon kommenterar det hon skrivit om tidigare. 
  • Anonym (?)
    sextiotalist skrev 2022-04-06 13:57:44 följande:
    Berättelserna är identiska och sedan så "medger" hon tidigare trådar, på så vis att hon kommenterar det hon skrivit om tidigare. 
    Exempel på rubriker?
  • Anonym (Egoist)
    sextiotalist skrev 2022-04-06 13:57:44 följande:
    Berättelserna är identiska och sedan så "medger" hon tidigare trådar, på så vis att hon kommenterar det hon skrivit om tidigare. 
    Men ärligt talat. Vem bryr sig om det skrivits samma sak tidigare. Hur orkar ni lägga så mycket fokus och energi på att ens läsa allt och kommentera varje gång om du/ni inte vill skriva något konstruktivt. Varför inte bara ignorera mina poster? Hur orkar man ärligt talat vara så negativa och leta upp gamla trådar som kanske inte ens alltid är mina, utan bara gissningslekar. Fokusera på denna tråd eller svara ingenting helt enkelt och lägg energi på andra trådar.
  • Anonym (......)
    Anonym (Egoist) skrev 2022-04-06 16:39:20 följande:
    Men ärligt talat. Vem bryr sig om det skrivits samma sak tidigare. Hur orkar ni lägga så mycket fokus och energi på att ens läsa allt och kommentera varje gång om du/ni inte vill skriva något konstruktivt. Varför inte bara ignorera mina poster? Hur orkar man ärligt talat vara så negativa och leta upp gamla trådar som kanske inte ens alltid är mina, utan bara gissningslekar. Fokusera på denna tråd eller svara ingenting helt enkelt och lägg energi på andra trådar.
    Men grejen är ju om du suttit och skrivit massa innan och redan mängder tips, så visar det ju bara att du inget lär dig och fortsätter älta med honom i samma hjulspår.
    Jag tycker iaf ni bägge låter rätt omogna och säkert därför ni hittat varandra oxå. En annan hade inte stått ut en kvart med den där karln. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Egoist) skrev 2022-04-06 16:39:20 följande:
    Men ärligt talat. Vem bryr sig om det skrivits samma sak tidigare. Hur orkar ni lägga så mycket fokus och energi på att ens läsa allt och kommentera varje gång om du/ni inte vill skriva något konstruktivt. Varför inte bara ignorera mina poster? Hur orkar man ärligt talat vara så negativa och leta upp gamla trådar som kanske inte ens alltid är mina, utan bara gissningslekar. Fokusera på denna tråd eller svara ingenting helt enkelt och lägg energi på andra trådar.
    Jag blev bara nyfiken. Vill läsa mera av dina trådar, om dessa alltså finns.
  • Anonym (Egoist)
    Anonym (......) skrev 2022-04-06 17:13:59 följande:
    Men grejen är ju om du suttit och skrivit massa innan och redan mängder tips, så visar det ju bara att du inget lär dig och fortsätter älta med honom i samma hjulspår.
    Jag tycker iaf ni bägge låter rätt omogna och säkert därför ni hittat varandra oxå. En annan hade inte stått ut en kvart med den där karln. 
    Ja nu har jag ju lyssnat på er och lämnat honom. han grät tom och skickade alla bilder på oss i ett paket till mig idag. bilder som jag sa tydligt att jag inte vill ha utan han kan slänga. ändå skickar han dem till mig. vad är problemet? jag har gjort slut. han kontaktar vår gemensamma vän igår som han inte har pratat med på månader. allting är så uppenbart.
Svar på tråden Hur kan man acceptera att barnen är nr 1?