• Gullvivor

    Ta hål i öronen på en 1-åring?

    Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

    Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

    Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

  • Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 19:56:13 följande:
    Tydligen är det helt okej att sätta människor i fängelse, görs ju konstant i alla länder samt i Sverige. Men såfort det handlar om sedeslöshet så är det problematiskt tydligen och rutten människosyn. Som sagt, slutar aldrig förvånas över människorna här på familjeliv. Otroligt märkliga åsikter. 
    Sedeslöshet? vem är det nu som låter som SD.

    VARFÖR skulle det vara rätt att sätta någon i fängelse för att personen valt att skaffa barn om den inte är gift? Du vet om att ett äktenskap inte på något vis är en garanti för moral va?

    Två välfungerande människor som lever ihop, skaffar barn av kärlek, bidrar till samhället och älskar varann och sitt barn. de anser du är sedeslösa och bör fängslas för att de inte gått till stadshuset innan och skrivit på lite papper inför två vittnen?
  • Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-20 19:59:23 följande:
    Sedeslöshet? vem är det nu som låter som SD.

    VARFÖR skulle det vara rätt att sätta någon i fängelse för att personen valt att skaffa barn om den inte är gift? Du vet om att ett äktenskap inte på något vis är en garanti för moral va?

    Två välfungerande människor som lever ihop, skaffar barn av kärlek, bidrar till samhället och älskar varann och sitt barn. de anser du är sedeslösa och bör fängslas för att de inte gått till stadshuset innan och skrivit på lite papper inför två vittnen?
    De får väl flytta till ett land där det är tillåtet. Varför skulle man skaffa barn som ogift i ett land där det inte är tillåtet?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-20 20:10:31 följande:
    De får väl flytta till ett land där det är tillåtet. Varför skulle man skaffa barn som ogift i ett land där det inte är tillåtet?
    Varför ska det ens vara otillåtet?
    Vad gör en till en sämre förälder för att man råkar vara ogift?
    Jag tycker det är otroligt gammalmodiga normer.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 20:10:31 följande:
    De får väl flytta till ett land där det är tillåtet. Varför skulle man skaffa barn som ogift i ett land där det inte är tillåtet?
    Nu var det väl du som sa att du tyckte det var positivt att det var olagligt i vissa länder vilket är det jag reagerar starkt på.

    Din moral suger, Gullvivor. 
  • Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-20 20:22:46 följande:
    Nu var det väl du som sa att du tyckte det var positivt att det var olagligt i vissa länder vilket är det jag reagerar starkt på.

    Din moral suger, Gullvivor. 
    Ja, och tycker man inte det själv så behöver man väl inte bo och bryta mot lagen i ett land där detta inte är okej? Förstår inte problemet. 

    Nej.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 20:25:56 följande:
    Ja, och tycker man inte det själv så behöver man väl inte bo och bryta mot lagen i ett land där detta inte är okej? Förstår inte problemet. 

    Nej.
    Det är ikte det jag kommenterade. Jag kommentersde dig, och din viktorianska 1800-tals-hittepåmoral 

    Kan du förklara för mig varför ett par som kört en dropinvigsel på rådhuset efter jobbet, eller de som bränner 250000 kr på en stor all inclusive- fest är moraliskt överlägsna de som kanske levt ihop i 10 år utan äktenskap men skaffar ett älskat barn? Do tell,
  • Kockobello
    Gullvivor skrev 2022-11-20 20:25:56 följande:
    Ja, och tycker man inte det själv så behöver man väl inte bo och bryta mot lagen i ett land där detta inte är okej? Förstår inte problemet. 

    Nej.
    Jag håller med till viss del.

    Det har gått utför med väst och alla sönderslagna "familjer'. Det är ingenting att eftersträva.
  • EpicF

    Gullvivor: Varför måste man vara gift för att skaffa barn? Du var inte det... 

    Det ska inte ens vara förbjudet i några länder att skaffa barn som ogift. Man ska få bestämma själv om man vill gifta sig eller inte. 

  • EpicF
    Kockobello skrev 2022-11-20 21:06:59 följande:
    Samt att man ska få bestämma själv om man vill betala 50% av lönen i skatt 

    Men sist jag kollade var det inte frivilligt.
    Vilket inte har med saken att göra. 
  • Kockobello
    EpicF skrev 2022-11-20 21:18:45 följande:
    Vilket inte har med saken att göra. 
    Det har det om du tänker efter.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?