• Anonym (Honey)

    Dumpade bittra män

    Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 


    Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

  • Svar på tråden Dumpade bittra män
  • SunnyP
    Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-31 15:05:29 följande:
    Vem betalar för dina aborter? 
    Som jag skrev, jag har ALDRIG gjort någon abort så ingen!
  • Kockobello
    SunnyP skrev 2023-01-31 15:14:59 följande:
    Som jag skrev, jag har ALDRIG gjort någon abort så ingen!
    Jag tror att frågan var hypotetisk. 

    Du vet, skattebetalarna betalar.
  • SunnyP
    Kockobello skrev 2023-01-31 15:19:48 följande:
    Jag tror att frågan var hypotetisk. 

    Du vet, skattebetalarna betalar.
    Jo men återigen så kan inte en kvinna bli gravid på egen hand, det krävs en man för att en graviditet ska kunna uppstå och då är ju resultatet ett gemensamt ansvar och fullt rimligt att både män och kvinnor betalar för. Att han om och om igen tar upp aborter som något som enbart gynnar kvinnan (och hennes sexliv??) är ju helt galet, dessutom så utför majoriteten av Sveriges kvinnor aldrig någonsin en abort så dom utnyttjar inte ens den rätten.
  • Anonym (Generalisera mera)

    Rubriken borde väl vara Dumpade bittra människor

    Eller finns det några data som stöder att detta mest skulle handla om män? Nu har jag ju bara dejtat kvinnor, men nog har jag varit med om ett par som hade väldigt svårt att acceptera att känslorna svalnade. 

  • Mandel
    Kockobello skrev 2023-01-31 15:19:48 följande:
    Jag tror att frågan var hypotetisk. 

    Du vet, skattebetalarna betalar.

    Och i de fall kvinnan väljer att inte göra abort får skattebetalarna gå in och betala underhåll för pappan vägrar...
    Pappan... Fortfarande ingen som blivit gravid utan en mans inblandning på ett eller annat vis.


    Så då pröjsar ju skattebetalarna för dina och andra mäns sex oavsett om det blir en abort eller om det ska betalas underhåll, och även skolgång osv kostar ju även om mannen klämmer ur sig de futtiga hundringarna till underhållet på egen hand.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (K)
    SunnyP skrev 2023-01-31 15:29:21 följande:
    Jo men återigen så kan inte en kvinna bli gravid på egen hand, det krävs en man för att en graviditet ska kunna uppstå och då är ju resultatet ett gemensamt ansvar och fullt rimligt att både män och kvinnor betalar för. Att han om och om igen tar upp aborter som något som enbart gynnar kvinnan (och hennes sexliv??) är ju helt galet, dessutom så utför majoriteten av Sveriges kvinnor aldrig någonsin en abort så dom utnyttjar inte ens den rätten.
    Fast det där går väl inte riktigt ihop helt heller. Män och kvinnor som aldrig haft sex får ju också betala. Du skriver som om mannen och kvinnan som gjorde ett barn fick dela på kostnaden.
  • Anonym (Jan.)
    Anonym (Honey) skrev 2023-01-27 16:38:28 följande:
    Dumpade bittra män

    Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 


    Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?


    Det finns gott om dumpade bittra kvinnor också som är som männen du beskriver i din TS, men jag antar att du bara ser det du vill se. En jäkligt tramsig tråd i syfte att provocera....
  • Anonym (Honey)
    Anonym (Jan.) skrev 2023-02-01 13:54:37 följande:
    Det finns gott om dumpade bittra kvinnor också som är som männen du beskriver i din TS, men jag antar att du bara ser det du vill se. En jäkligt tramsig tråd i syfte att provocera....
    Du får gärna starta en egen tråd om bittra kvinnor. 
    Dock ville jag diskutera just detta fenomenet i denna. 
  • Anonym (Jan.)
    Anonym (Honey) skrev 2023-02-01 14:00:48 följande:
    Du får gärna starta en egen tråd om bittra kvinnor. 
    Dock ville jag diskutera just detta fenomenet i denna. 
    Prova att vara mer objektiv och mindre subjektiv då, så kanske detta kan bli mer saklig diskussionstråd......
  • Anonym (Honey)
    Anonym (Jan.) skrev 2023-02-01 14:45:04 följande:
    Prova att vara mer objektiv och mindre subjektiv då, så kanske detta kan bli mer saklig diskussionstråd......
    Det är många som svarat sakligt och utan ?men kviiiiinnoooor kan ocksååååå?. Men tydligen inte du
Svar på tråden Dumpade bittra män