• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    Meli skrev 2006-06-15 11:27:53 följande:
    MAMMSY Det går ju jättebra, barn är ju faktiskt alldeles för bortskämda idag
  • claudia79

Hejsan!

Är en rookie på det här med scrapping - men tycker det verkar ruskigt kul. Det enda jag hittills "scrappat" är ett grattis kort..Men nu vill jag gärna göra varsitt album till min små sötnosar. Jag undrar om ni kan rekommendera storleken på albumet att börja med sas?? Är ett album som är 6*6 för pluttigt tror ni eller? Tacksam för svar!

ps. om det är nån som tjuvkikar i era gallerier är det bara jag som kollar in och inspireras av allas fina LO:s

• MAMMSY

Jag fick mina UrbanLily igår ååååå dom e så snygga måste bara klura ut vad jag ska göra med dom å det e ju hälften av det roliga

• Marajjah

Mammsy
    var det de du beställde från Pyzzla eller?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah

Jag har förresten lagt in två layouts som jag glömt bort att lägga in tidigare... Handlar om Tiden på BB med Filip.

• MAMMSY

Marajjha Japp så jag fick mina Alyssa papper oxå å dom e så fina dom med, jag har framkallat några svart vita kort som jag väntat läääänge på att få scrappat, men nu så!

• BillaBong
    MAMMSY skrev 2006-06-15 11:26:02 följande:
    Pyret78 skrev 2006-06-15 11:23:03 följande:  Fast jag skulle oxå gärna shoppa loss på scrapgrejjor Får vänta tills barnbidraget kommer, då ni haha jag tänkte likadant! Det kommer snart sluta med att julia får kläder gjorda av spillbitar från mina scrapp papper

Apropå att "go bananas" med scrappingen så känner jag att katten snart får se upp så jag inte chalkar henne också! Jag har blivit som besatt av att chalka! Räcka ut tunganCool

d(-_-)b
  • MAMMSY

Mrajjha Jag såg dom på scrappiz väldigt enkla å fina å lite annorlunda mot vad du brukar göra! Vad har du använt dig av för att få till blommorna i hörnena?

• Meli

claudia79

Jag tycker 6*6 ä ralldeles för litet. Gillar standardformatet 12"alltså 30 cm, eller att scrappa i A4format, men på 6" får man inte plats med tillräckligt tycker jag

• Marajjah

Mammsy
    Jag har använt min "Shapeboss" från Fiskars. Det är typ en präglingsmojäng som man lägger in papperet i och så blir det präglat... Äsch, skitdålig på att förklara. Kika in på www.fiskars.se

Svar på tråden Scrapträsket 2