• Anonym (Hm?)

    Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!

    Borde polisen ha gett tillstånd till detta spektakel idag?

    Yttrandefrihet på bekostnad av NATO-ansökan i ett så kritiskt skede vi står i nu med Erdogans hets och kriget som pågår

    Vad tycker ni? Har yttrandefriheten gått för långt i Sverige?

  • Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!
  • Dr Nail

    Spelar ingen roll.

    Kalkonien gjorde det klart redan innan, indirekt via omöjliga krav, att de inte planerar släppa in Sverige. Med eller utan Paludan.

    Nu behöver vi, som nation, högt och tydligt säga: fuck terroristen Erdogan och fuck hans skithåla Kalkonien.

  • Anonym (Cliff)
    Dr Nail skrev 2023-01-24 17:10:33 följande:

    Spelar ingen roll.

    Kalkonien gjorde det klart redan innan, indirekt via omöjliga krav, att de inte planerar släppa in Sverige. Med eller utan Paludan.

    Nu behöver vi, som nation, högt och tydligt säga: fuck terroristen Erdogan och fuck hans skithåla Kalkonien.


    Du menar genom att den sittande svenska regeringen i form av sd saboterar sin egen Nato ansökan? 
  • AndreaBD
    Anonym (Soda) skrev 2023-01-24 16:46:29 följande:

    I Sverige är detta tillåtet, men det fixar inte Turkiet.

    Man får bränna koranen, flaggor, skivor, böcker m.m man vill för att visa sitt missnöje.

    Såg på Faceboook hur ngn brännt en fotbollströja när spelaren bytte klubb.

    Inget jag skulle göra, men inget jag kan förhindra.


    Du har förstås rätt där. :) 
  • Dr Nail
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-24 17:20:05 följande:
    Du menar genom att den sittande svenska regeringen i form av sd saboterar sin egen Nato ansökan? 
    De saboterar inte, de pissar på dess grav.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Soda) skrev 2023-01-24 16:46:29 följande:

    I Sverige är detta tillåtet, men det fixar inte Turkiet.

    Man får bränna koranen, flaggor, skivor, böcker m.m man vill för att visa sitt missnöje.

    Såg på Faceboook hur ngn brännt en fotbollströja när spelaren bytte klubb.

    Inget jag skulle göra, men inget jag kan förhindra.


    Ja, men att det är tillåtet behöver inte betyda att det är rätt. I nazityskland var det tillåtet att bränna Torah och sedan gick man över till att mörda och bränna judarna. Det är så nationalismen fungerar. Man demoniserar ett folk, sprider hat, för att sedan gå över till att göra hemska saker som folkmord. Konstigt att man i Sverige skyddar Paludan medans man fördömer protesterande nationalister i Turkiet...det är samma sorts folk! Paludan är en högerextremist som får stöd från SD. Det de gör skadar Sverige något enormt. Ja, det är tillåtet att göra mycket dumma saker i Sverige och varje idiot kan göra nästan vad de vill, men....det är vi alla, hela Sverige, som får betala dyrt för det. I det här fallet har det kostat oss enormt mycket gällande NATO medlemskap. 
  • Anonym (Cliff)

    Dr nail, jo de saboterar. Splittringen i regeringen är total. Diplomati tar tid, sd vill bara förstöra, varför beter dom sig som ett oppositionsparti? Hörde Åkesson käbbla med Kristersson. Herregud, är det barn man har att göra med?

    Det är ungefär som att befinna sig på en arbetsplats där det finns en toxisk människa som förstör hela arbetsmiljön (sd)

  • Anonym (Cliff)

    Enligt Rasmus Paludan började det i Sverige. Chang Frick, programledare i SD:s mediekanal Riks, betalade inte bara för demonstrationstillståndet när den danske högerextremisten eldade upp Koranen utanför den turkiska ambassaden. Ihop med en reporter på högerextrema sajten Exakt24 låg Frick också bakom själva idén.


    I sak kan det förstås vara fullt rimligt både att demonstrera mot det turkiska statliga förtrycket och att stå upp för den svenska yttrandefriheten. Ändå finns här anmärkningsvärda detaljer. Frick har en lång historia av Kremlvänlighet, han har jobbat åt den ryska propagandakanalen Russia Today och har sagt att ?Ryssland är inte värre än USA eller EU om man bara öppnar ögonen?.

  • Anonym (Cliff)
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-24 17:55:54 följande:

    Enligt Rasmus Paludan började det i Sverige. Chang Frick, programledare i SD:s mediekanal Riks, betalade inte bara för demonstrationstillståndet när den danske högerextremisten eldade upp Koranen utanför den turkiska ambassaden. Ihop med en reporter på högerextrema sajten Exakt24 låg Frick också bakom själva idén.


    I sak kan det förstås vara fullt rimligt både att demonstrera mot det turkiska statliga förtrycket och att stå upp för den svenska yttrandefriheten. Ändå finns här anmärkningsvärda detaljer. Frick har en lång historia av Kremlvänlighet, han har jobbat åt den ryska propagandakanalen Russia Today och har sagt att ?Ryssland är inte värre än USA eller EU om man bara öppnar ögonen?.


    Då handlar det inte om yttrandefrihet längre. Sverige har mullvadar i form av sd sabotörer. 
  • Aniiee

    For the record, ang mina och svar på mina inlägg i början av tråden som ja inte orkar hålla på och citera när jag sitter med mobilen: Bara för att jag anser att det är fel att uoovigla/provocera folk till upplopp betyder det INTE att jag anser att har RÄTT att begå ANDRA brott!

    Det finns liksom inget motsatsförhållande där. Två saker kan vara fel samtidigt! 


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!