• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

Eftersom alla skriver så mycket om vixxxans var jag tvungen att kolla lite, lite kul grejer, men alltså vika priser, jag antar att det är "normala" svenska priser, men ojojoj... Jag undrar om inte många av er skulle vinna på att beställa från USA och sen betala lite extra i frakt.
    Herregud, 7 kronor för ett enda papper liksom!!! Och band, 25 spänn för 2 yards... För bara lite mer kan jag få ett helt set med 5 olika band, och jag tyckte det var "lite dyrt"...

En och en halv vecka kvar till semestern...
    Då ska jag först och främst organisera mina scrap saker, har 6 plat lådor med papper som jag ska sortera lite bättre, och så går jag och väntar på mina "rondeller", liksom på fot med 8 små "korgar" på, som man kan ha sina småsaker i...

Vad gäller papper så är det billigaste på Ebay tycker jag (tradera heter det väl i sverige?) Där kan man få en bunt med hundra papper för kanske 10 dollar. Frakten blir säkert mer än det, men det blir ändå bara ca 20-25 cent per papper (ca 1-1.50 krona?)
    Sen kanske man inte gillar ALLA papprena men man kna ju slå in presenter i de som man inte gillar!

• malin ulrika

Fniss.
    Jag VET att det här är kiss-och-bajs_humor men...
    Gick just in på en annan (SVENSK) scrapbutik sida, och såg en länk för "stickerskit"... Ibland kan det vara bra med ett bindestreck på rätt ställe...
    Fniss...

• DianaJ

.:Malin Ulrika:.
    Jag har funderat på att handla från amerikanska shoppar i och med att priserna är lägre MEN sen ska man betala svensk moms (25%) och i vissa fall även tullavgift beroende på vad man köper. Och blir det en hög frakt på det så hamnar man ibland på samma priser som i de svenska butikerna! Alla amerikanska shoppar går inte med på att skriva "gift" på försändelsen...

Önskar jag hade scrappande kompisar i USA som kunde handla och skicka vissa grejer till mig som inte finns i sverige :)

--------------------

Oj då, Vixxxans lät ju inte alls bra. Hade tänkt beställa lite PRIMA där, men nu tror jag att jag kanske hoppar över det :(

• Lingonflickan

Ännu en som lägger ner vixxxans efter det här. Fick mail idag. Hon påstår sig ha mailat mig tidigare men att det kanske hamnat i skräpposten. Jag har bara inget sånt filter...

• DianaJ

Gu vad trist för er som fått så dålig service!
    Varför har man en e-butik om man inte är intresserad av att ge bra kundservice? Det är ju det som hela butiken bygger på! Inga kunder - ingen butik!

• Jo79

Fast det står ju att hon bara jobbar tisdag, onsdag, torsdag? Så då är det ju inte så konstigt att det tar lite längre tid än på andra butiker. Men jag förstår er som har fått vänta och vänta, det är inget roligt!!

Mamma till KaramEllen
  • Johannapanna

Fick min beställning från Scrapbookbutiken idag. Där kan man snacka om snabb leverans! Tack för det Sagomamma!!

• claudia79

go kväll!

Typiskt! Jag såg fram emot att shoppa IRL på Pysselpassion idag, men det var sem.stängt Trist att inte det stod på hemsidan så man visste det men men..tur att det finns nätshopping

Skulle fråga lite bara: Ja undrar över det här Chalks? Är det detsamma som FLuid Chalks eller är Chalks den torra "ögonskuggs-färgen" och Fluid C som en liten stämpeldyna eller??

Är det den torra en del av er använder i kanterna på papprena så att de ser så där snyggt brända ut?

Ha en bra kväll alla!

• malin ulrika

DianaJ,
    jaha, är det så mycket avgifter, ja då är det ju tråkigt!
    Ni får skaffa scrap kompisar i USA som kan köpa åt er och skicka "presenter"!

Det har hänt att vissa inte säljer till Canada, så ber jag dem skicka till en kopis i USA som sen skickar vidare till mej, det blir i alla fall billigare!

Ett tips för att förvara småsaker, typ brads, öljetter och liknande: Man köper en tom kryddhylla, och lägger småsakerna i burkarna! Tyckte jag var himla smart, skall hålla utkik efter kryddhyllor!
    På fredag ska jag och min kompis till stormarknad där man kan köpa "till grossist priser", de har jättefina album för bara 7 CAD, och tydligen har de jättelika paper-packs svinbilligt också. Inte för jag BEHÖVER mer papper, men man kan ju aldrig få nog eller hur!

• Mystjejen

HJÄLP!!
    Håller på och beställer på scrapbutiken.
    Nu ska jag fylla i betalningssätt, vad betyder EFTERKRAV??
    Hoppas på snabbt svar...

Tack!!

Svar på tråden Scrapträsket 2