• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

Fick min beställning från scrapbutiken idag... Lycklig...
    Beställde i förrgår så det gick fort!!
    Maken jobbar och lilltjejen sover... så nu ska jag passa på att scrappa hela kvällen...

• leamon

här blir inget scrappat på ett tag...åker till Kroatien tidigt i morgon för en veckas skön o efterlängtad semester! Hoppas på många bra kort att scrappa sen

• Sagomamma
    Blommig skrev 2006-07-14 13:24:33 följande:
    Letar efter nån slags förvaring till mina papper. Typ nån mapp eller nått.Jag har ingen stans att ha allt framme så jag måste packa ihop det varje gång jag har scrappat. Hur förvarar ni era scrapgrejer?
    Så här:

Runway RollerSnyyyyyyggRäcka ut tungan!
  • malin ulrika

Idag handlade jag billigt, en jättepacke med 360 scrap papper för 15 CAD! (Ca 90 kronor!) Vill hem och öppna packen och kolla på dem, visst är det några fula, men dem kan man ju använda till annat...

Ska börja testa att stämpla, köpte ett par stämplar med nyckelpigor och blommor! Är det nått särskilt man ska tänka på när man stämplar, ni som gjort det förr?

• Fnyz

malin ulrika: att göra rent stämplarna på engång när man använt dem annars kan de vara svårt å få bort.

• Meli

Ny LO i galleriet

Nu ÄNTLIGEN har jag tagit mig tid att scrappa, det var hur länge sen som helst sen sist, först var det illamående flera månader, och sen gick jag upp på heltid, pust.

Det var sååååå kul, och nu har jag bara fyra sidor kvar till mitt Turkietalbum, sen är det KLART !!

LOn är till Scrappiz veckoutmaning, kanske lite långt från deras skiss, men de får ju diskvalificera mig i så fall

Gärna lite ris och ros, det var så länge sen sist, så det känns som om man tappat stinget....

• malin ulrika

Meli,
    den var ju fin!
    Inte har du tappat stinget, dina LO's är så personliga!
    Dina bakgrunder, är pappren liksom så, eller klipper du mycket papper, och "gör" bakgrunderna?
    Själv är jag fast i att bara klippa 90 graders vinklar, så jag hade just tänkt mej att jag ska försöka mej på en "meli"- layout!
    Kanske blir i helgen!

Enda konstruktiva kritiken jag kan komma på är kanske att ha med en och annan bild som är inkroppad/förstorad lite närmare, alltså ett barns ansikte kanske eller så. Man tar ju gärna bilderna på för långt håll jämt )i alla fall jag, jag förstorar och kroppar nästan alal kort)...
    Men samtidigt vill man ju ha med lite mer bakgrund så man inte "bara" ser barnet....
    Möjligtvis kunde man "lyfta fram" kortet mera genom att ha en tunn enfärgad "ram" runt, eftersom pappret är rätt så mönstrat.

Men jag tyckte den var jättefin i alla fall!

• Meli

malin ulrika

ja, det är något jag vill lära mig, att ta såna där närbilder på ex barnansikten, det är så fint på de LOs som har med det....jag har några såna kort, men de är inte riktigt bra, tyvärr är man väl inte bästa fotografen, för mig är det mer kvantitet än kvalitet....något att öva på, för fotona gör faktiskt väldigt mycket av LOn.

Jag har mest 90gradersvinklar med det kan bli någon rundad form med när jag sätter ihop bakgrundspapprena

• Deeva

Blommig - Jag kör med en plastväska från Panduro (39 kr tror jag det var), men jag såg någon som kör med en "mapphurts" och mappsystem från Ikea som såg skitbra ut. Massa fack att ha pappren i, smidigt att dra ut när man behöver och allt i lagom arbetshöjd.

Svar på tråden Scrapträsket 2