• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

tack för hjälpen me att förstå skillnaden på chalksen..

det har hänt nåt lustigt m FL sidan. För det finns inga bilder, bara text, och det är ju lite störigt när man ska kolla på alla fina LO:s.. vet inte om jag tryckt på nåt konstigt sätt eller inte, men är det nån som råkat ut för det nån gång och vet vad man ska göra??

• Amelié77

Okej, nu är jag skitsur på House of paper. 28 maj lade jag in en beställning. Har ännu inte fått paketet! Fick mail av henne idag:

"Actually I have filed a claim at the post office but going through my records you were never charged for this order. I cannot repackage as I am out of stock on several items and can't refund because you were never charged. I am sorry for the problems with this order. I will be sending you a 10 dollar gift Certificate to make up for the trouble."

Alltså har hon skickat paketet och det har kommit bort eller vad menar hon? Konstigt i så fall att hon inte tagit nå betalt för det...tror nog inte ett dugg på att hon skickat det. Nu är ju säkert hälften av grejerna slut redan och det tar ju dessutom sån tid att gå igenom hela webshopen och beställa på nytt! Fy fan, vad uselt! Hade beställt ca 100 papper som jag bara längtat SÅÅ mycket efter.

Nu vill jag ha en massa tips på andra amerikanska webshopar där servicen fungerar!!!

• malinka2

2XA: har hört mååånga som haft problem med HOP, så du är inte ensam i varjefall Tyvärr har jag inte vågat trycka på köpknappen än från USA, är lite feg men kika på scrappiz resentioner om USA shoppar eller fråga i shoppingtips. Där finns många som handlar från USA ju så dom borde ju veta...

Hur gör ni nu på sommaren? Scrappar ni lika mycket? Här blir det nästan inget alls...var med i lifttävlingen på scrappiz (finns i galleriet) men annars så är det välldigt lugnt, kvällarna tillbringas hellst med en kall cider eller kopp kaffe i trädgården....Bunkrar upp en massa fina sommarfoton tills hösten kommer

• Amelié77

Bra tips Malinka2! Jag brukar "glömma" Scrappiz sidan eftersom jag inte gillar den, men i det här fallet kan det vara ett bra ställe att hitta tips på

Är bara sååå besviken över att alla mina fina grejer inte kommer att komma nån gång! Ledsen...

• Johannapanna

Har varit inne på Scrapfun och tittat på alla fin bokstäver, men jag har så svårt att bestämma mej för vilka alfabet jag ska ta! Vilka kan ni som har beställt därifrån rekommendera som är användbara?? Vilka färger ska man satsa på?

• Jen 82

2Xa Jag har köpt från Lifetimememories.com och har varit super nöj, snabb service, tog inte betalt förren hon skickade paketet och det kom fram på 5 dagar. . . Man måste betala frakt dock men det blir i alla fall billigare än Sverige!

• Tbulle

Jen 82 - tror det är fel länk. Hur många gånger har du handlat där?

• DianaJ

Är det kanske Lifetime moments?
    lifetimemoments.com/
    Jag har inte beställt därifrån själv ännu, men vet folk som har gjort och de har bara positivt att säga. Jag har varit i kontakt med dem via mail om olika saker och har alltid fått snabba svar och blivit trevligt bemött. Och de har ju MASSOR med snyggt! :)

• Fnyz

nu har jag försökt beställa från minneskatten i flera dagar men får bara upp error sida, så jag mailade henne å hon svarade skitsnabbt å jag fick maila listan till henne så skulle hon fixa de OCH även skicka med lite saker som plåster på såren tyckte synd om henne om hon skulle missa min beställning för den är på över 1000kr.

å så fick jag "lön" idag på 2,5 tusen å de pengarna är öronmärkta till scrapping så nu sagomamma håll i dig snart kommer jag

Svar på tråden Scrapträsket 2