• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

claudia79: Ja jag tror du har rätt ang chalksen.Alltså chalks är torr och fluid som en stämpeldyna.
    Man kan ju använda vilketsom till vad man vill egentligen... tror jag i alla fall.
    Jag är ju nybörjare på chalks...
    Man får prova sig fram lite!
    Vad synd att det var stängt. Var med om det en gång, åkte nästan 2 timmar och så var hon på semester just den dagen...tråkigt...

• malin ulrika

Mystjejen!
    Aha! Äntligen förklarar nån vad fluid chalks är!!! Jag tror det är samma som de här kallar "distress ink"! Har köpt en, men inte provat ännu...

Hoppas det blir bättre än med mina "torr chalks" som inte blev bra alls...

• danei

Vad är det viktigaste man behöver köpa/tänka på när man ska börja skrappa??
    Vad behövs och vad är helt onödigt?

• Mystjejen

malin ulrika: Jag tycker fluiden är lättare att få fin när man gör kanter. Blev inte bra för mig heller när jag tog de torra. Men det kanske är en vanesak också. Får väl öva lite. Har ju bara gjort en LO men chalks så min erfarenhet är inte jättestor...

• skrutthumlan2

Tänkte precis börja med scrappbooking av bröllopsbilderna. Men jag har ett problem med vilket album jag ska välja. Vill helst inte stoppa in bladen i plastfickor....Vad finns det för alternativ?

• Nienna Calaelen
    Mystjejen - Det står under Beställningsvillkor: "Efterkrav vilket innebär att tillsammans med din order bifogar vi ett inbetalningskort där all information finns angivet, detta innebär att du inte betalar förrän du mottagit varorna."
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Sussieb

Hej ALLA.....
    Tycker att ni som evt är missnöjda med ett företag ska kontakta det direkt så det slipper bli "häxjakt" här.....
    De företaget som varit aktuelt just nu har ju skrivit på sin hemsida att hon inte arbetar heltid och sen skrev hon på scrappiz (vet inte om det stog på hemsidan) att hon var tvungen att ha stängt några dagar eftersom hennes pappa var dålig så hon var tvungen att åka iväg.
    Har just mailat henne och fick svar direkt, så vill man så går det....

Jag kan bara säga att jag är jätte nöjd med servicen som jag fått....

Maila direkt till företagen istället för att spy galla här är mitt tips......

• Meli

claudia79

Du har rätt med chalksen. Och de som ger brända kanter är fluid chalks Man bara "duttar" med stämpeldynan.

• Mystjejen

danei: en del affärer (de på nätet) har startkit. Tror jag...
    Kolla med scrapbookbutiken, el de flesta kan nog hjälpa dig om du mejlar dem.

Jag tycker det är bra att inte köpa för mycket innan man vet vad man gillar för stil och sådant.
    Man kan ju prenumerera på månadspaket, funderar själv på att göra det.
    Vad man behöver är egentligen upp till var och en.
    Vissa älskar massa mönstrade papper och en del minimala LO:s.
    Fy vilket dåligt svar känner jag... Är nog dags att gå och sova.

• Meli

malin ulrika

Jo, tyvärr, det blir dyrt i Sverige. Sverige som land är inte alls gjort för företagande med alla skatter som ska läggas på... (därför det ser ut som det gör här i landet med :-/

Svar på tråden Scrapträsket 2