• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Edma

Var får jag tag på en bra vit penna? Helst inte gel, den ska vara mer täckande om ni förstår vad jag menar. Har ni något förslag?

Jag har en ny LO i mitt galleri oxå Glad Kom in och kika, vet ja´!!

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • Skumpis

Jag fick paket från Pysselpunkten igår. Blev lite besviken på Chipboardbokstäverna jag hade beställt De var betydligt större än jag hade tänkt så jag vet inte hur jag ska använda dem *snyft* Tips någon?

Nu väntar jag på paket från Sagomamma (när skickar du det??? *ivrig* ) Skulle egentligen bara beställa en enda chalk för min favvis är slut (och det kan man dö av ). Så bra att man slipper betala 59 kr i frakt om man bara vill ha en chalk Fast nu råkade det bli lite mer än så Oskyldig

Funderar även på att göra en liiiiten beställning från Scrapfun Oskyldig

Och sen blir det en stor beställning från ScrapAddicted nästa månad. Måste köpa ett nytt album. Men sen ska jag inte shoppa förrän på mässan

Ni som ska på mässan i Göteborg; Vilken dag ska ni gå? Vi kanske kunde luncha ihop? Vore kul att kika på varandras shopping och tipsa om vart man hittar saker billigast Framför allt vore det kul att träffas IRL.

• leamon

Ang risa o rosa (Vixxxan).... i mitt fall blev jag oxå serverad en liten lögn (?), samt lovad att hon skulle ordna det som hängde upp sig men tyvärr höll hon inte det... Mailkontakten var det inga problem med!!!

• Weklund

Vissa ställen har ju sånna nybörjar kit, vet nån var? Är otroligt sugen på & börja men.. Hmm Hjälp nån!! :)

• Nienna Calaelen
    Skumpis - Hur stora var chipboardbokstäverna då? Du kanske kan använda dem som monogram? Jag köpte jäääättestora från ScrapRoom, gjorde en LO med en sån igår, den finns i mitt galleri.
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Skumpis

N C - Jag är så usel på att använda monogram Fast just därför borde jag kanske öva I så fall har jag ju 125 monogrambokstäver att öva med nu då Fina LOs förresten!!!

Weklund - Sagomamma och Meli här på tråden har egna butiker. De hjälper dig säkert! Skriv en rad i deras gästböcker.

• Nienna Calaelen
    Skumpis - Ja, då passar det ju perfekt att öva med dem.
  • Skumpis

Weklund - Som absolut nybörjare med inget material hemma skulle jag köpa på mig 5 mönstrade papper, 10 matchande Bazzill, fotofix, ett paket med flerfärgade brads, en brun chalk och någon dekoration jag gillar tex knappar eller blommor. På det kommer man ganska långt när man är nybörjare. Det blir ca 200 kronor.

• Nienna Calaelen

Vilka är det nu som man kan handla mot faktura hos? Scrapbookbutiken, Minneskatten, Scrap and gift corner och Scrapbutiken är de jag kommer på, finns det flera?

Svar på tråden Scrapträsket 2