• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY

claudia jag scrappar oxå i 12x12 då får man plats med mer..

• MAMMSY

Billabong hahahah jag skrattar så jag får ont i magen.. ska kolla om Julia får mer djup om jag chalkar henne irosa idag kanske

• MAMMSY

Skämt å sido så e chalks faktsist nått av mina bästa köp igår hittade jag inget grönt papper som passade till CB pappret som e ibakgrunden, å då chalkade jag vanligt vitt papper det e det jag satt den nedre rubriken på

• knäppgök

Hallå!
    När ni beställer bilder via t.ex. önskefoto eller extrafilm. Vilket rekommenderar ni då. Har för mig att jag någonstans i det förra scrapträsket läst om att du kan få "indexbilder" på önskefoto. Hur funkar det. Får man fylla i något extra då eller? Det kanske bara funkar om du skickar in en vanlig filmrulle? Glad för tips!

• BillaBong
    MAMMSY skrev 2006-06-15 11:59:27 följande:
    Billabong hahahah jag skrattar så jag får ont i magen.. ska kolla om Julia får mer djup om jag chalkar henne irosa idag kanske

HAHA! Det får hon alldeles säkert ... eller en rödare ton av ilska i ansiktet över att hennes mamma faktiskt just chalkat henne!

Men jag håller med! Chalken är absolut ett av mina bästa inköp. Den är bra till det mesta! (Kanske mot munsår också? )

d(-_-)b
  • Pyret78

knäppgök: Om du ska framkalla digitala bilder så kan jag rekommendera den här sidan www.korthuset.se

De är billig o framkallar på fuijipapper. Det är jättebra kvalité o du kan redigera bilderna hos dem oxå o få de i färg, sv/vitt eller i sepia för 1.19 kr/st

Jag beställde en onsdag eftermiddag o da´n efter kl.12 låg de i brevlådan. Det kallar jag snabbt!

• Marajjah

Wow Pyret! Den sidan har jag aldrig sett förr. Kan man få mindre bilder också eller är det vanlig standard 10x15 som gäller? Förutom större då?

Claudia

Jag scrappar också i 12x12. Har aldrig provat ngt annat, men jag tycker att det fungerar suveränt, rymmer det jag vill på lo:n och det finns massvis med papper att välja på.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Loppan79

Min dotter brukar lyckas chalka sig själv. Så fort hon får tag i en dyna så tar hon av locket och drar den i ansiktet Kanske ska ta kort nästa gång och scrappa det

• Pyret78

Nu har mitt paket från scrapshopen kommit

Svar på tråden Scrapträsket 2