• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis
    Sagomamma skrev 2006-07-13 13:28:33 följande:
     Skickat såklart
    IIiiiiii... då kanske man får paket imorgon då TACK! Hoppas på att få färdigt min receptswapp när jag är på jobbet
  • malin ulrika

2xa,
    jag brukar handla från www.paperwishes.com.

Jag bor i Kanada, men servcen har varit bra hittills. En sak retar jag mej en LITEN aning på dick: förut när något var slut, skickade de det senare, i separat paket.
    Nu, om nått är slut, skriver de bara typ "slut, var vänlig beställ igen". Lite träligt. Men annars är det bra. Jag tycker de har en massa snyggt... Vet dock inte hur länge det skulle ta till Sverige, du kanske kan emaila och fråga. En massa tips har de också!

• malin ulrika

suck, vad typos det blir...
    "en liten aning DOCK" skulle det vara...

• annika5064
    Skumpis: Absolut!! Det hade varit kul att träffas IRL på mässan....
    Anne81 skrev 2006-07-13 14:03:59 följande:
    Ska på mässan i gbg och är intresserad av att träffa er andra scrapande FLare:Anne81 (vet inte vilken dag, är flexibel)

Anne81 (vet inte vilken dag, är flexibel)

Jo79 Har inte bestämt dag.... har dock förvarnat sambon om hela helgen...

annika5064 - träffas gärna! Är också flexibel...Jag heter förresten BARA Annika IRL!Skrattande

• lillvilda

hej en fundering..
    nu har jag fått lära mig att "fibracolor" pennor endast har syrafria pennor, dom har alltid haft det men har först nu börjat märka ut det. Nu funderar jag på fler märken, inom stickers, pennor osv som har syrafria produkter så man vet vilka märken man kan spana efter.

• annika5064
    Johannapanna skrev 2006-07-13 15:15:37 följande:
    Har varit inne på Scrapfun och tittat på alla fin bokstäver, men jag har så svårt att bestämma mej för vilka alfabet jag ska ta! Vilka kan ni som har beställt därifrån rekommendera som är användbara?? Vilka färger ska man satsa på?
    Det är en fråga som är nästan omöjlig att svara på! Själv gör jag som så, att jag förbereder alltid ett helt gäng LO:s med papper och utifrån det bestämmer jag en rubrik. Sist av allt väljer jag typsnitt och färg, beroende på hur jag tänkt mig layouten; är den färgglad och lekfull, väljer jag färgglatt typsnitt/färg. Kan man inte bestämma sig går ju svart/vitt alltid hem...

Att beställa ett helt alfabet är helt bortkastade pengar, tycker jag; hur ofta kan man använda alla bokstäverna i alfabetet och dessutom bara en gång?
  • Jen 82
    Tbulle skrev 2006-07-13 16:25:28 följande:
    Jen 82 - tror det är fel länk. Hur många gånger har du handlat där?
    DianaJ hade rätt länk http://www.lifetimemoments.com/ .... bara en gång men jag ska definitivt hadla där igen!
    2xA skrev 2006-07-13 16:45:23 följande:
    Jen82 - hur mycket betalade du i frakt? Hur mycket beställde du då?Tack för tipset!
     Betalade ca 15 dollar i frakt med då handlade jag MYCKET; papper, decos, blommor ... Man betalar den verkliga frakten och får lite rabatt när man beställer mycket....
Svar på tråden Scrapträsket 2